Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a admis, în parte, contestațiile depuse de Erbașu și CMA Construct la atribuirea contractului pentru modernizarea Gării de Nord din București.
Sucursala Regională de Căi Ferate București desemnase câștigătoare asocierea SC GDO MOV Impex SRL – SC Omega Cert Sistem SRL. Oferta depusă de asocierea de firme românești SC Gdo Mov Impex SRL – SC Omega Cert Sistem SRL a fost în valoare de 419.854.213,32 (fără TVA). După cum a scris Club Feroviar, prima firmă, din Baia Mare, are 35 de angajați, iar cea de-a doua are mai mulți patroni (doi) decât angajați (unul).
În contestația depusă la CNSC, Erbașu solicită anularea procedurii prin care CFR Infrastructură a desemnat firma din Baia Mare câștigătoare și continuarea procedurii cu reevaluarea ofertelor. Totodată, constructorul arată că firma CCF Compania Construcții Feroviare (subcontractor) deține agrementul feroviar necesar lucrărilor la clădiri cu specific feroviar. Construcții Erbașu este o companie cu multe lucrări mari la activ, dintre care menționăm noul stadion Rapid Giulești și pasajul pietonal Eroii Revoluției.
Ulterior, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a trimis Corpul de Control la CNCF CFR SA pentru verificarea condițiilor de desemnare a câștigătorului licitației. Rezultatele verificărilor și propunerile vor fi transmise în câteva zile, a precizat ministrul la Digi24.
Ce presupune modernizarea Gării de Nord
Etapa I a programului de modernizare a celei mai mari gări din România, Gara de Nord București, include reabilitarea spațiilor existente în cele trei corpuri ale clădirii, unde se desfășoară activitatea feroviară, sunt asigurate servicii destinate călătorilor și activități comerciale: Corp A (clădiri B-dul Dinicu Golescu), Corp B (central, coloane, casele de bilete clasa I), Corp C (casele de bilete clasa a II-a, Calea Giviței).
Să vedem acum ce lucrări vor trebui să facă cele două firme în Gara de Nord din Bucureși:
– modernizarea/consolidarea/reabilitarea clădirilor din stația de călători București Nord;
– reabilitarea construcțiilor monument cu valoare istorică;
– crearea unor spații verzi centrale, cu zonă de așteptare pentru publicul aflat în tranzit;
– regenerarea zonei aferente stației de călători Gara de Nord pe principiile de smart city/creative city/green city;
– modernizarea spațiilor destinate publicului călător, inclusiv facilități pentru persoanele cu dizabilități;
– asigurarea elementelor de siguranță și confort pentru călători – balustrade, rampe pentru persoane cu dizabilități, lifturi, sisteme de control acces;
– sisteme noi de ventilație/încălzire;
– modernizarea sistemului de iluminat și a instalațiilor electrice, sanitare, termice etc;
– modernizarea sistemului de informare a publicului călător și a echipamentului de telecomunicații etc.