vineri, august 30, 2024
spot_img

Modernizarea Gării de Nord va fi făcută de o firmă cu mai mulți patroni decât angajați

Modernizarea Gării de Nord din București va fi făcută de două firme, dintre care una are doi patroni și un singur angajat. Cealaltă are 35 de salariați și se ocupă în principal de construcții de clădiri. Niciuna dintre cele două firme nu are un site propriu.

Recent, Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a anunțat (așa cum a scris Club Feroviar) că a selectat doi constructori români pentru modernizarea Gării de Nord din București, etapa 1, un proiect finanțat din fonduri nerambursabile, prin Programul Transporturi (PT).

Oferta depusă de asocierea de firme românești SC Gdo Mov Impex  SRL – SC Omega Cert Sistem  SRL, în valoare de 419.854.213,32 (fără TVA), a fost desemnată câștigătoare, contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii. Durata aferentă proiectării și execuției lucrărilor este de 55 de luni – nouă luni pentru proiectare și 46 de luni pentru execuție. Etapa I a programului de modernizare a celei mai mari gări din România – Gara de Nord București – include reabilitarea spațiilor existente în cele trei corpuri ale clădirii, unde se desfășoară activitatea feroviară, sunt asigurate servicii destinate călătorilor și activități comerciale: Corp A (clădiri B-dul Dinicu Golescu), Corp B (central, coloane, casele de bilete clasa I), Corp C (casele de bilete clasa a II-a, Calea Giviței).

De la afaceri hoteliere, la contract feroviar

Dar să vedem ce hram poartă cele două firme. Potrivit ZF, Gdo Mov Impex este o companie înregistrată în Baia Mare, judeţul Maramureş, deţinută integral de Delia Goie. Firma, care nu are un site propriu de prezentare, a înregistrat în 2022 o cifră de afaceri de 35,2 milioane de lei, în creştere cu 71% faţă de anul precedent. Profitul de 1,7 milioane de lei a fost cu 72% mai mare, iar numărul de angajaţi este de 35. Delia Goie este totodată managerul complexului turistic Apa, situat la limita dintre judeţele Satu Mare şi Maramureş, în apropierea localităţii Apa. Complexul cuprinde un hotel de 23 de camere, o zonă de camping şi sală pentru evenimente.

Conform datelor de la Ministerul Finanțelor, firma are ca obiect principal de activitate ”Lucrări de construcții a clădirilor rezidențiale și nerezidențiale”. Gdo Mov Impex s-a mai ocupat şi de modernizarea podurilor de cale ferată de pe raza Sucursalei Regionale de Cale Ferată Cluj. De asemenea, a mai participat în ultima perioadă, de când ministru al Transporturilor este Sorin Grindeanu, iar director al GEIP Palati CFR Petre Ungureanu, la mai multe licitații organizate de CNCF CFR SA și regionalele acesteia.

Doi patroni și un singur angajat

De cealaltă parte, Omega Cert Sistem are doi patroni și un singur angajat. Firma a avut anul trecut o cifră de afaceri de doar 442.000 de lei și un profit de 106.000 de lei. Valoarea datoriilor, de 111.995 de lei, este mai mare decât cea a profitului.

Omega Cert Sistem este deţinută de familia Toader, prin Marin Iulian Toader (asociat cu o pondere de 60%) şi Monica Laura Toader (40%). Nici această firmă nu are un site de prezentare cu informaţii despre portofoliul său. Domeniul principal de activitate este ”Activități de inginerie și consultanță tehnică legate de acestea”.

Firma a mai câștigat un contract în zona feroviară (pe 20 iulie curent), respectiv licitația organizată de Regionala București a CNCF CFR SA pentru ”Consolidare și refacere amenajări hidrotehnice pod km 49+424 linia 305 Ploiești Sud-Măneciu (Expertiză și DALI)”, în valoare de 563.500 de lei.

Patronii firmei mai dețin SC Therapy 4 You Center SRL, care are clasificarea CAN ”Alte activități referitoare la sănătatea umană”.

La această licitație, CNCF CFR SA a primit trei oferte. Ceilalți doi ofertanți au fost Construcții Erbașu (companie cu multe lucrări mari la activ, dintre care menționăm noul stadion Rapid Giulești și pasajul pietonal Eroii Revoluției) și asocierea CMA Construct Development – Velmanit Impex.

Ce presupune modernizarea Gării de Nord

Să vedem acum ce lucrări vor trebui să facă cele două firme în Gara de Nord din Bucureși:

– modernizarea/consolidarea/reabilitarea clădirilor din stația de călători București Nord;

– reabilitarea construcțiilor monument cu valoare istorică;

– crearea unor spații verzi centrale, cu zonă de așteptare pentru publicul aflat în tranzit;

– regenerarea zonei aferente stației de călători Gara de Nord pe principiile de smart city/creative city/green city;

– modernizarea spațiilor destinate publicului călător, inclusiv facilități pentru persoanele cu dizabilități;

– asigurarea elementelor de siguranță și confort pentru călători – balustrade, rampe pentru persoane cu dizabilități, lifturi, sisteme de control acces;

– sisteme noi de ventilație/încălzire;

– modernizarea sistemului de iluminat și a instalațiilor electrice, sanitare, termice etc;

– modernizarea sistemului de informare a publicului călător și a echipamentului de telecomunicații etc.

IN THE SPOTLIGHT

Recalcularea pensiilor: Ce riscă mecanicii de locomotivă pensionari care lucrează la privat

Recalcularea pensiilor tuturor românilor este în curs, iar deciziile au început să le fie livrate pensionarilor prin Poșta Română. Numai că așteptările au fost...

Ultimele Articole