duminică, ianuarie 19, 2025
spot_img

CFR SA a lansat procedura pentru modernizarea gării Ciulnița, etapa a 2-a

Compania Națională de Căi ferate CFR SA a lansat procedura pentru modernizarea gării Ciulnița, etapa a 2-a, în valoare de 29 de milioane de lei, prin Programul Transporturi.

Compania de infrastructură a anunțat că a fost lansată și licitația pentru modernizarea clădirii de călători din stația Ciulnița, investiție în valoare estimată de 28.801.221,64 lei.

Programul de modernizare din stația Ciulnița include următoarele lucrări:

– modernizarea clădirii de călători, cu asigurarea spațiilor destinate pasagerilor, inclusiv facilități pentru persoanele cu dizabilități, dar și spații pentru activități comerciale;

– înlocuirea instalațiilor electrice, sanitare, termice, PSI etc;

– instalații moderne de telecomunicații și pentru siguranța circulației;

– modernizarea peroanelor și a copertinelor, asigurarea de rampe pentru persoanele cu dizabilități;

– sistematizarea accesului la peroane;

– garduri de protecție în zona liniilor;

– sistem de supraveghere video și de informare a publicului călător;

– modernizare alte obiective de utilitate publică – pasaj, pasarelă, piațetă gară.

Durata pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor este de 22 de luni, iar termenul pentru depunerea ofertelor este 4 decembrie 2023.



Modernizarea gării Ciulnița, etapa 1, la pachet cu Feteștiul

În stația Ciulnița sunt deja în execuție lucrările de modernizare pentru viteza maximă de 120 km/oră, incluse în programul pentru modernizarea infrastructurii și suprastructurii feroviare din stațiile Fetești și Ciulnița, contract în valoare de 309,2 milioane de lei, fără TVA, finanțat din fonduri nerambursabile și de la bugetul de stat.

În cadrul acestui contract, principalele lucrări prevăzute în stația Ciulnița sunt:

– montare șină nouă, traverse de beton și prindere elastică pe liniile 1-3 și la linia Ciulnița – Călărași;

– peron la linia II B (3,5 m lățime și 4 m lungime) și copertină;

– peron intermediar între liniile IIB – III (3,05 m lățime și 275 m lungime) și copertină;

– peron intermediar între liniile IV – 6 (8,4 m lățime și 400 m lungime) cu marcaje pentru persoanele cu dizabilități;

– rectificarea peronului suplimentar de la linia I, pentru asigurarea gabaritului de liberă trecere, și copertină;

– asigurarea iluminatului peroanelor, copertinelor și a pasarelei pietonale;

– instalație de informare a călătorilor;

– pasarelă pietonală nouă, de 25,20 m, pentru acces din fața clădirii la peronul intermediar dintre liniile IV – 6;

–  lucrări de suprastructură la trecerea de nivel de la km 107+915, intersecția cu strada Barierei;

– lucrări de suprastructură la trecerea de nivel de la Km 1+120, în direcția de mers Călărași Nord, intersecția cu DN3A;

– lucrări de interfațare a trecerilor la nivel cu calea ferată de la Km 1+675, respectiv Km 111+178, cu noua Instalație de Centralizare Electronică;

– lucrări de instalații și telecomunicații.

IN THE SPOTLIGHT

Rușine! Numărul de km de cale ferată modernizată în 35 de ani, la jumătate față de cel al autostrăzilor

Anul 2025 a început cu un record negativ pentru transportul feroviar în comparație cu cel rutier: numărul de km de cale ferată modernizată este...

Ultimele Articole