A început modernizarea căii ferate Tighina-Basarabeasca-Giurgiulești din Republica Moldova, iar lucrările se vor întinde pe patru ani.
Lucrările de reparație, care au scopul eliminării restricțiilor de tonaj și viteză atât pentru trenurile marfare, cât și pentru cele de pasageri, costă 133 de milioane de euro.
Potrivit ministrului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale de la Chișinău, Andrei Spînu, primele lucrări au început pe sectorul feroviar Abaclia-Ceadîr-Lunga, iar la etapa actuală au fost finalizate studiile geologice. În continuare, vor avea loc următorii pași: ridicarea topografică a căilor ferate; instalarea reperelor; înlocuirea elementelor de fixare; instalarea traverselor noi de beton.
După finalizarea proiectului va fi posibilă eliminarea restricțiilor de tonaj și de viteză, informează presa din stânga Prutului. Pentru trenurile de marfă, viteza de circulație va crește până la 90 km/oră, iar în cazul transportului de pasageri, viteza trenurilor ar putea crește până la 120 km/oră.
Modernizarea căii ferate Tighina-Basarabeasca-Giurgiulești, realizată de kazahi
Conform contractului, timp de patru ani, va fi reabilitat un tronson feroviar de 233 km. Lucrările de reabilitare sunt executate de compania Temirzhol Zhondeu din Kazahstan, care face parte din grupul Kamkor Management.
Tighina-Basarabeasca-Giurgiuleşti este cel mai solicitat tronson de cale ferată din Republica Moldova, asigurând tranzitul de mărfuri din România și Ucraina. Proiectul de modernizare este finanţat de Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, Banca Europeană de Investiţii şi Uniunea Europeană.