spot_img
miercuri, mai 18, 2022
spot_img

EXCLUSIV. Modernizarea căii ferate. Stadiul fizic, tronson cu tronson și termene

Club Feroviar vă prezintă în exclusivitate stadiul lucrărilor ce vizează modernizarea căii ferate pe fiecare tronson unde sunt deschise șantiere în momentul de față. Pentru cele mai multe tronsoane, inaugurarea este prevăzută să aiba loc în cursul anului viitor.  

Anul acesta, actualul ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu, nu prea va avea panglici de tăiat la proiectele de cale ferată, deoarece nu se preconizează inaugurări.

Este însă o excepție, în ceea ce privește semnalizarea. „Până la finalul anului 2022, se estimează recepționarea loturilor ERTMS, pe secțiunile de cale ferată Simeria-Coșlariu, respectiv Coșlariu-Sighișoara, care totalizează 166,81 km”, au răspuns responsabilii Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA la solicitarea în acest sens adresată de Club Feroviar. Pe înțelesul tuturor, simplist vorbind, pe aceste două secțiuni se va putea circula cu o viteză maximă de până la 160 km/oră pentru trenurile de călători și de 120 km/oră pentru cele de marfă.



Modernizarea căii ferate, stadiul actual. În 2023 vor fi recepționați 153 km

modernizarea căii ferate supervizarea lucrărilor pe Brașov-SighișoaraDar să vedem care este situația actuală a șantierelor de modernizare a căii ferate, tronson cu tronson, așa cum a fost comunicată ea de CNCF CFR SA la solicitarea Club Feroviar.

În prezent, se lucrează pe următoarele sectoare de cale ferată:

  • Subtronson 2a: Km 614-Bârzava (44 km) – stadiu fizic 67,70%. Lucrările au fost atribuite în data de 19.05.2017 către Asocierea Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA, Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie S.p.A., iar valoarea contractului de lucrări este de 1.998.579.896,56 lei (fără TVA), termenul estimat de finalizare a lucrărilor fiind martie 2023;
  • Subtronson 2b: Bârzava-Ilteu (34 km) – stadiu fizic 72,72%. Lucrările au fost atribuite în data de 19.05.2017 Asocierii Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA, Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie S.p.A., iar valoarea contractului de lucrări este de 2.085.565.017,01 lei (fără TVA), termenul estimat de finalizare a lucrărilor fiind august 2023;
  • Subtronson 2c: Ilteu-Gurasada (24 km) – stadiu fizic 47,55%. Lucrările au fost atribuite în data de 23.11.2017 Asocierii Aktor S.A., Alstom Transport S.A. și Arcada Company S.A. denumită ”Asocierea RailWorks”, iar valoarea contractului de lucrări este de 1.498.976.758,87 lei (fără TVA), termenul estimat de finalizare a lucrărilor fiind decembrie 2023;
  • Tronson 3: Gurasada-Simeria (39 km) – stadiu fizic 54,28%. Lucrările au fost atribuite în data de 30.08.2017 Asocierii FCC Construccion SA, Astaldi S.p.A și Contratas y Ventas SA, iar valoarea contractului de lucrări este de 3.101.195.448,78 lei (fără TVA), termenul estimat de finalizare a lucrărilor fiind septembrie 2023;
  • Subsecţiunile Braşov-Apaţa şi Caţa-Sighişoara (86 km) – stadiu fizic 5,74%. Lucrările au fost atribuite în data de 05.03.2020 Asocierii Railworks (Alstom Transport SA, lider, Aktor Technical Societe Anonyme, Arcada Company SA, Euroconstruct Trading 98), iar valoarea contractului de lucrări este de 2.979.386.423,41 lei (fără TVA), termenul contractual de finalizare fiind aprilie 2024;
  • Subsecţiunea Apaţa-Cața (28 km) – stadiu fizic 1,55%. Lucrările au fost atribuite în data de 22.09.2020 Asocierii Railworks (formată din Aktor Technical Societe Anonyme – lider al asocierii, Alstom Transport S.A. și Arcada Company S.A), iar valoarea contractului de lucrări este de 2.979.386.423,41 lei (fără TVA), termenul contractual de finalizare fiind noiembrie 2024;
  • Bucureşti Nord-Jilava-Giurgiu Nord-Giurgiu Nord Frontieră – Lot 1 Redeschiderea circulaţiei feroviare pe pod peste râul Argeş, între Vidra şi Comana (12 km) – stadiu fizic 10,18%. Contractul a fost atribuit în data de 04.12.2020 firmei Porr Construct SRL, iar valoarea contractului de lucrări este de 472.213.822,54 lei (fără TVA), termenul contractual de finalizare fiind iulie 2023.

Trăgând linie, în cursul anului viitor ar trebui să fie recepționate lucrări de modernizare a căii ferate pe o distanță totală de 153 km.



Contracte pentru modernizarea căii ferate ce pot fi semnate în acest an

modernizarea stațiilor Fetești și Ciulnița
Așa arată acum peroanele din stația Ciulnița

Să vedem în continuare ce lucrări de modernizare a căii ferate vor începe în cursul acestui an, potrivit datelor furnizate de CNCF CFR SA.

În prezent, sunt lansate proceduri de achiziţie a contractelor de proiectare și execuție a lucrărilor pentru trei proiecte:

  • Modernizarea liniei feroviare Caransebeș–Timișoara–Arad – 4 loturi cu durata de implementare a contractului de 102 luni (6 luni proiectare + 36 luni executie + 60 luni garanție):

–           Lot 1: Caransebeş-Lugoj (39 km) – valoare estimată 1.437.751.581,09 lei fără TVA și Lot 2 Lugoj-Timișoara (59 km) – valoare estimată 1.742.269.674,36 lei fără TVA. Procedura se află în etapa de evaluare a ofertelor depuse din data de 21.12.2021;

–           Lot 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj Gr.D (14 km) – valoare estimată 1.445.386.706,40 lei fără TVA, Lot 4 Ronaț Triaj D-Arad (48 km) şi Aradu Nou-Glogovăț (7 km) (valoare estimată 2.471.694.414,19 lei fără TVA) – procedură suspendată conform deciziei CNSC.

  • Lucrări în stațiile C.F. Fetești și Ciulnița, de pe linia de cale ferată București– Constanța, cu durata de implementare a contractului de 84 luni (4 luni proiectare și verificare documentație tehnică + 20 luni execuție lucrări + 60 luni perioada de garanție), valoare estimată 317.369.456,27 lei fără TVA – procedură în evaluare a ofertelor depuse din data de 01.11.2021;
  • Electrificarea şi reabilitarea liniei CF Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor – 4 loturi cu durata de implementare a contractului de 102 luni (6 luni proiectare + 36 luni execuție + 60 luni garanție):

–           Lot 1: Cluj Napoca-Aghireș  – valoare estimată 1.505.138.213,54 lei fără TVA, Lot 2: Aghireș-Poieni – valoare estimată 1.472.917.742,19 lei fără TVA) – procedură ce are programată data de deschidere a ofertelor 14.02.2022;

–           Lot 3: Poieni-Aleșd – valoare estimată 2.168.599.348,22  lei fără TVA), Lot 4: Aleșd- Frontieră – valoare estimată 2.418.935.784,51 lei fără TVA – procedură ce are programată data de deschidere a ofertelor 21.02.2022.

„Menționăm faptul că demararea lucrărilor pe tronsoanele aflate în licitație este condiționată de finalizarea procedurilor de achiziție și, după caz, soluționarea eventualelor contestații”, a precizat CFR SA.

Ultimele Articole