spot_img
luni, ianuarie 30, 2023
spot_img

Patru scenarii pentru modernizarea căii ferate Reșița-Voiteni și Timișoara-Stamora Moravița

Patru scenarii sunt luate în calcul pentru modernizarea căii ferate Reșița-Voiteni și a tronsonului Timișoara-Stamora Moravița.

După Consiliul Județean Timiș și consiliile locale Timișoara și Reșița, și Consiliul Județean Caraș-Severin a aprobat, marți, Studiul de prefezabilitate pentru „Reabilitarea/Modernizarea infrastructurii feroviare Reșița Nord-Timișoara Nord cu extensie Voiteni-Stamora Moravița frontieră”, proiect implementat în parteneriat de către cele patru unități administrativ-teritoriale.

„Am fost la ședința Consiliului Județean Timiș pentru a susține avizarea acestui studiu de prefezabilitate, orașul Timișoara a trecut foarte rapid, a aprobat studiul de prefezabilitate, la fel cum am făcut și noi, Reșița, săptămâna trecută, într-o ședință de îndată. Este o formalitate, practic. Studiul de prefezabilitate determină dacă este eficient sau nu să modernizezi sau să reabilitezi linia de cale ferată. În consecință, dacă ne uităm în detalii, partea Timișoara-Voiteni-Stamora Moravița dublu electrificată va fi o linie modernizată, iar partea Voiteni-Berzovia Bocșa-Reșița va fi o linie reabilitată”, a declarat, la finalul ședinței CJ Caraș-Severin, primarul Reșiței, Ioan Popa, citat de site-ul Resita.ro.



Modernizarea căii ferate Reșița-Voiteni: 20 km/oră pe 60% sau 75% din traseu

Studiul de prefezabilitate cuprinde patru scenarii pentru tronsonul Reșița Nord-Voiteni și trei scenarii pentru tronsonul Timișoara Nord-Stamora Moravița, urmând ca în cadrul studiului de fezabilitate să fie analizate câte două scenarii pentru fiecare tronson.

Pentru tronsonul Reșița Nord-Voiteni, în lungime de 60 km, vor fi analizate următoarele variante:

  • Reabilitarea/Modernizarea tronsonului de cale ferată pentru o viteză de până la 120 km/oră pentru trenurile de călători și 80 km/oră pentru trenurile de marfă (60%) – presupune îmbunătățirea infrastructurii și suprastructurii existente, pentru sporirea vitezei de circulație, păstrând pe cât posibil aliniamentele existente. Se prevede o viteză de până la 120 km/oră pe o distanță de aproximativ 60% din traseu și fără modificări majore ale traseului existent;
  • Reabilitarea/Modernizarea tronsonului de cale ferată pentru o viteză de până la 120 km/oră pentru trenurile de călători și 80 km/oră pentru trenurile de marfă (75%) – se prevede o viteză de până la 120 km/oră pe o distanță de aproximativ 75% din traseu și fără modificări majore ale traseului existent, cu excepția tronsoanelor compuse din aliniamente și curbe ce nu asigură retrasarea liniei cu parametrii pentru viteza de 120 km/oră.

Pentru tronsonul Timișoara Nord-Voiteni-Stamora Moravița, în lungime de 58 km, sunt tot două variante:

  • Reabilitarea/Modernizarea tronsonului de cale ferată pentru o viteză de până la 120 km/oră pentru trenurile de călători și 80 km/oră pentru trenurile de marfă – se prevede o viteză de până la 120 km/oră pe o distanță de circa 90% din traseu și fără modificări majore ale traseului existent;
  • Reabilitarea/Modernizarea tronsonului de cale ferată pentru o viteză de până la 160 km/oră pentru trenurile de călători și 120 km/oră pentru trenurile de marfă – presupune îmbunătățirea infrastructurii și suprastructurii existente, pentru sporirea vitezei de circulație până la 160 km/oră pentru trenurile de călători, respectiv 120 km/oră pentru trenurile de marfă, de-a lungul întregului tronson, cu excepția primilor circa 6,50 km identificați la ieșirea din stația CF Timișoara Nord, în interiorul zonelor urbane.

Ultimele Articole