Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a anunțat când va fi lansată licitația pentru modernizarea căii ferate Predeal-Brașov.
Proiectantul finalizează în prezent studiul de fezabilitate, necesar refacerii liniei cu o lungime de 26 de kilometri. Pe magistrala Bucureşti-Braşov calea ferată este modernizată până la Predeal, iar viteza maximă este de 140 de kilometri pe oră la trenurile de călători.
„Pe tronsonul Predeal – Braşov avem deja în execuţie contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate. Studiul de fezabilitate are un procent de implementare de 46%. Termenul estimativ pentru prezentarea ofertei finale, variantei optime de modernizare pe acest tronson, este anul 2022. (…) Stă la baza lansării următoarelor etape, şi anume, proiectare şi execuţie”, a declarat pentru Radio România Actualităţi purtătorul de cuvânt al CFR SA, Oana Brânzan. Ea a precizat că, în aceste condiții, licitația pentru lucrările propriu-zise de modernizare a acestui tronson va fi lansată, cel mai probabil, în cursul anului viitor.
Studiul de fezabilitate pentru modernizarea căii ferate Predeal-Brașov, realizat de Egis
Pe 27 august 2020, ministrul Transporturilor de la acea vreme, Lucian Bode, anunța că s-a semnat contractul pentru sudiul de fezabilitate cu asocierea condusă de firma Egis Franța, după cum a relatat Club Feroviar.
„Am reușit, de asemenea și pe componenta de feroviar să închidem coridorul IV pan-European prin semnarea în data de 21.08.2020 a contractului pentru realizare SF, pentru ultimul segment lipsă, Predeal-Brașov în lungime de 26 de km”, a spus el.
La SF Predeal – Brașov, Egis este asociată cu Italrom, Geostud, Protelco și Electric Rail Project. Tronsonul de cale ferată Predeal-Brașov este parcurs de cel mai rapid tren în 37 de minute.