Proiectul privind modernizarea căii ferate Predeal-Braşov a intrat în analiza Agenţiei pentru Protecţia Mediului Braşov, unde proiectantul a depus documentaţia pentru obţinerea acordului de mediu.
Pe sectorul de cale ferată cu ce urmează a fi modernizat, cu o lungime de 25,67 km, se va circula cu viteze cuprinse între 80 km/oră şi 200 km/oră, relatează site-ul Bună Ziua Brașov. De asemenea, gara Predeal nu se va afla pe traseul noii căi ferate. Potrivit dosarului depus la APM Braşov, noul sector de cale ferată se va desprinde din calea ferată existentă la km 139+000 (între Azuga şi Predeal).
Linia va continua cu un pasaj peste un drum local şi va intra în Tunelul Predeal, la kilometrul 139+400, după care va continua spre nord, prin tunel, care va trece pe sub DN 73A, va ocoli la vest oraşul Predeal şi va ieşi din munte la km 149+200, la vest de Timişu de Sus. După ce va ieşi din tunel, calea ferată va urma traseul celei existente, până la Braşov, singurele lucrări prevăzute fiind cele la curbe şi la terasamente.
Potrivit proiectanţilor, de la km 149+200 (unde începe tunelul), traseul are caracteristicile unei variante noi de traseu, şi are elemente geometrice în aliniamentul orizontal şi vertical ce permit o viteză de proiectare de 200 km/oră. „Această secţiune de traseu se poate încadra într-un viitor traseu de mare viteză, prin continuarea aliniamentelor de început şi sfârşit pe trasee noi ce vor fi ulterior studiate”, se arată în documentaţia depusă la APM Braşov.
La ieşirea din tunel, trenurile vor trebui să frâneze puternic, pentru că pe sectorul Timişu de Sus-Dârste se va putea circula cu 80 km/oră. Apoi, din staţia Dârste până aproape de staţia Braşov, trenurile vor putea circula cu 160 km/oră, iar pe ultima porţiune, viteza va fi limitată până la 80 km/oră, din cauza curbei de intrare în Gara Braşov, ce nu poate fi modificată.
Pasaj pietonal pentru cimitir
Tot în documentaţia depusă la APM Braşov se arată că vor fi realizate şi amenajări pentru pietoni. Astfel, la kilometrul 160+451, în zona Dârste din Braşov, se prevede o pasarelă pietonală, care facilitează traficul pietonal în zonă. Astfel, se evită traversarea neregulamentară a șinelor de cale ferată. De asemenea, pentru a facilita traficul înspre Cimitirul Micşunica din Braşov, la kilometrul 161+900, se va amenaja un pasaj subteran.
Prin implementarea proiectului se realizează şi scurtarea cu 4,83 km a traseului coridorului feroviar pe secţiunea Câmpina-Braşov.