vineri, iunie 28, 2024
spot_img

FOTO-VIDEO. Cum se lucrează la modernizarea căii ferate Poieni-Aghireș

La o lună distanță, Asociația Pro Infrastructura a publicat o nouă filmare și un set de fotografii din care se poate vedea cum se lucrează la modernizarea căii ferate Poieni-Aghireș.

”Continuăm filmarea traseului de pe Magistrala M300, de data aceasta între Aghireșu (gara Aghireș) și Poieni, adică lotul 2 din 4 al proiectului de electrificare și modernizare dintre Cluj-Napoca și Oradea (Episcopia Bihor). Clipul video începe la Aghireșu cu traversarea șerpuită a dealurilor urmărind curbele de nivel. În zona Jebucu vedem tunelul austro-ungar de 300 de metri executat inițial cu o galerie și dublat în 1983. Urmează coborârea spre Huedin. Viteza maximă va fi 100 km/h. După Huedin este un intermezzo pe linie relativ dreaptă în lunca Crișului Repede, unde viteza va crește la 120 km/h, până în zona gării Brăișoru. De aici pătrundem într-un relief dificil spre Defileul Crișului, iar viteza scade la 85 km/h. Înainte de reconstrucție, am avut 80 km/h pe întreg tronsonul. Atât s-a putut din cauză că traseul reconstruit este identic anno 1870. Electrificarea, semnalizarea modernă ETCS și linia sudată, confortabilă, vor fi plusurile acestui proiect. Activitatea din teren este o idee mai intensă în câteva puncte. Antreprenorul este mobilizat în special între Brăișoru (minutul 10) și Poieni, cu oarece energie și la Huedin (min 6). Se lucrează mai ales la structuri (poduri și podețe)”, se arată în postarea de pe contul de Facebook al API.

Membrii asociației estimează că Asocierea RailWorks, formată din Arcada și Alstom, aceeași ca pe lotul 1 Cluj-Napoca-Aghireșu, are un progres fizic de 6-7% la un avans financiar de 13%, dacă se iau în considerare îsuprastructura, electrificarea și centralizarea.

Potrivit ultimelor date disponibile ale CNCF CFR SA, stadiul fizic al lucrărilor pe Aghireș-Poieni (la nivelul lunii aprilie) era de 2,87%, după cum a scris Club Feroviar.



Contractul pentru modernizarea căii ferate Poieni-Aghireș, semnat în decembrie 2022

În decembrie 2022, Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA și Asocierea RailWorks, formată din Arcada Company și SC Alstom Transport SA, au semnat contractul de modernizare și electrificare pentru Aghireș-Poieni, în valoare de 1,53 miliarde de lei.

Astfel, se vor face lucrări civile în stațiile Huedin și Poieni, haltele de mișcare Stana și Brăișoru și în punctele de oprire Aghireș, Jebuc și Bologa. În proiect sunt incluse trei poduri, 67 de podețe, două tuneluri la Stana, în lungime de 298 m (fir I), respectiv 320 m (fir II).

”Încadrarea în termenul PNRR actual (2026) este foarte greu de îndeplinit, chiar dacă este singurul atacat mai serios din cele patru dintre Cluj-Napoca și Oradea. Data limită a PNRR din 2026 este chiar și mai greu de atins pe celelalte loturi”, se mai arată în postarea API.

IN THE SPOTLIGHT

Atelierele CFR Grivița, a 26-a companie prezentă la Târgul de Carieră Feroviară în România

Atelierele CFR Grivița a confirmat prezența la Târgul de Carieră Feroviară în România, devenind astfel cea de-a 26-a companie cu diverse oferte de carieră...

Ultimele Articole