Asocieri compuse din firme provenind din cinci țări se bat pe contractul privind modernizarea căii ferate Poarta-Caransebeș, cu o lungime de 37 km.
Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a anunțat că luni, 30 septembrie 2024, la ora 15:00, a deschis ofertele depuse la procedura de achiziție sectorială privind atribuirea contractului de proiectare și execuție aferent obiectivului de investiţii ”Reabilitarea liniei feroviare Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean”, Lot 6: Cap X PO Nou Poarta-Caransebeș KM 436+887 – KM 474+046,53.
În cadrul procedurii, au depus oferte următoarele asocieri:
- Asocierea formată din S.C. Alstom Transport S.A. (lider de asociere), Drum Asfalt (asociat);
- Asocierea FCC Construccion S.A. (lider de asociere), Gülermak Spółka Z Ograniczoną Odpowiedzialnością (asociat);
- Asocierea Itinera SPA (lider de asociere) – Saipem S.P.A. (asociat);
- Asocierea IC Içtaş Inşaat Sanayi Ve Ticaret A.Ş. (lider de asociere), Rotary Construcții Mentenanță (asociat);
- Asocierea Ozaltin Insaat Ticaret Ve Sanayi A. (lider de asociere), Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayi A.Ş (asociat), Infravis S.R.L. (asociat).
Valoarea estimată a achiziției publice pentru această investiție este cuprinsă în intervalul 2.208.020.546,14 lei – 2.628.839.127,32 lei, fără TVA, iar sursa de finanțare va fi asigurată din fonduri externe nerambursabile prin Programul Transport (PT) 2021-2027 și bugetul de stat. Durata pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor va fi de 72 de luni, din care 12 luni proiectare și 60 de luni execuție.
Ce lucrări se vor face la modernizarea căii ferate Poarta-Caransebeș
Principalele obiective preconizate, prin implementarea proiectului privind modernizarea căii ferate Poarta-Caransebeș, sunt:
- modernizarea liniei de cale ferată în conformitate cu Specificațiile Tehnice de Interoperabilitate (STI), linie simplă sau dublă, electrificată, de 25 kV;
- introducerea instalațiilor de centralizare electronice/electrodinamice noi sau reabilitate, după caz, în stații și linie curentă și introducerea sistemului de siguranță ERTMS nivel 2 în conformitate cu Specificațiile Tehnice de Interoperabilitate (STI) și cu previziunile cererii de trafic de călători și de marfă național și internațional;
- sarcina maximă de 22,5 tone/osie;
- lungimea maximă a trenului de 740 m în toate stațiile;
- caracteristici ale peroanelor: peroane înalte cu lungime de 400 m, în toate stațiile;
- ecartament nominal: 1435 mm;
- lucrări de reabilitare a tunelurilor Feneș și Tîmpa. În cazul tunelului Tîmpa, noua cotă a niveletei nu asigură gabaritul standard, prin urmare se va realiza lărgirea acestuia;
- lucrări de construcție nouă a două tuneluri cu galerie simplă (policentrică) cu cale dublă: Poarta 2 (550m) și Poarta 3 (305m);
- lucrări civile în stații – lucrări de igienizare si cosmetizare a construcțiilor existente, intervenții la structuri, eficientizare fluxuri;
- îmbunătăţirea geometriei traseului în plan şi în profil longitudinal (rectificări de curbe şi încadrarea elementelor de profil în prevederile normativelor în vigoare);
- lucrări de semnalizare si telecomunicații;
- se vor asigura viteze de circulație ale trenurilor de maximum 120 km/oră;
- modernizarea instalațiilor de electrificare pe toată lungimea (în sistem de alimentare de 25 kV, 50 Hz);
- mărirea capacității de tranzit;
- montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot.