vineri, august 30, 2024
spot_img

Modernizarea căii ferate Pașcani-Dărmănești primește undă verde de la Guvern

Guvernul ia miercuri în discuție modernizarea căii ferate Pașcani-Dărmănești, parte din Magistrala feroviară 500, care va costa în total aproape 1,3 miliarde de euro și va dura trei ani.  

UPDATE. Proiectul a fost adoptat de Guvern.

Pe ordinea de zi a ședinței de miercuri de la Palatul Victoria se află proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții „Reabilitarea liniei de cale ferată Pașcani-Dărmănești”, lucrare de utilitate publică de interes național. Club Feroviar a prezentat proiectul luna trecută, atunci când a fost înaintat de Ministerul Transporturilor.

Linia de cale ferată Pașcani-Dărmănești face parte din rețeaua TEN-T și din Magistrala 500 București Nord-Ploiești Sud-Buzău-Focșani-Mărășești-Adjud-Bacău-Pașcani-Verești-Suceava -Vicșani. Linia are o lungime de 68,8 km și este dublă şi electrificată pe distanţa Pașcani-Suceava Nord (62,74 km, reprezentând 91% din traseu), iar pe tronsonul Suceava Nord-Dărmănești (6,01 km) este linie simplă electrificată.

Viteza maximă pe această linie, conform Livretelor cu mersul trenurilor de călători şi de marfă 2020/2021, este de 71,3 km/oră pentru trenurile de călatori, iar pentru trenurile de marfă este de 15,03 km/oră. În urma modernizării, se urmărește ca viteza maximă de circulație să crească la 120 km/oră pentru trenurile de marfă și 160 km/oră pentru cele de călători.



Linia rămâne simplă pe tronsonul Suceava-Dărmănești

La modernizarea căii ferate Pașcani-Dărmănești, se vor executa următoarele lucrări:

–           îmbunătățirea geometriei traseului de cale ferată prin mărirea razei curbelor pentru obținerea vitezei maxime de 160 km/oră (care în viitor să permită dezvoltare unor viteze de 200 km/oră doar prin modificare rampei supraînălțării acolo unde este cazul) și realizarea lungimilor egale ale curbelor de racordare de la capetele curbei circulare, corespunzătoare vitezei de 200 km/oră;

–           reabilitarea sau construirea de poduri, podețe și pasaje superioare pe același amplasament sau pe amplasamente noi;

–           sistematizarea stațiilor și a haltelor de mișcare pentru asigurarea lungimii utile de 750 m la liniile de primire – expediere, pentru amplasarea instrucțională a aparatelor de cale conform nivelului de viteză proiectat și pentru asigurarea distanței dintre linii suficientă pentru amplasarea peroanelor;

–           reabilitarea punctelor de oprire;

–           reabilitarea trecerilor de nivel și dotarea tuturor trecerilor la nivel cu instalație BAT;

–           reabilitarea instalațiilor de electrificare în stații la noua configurație a acestora și în linie curentă;

–           reabilitarea instalațiilor de energoalimentare;

–           montarea de încălzitoare de macazuri;

–           amenajări în stațiile și haltele de mișcare pentru accesul publicului călător la/de la trenuri și protecția acestuia (peroane late sau normale având înălțimea de +0,55m față de NSS, pasarele pietonale, garduri de protecție etc);

–           dotarea celor șapte puncte de secționare cu instalație de centralizare electronică;

–           introducerea instalației blocului de linie integrat pe întreaga secție;

–           introducerea sistemului de siguranță ERTMS – ETCS Nivel 2, inclusiv a sistemului GSM-R.

Modernizarea căii ferate Pașcani-Dărmănești va costa 1,3 miliarde de euro

Conform anexei proiectului de act normativ, valoarea totală a investiției (inclusiv TVA) va fi de 6.423.062 mii lei, echivalentul a aproape 1,3 miliarde de euro, din care lucrările efective de construcții-montaj vor costa 5.098.313 mii lei, adică puțin peste un miliard de euro.

Durata de execuție a investiției este prevăzută la 36 de luni (trei ani). Trebuie menționat faptul că încă de acum patru ani Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a solicitat Consiliului Județean Suceava emiterea certificatului de urbanism necesar elaborării documentației pentru autorizarea executării lucrărilor de construcții în cadrul proiectului Reabilitarea liniei de cale ferată Pașcani-Dărmănești, așa cum am scris la vremea respectivă. Contractul pentru studiul de fezabilitate fusese semnat în primăvara anului 2020 cu asocierea de firme TPF Inginerie SRL – ISPCF SA București.

IN THE SPOTLIGHT

Recalcularea pensiilor: Ce riscă mecanicii de locomotivă pensionari care lucrează la privat

Recalcularea pensiilor tuturor românilor este în curs, iar deciziile au început să le fie livrate pensionarilor prin Poșta Română. Numai că așteptările au fost...

Ultimele Articole