spot_img
miercuri, octombrie 5, 2022
spot_img

Modernizarea căii ferate Craiova-Caransebeș presupune construcția a patru tuneluri

Modernizarea căii ferate Craiova-Caransebeș a fost avizată de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, în Comitetul Tehnico-Economic, a anunțat secretarul de stat Irinel Scrioșteanu. Proiectul presupune construcția a patru tuneluri.

„Modernizarea Magistralei CF Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeș a fost avizată în CTE la Ministerul Transporturilor. Comitetul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii a avizat proiectul de modernizare a peste 225 km de cale ferată, aferenți Magistralei feroviare dintre Craiova și Caransebeș. Linia este parte a Coridorului European Est-Mediteranean și asigurând legătura sudică dintre granița România/Ungaria cu Arad – Timișoara – Reșița (prin nodul Caransebeș) – Drobeta Turnu Severin – Craiova – Alexandria (prin nodul Roșiorii de Vede) – București – Călărași și Slobozia (prin nodul Ciulnița) – Constanța. În Craiova, secțiunea analizată asigură legătura spre Bulgaria prin linia Craiova – Calafat”, a scris oficialul pe pagina sa de Facebook.



Modernizarea căii ferate Craiova-Caransebe presupune dublarea liniei pe 50 km

Proiectul de modernizare vizează, în principal:

  • Reconstrucția liniei pentru a permite viteza maximă a trenurilor de călători să fie între 120 și 160 km/oră, iar a trenurilor de marfă să fie între 100 și 120 km/oră;
  • Construcția a patru tuneluri noi, printre care noul Tunel Balota, de 6,19 km și Tunelul Poarta I, de 1,28 km, vor permite reducerea declivității maxime a liniei, de la 26 mm/m la 18 mm/m. Astfel, trenurile de marfă vor putea traversa sectorul în tracțiune simplă;
  • Dublarea a aproximativ 50 km de cale ferată, astfel încât după modernizare din traseul de 225,287 km, un total de 159,960 km vor fi dublați;
  • Modernizarea sistemului de tracțiune electrică pe întregul traseu;
  • Echiparea cu sistemul european de control al trenurilor ETCS nivelul 2;
  • Circularea cu sarcina maximă pe osie de 22,5 tone.

Valoarea lucrărilor este estimată la peste 10 miliarde de lei.

Ultimele Articole