Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a dat vineri undă verde pentru modernizarea căii ferate Constanța-Mangalia, în lungime de 43 de kilometri.
CFR SA și Asocierea Baicons Impex SRL – ISPCF SA au semnat contractul, în valoare de 7,7 milioane lei (fără TVA), pentru elaborarea studiului de fezabilitate, etapa I a programului de electrificare și reabilitare a liniei Constanța-Mangalia (43 km), pentru viteza maximă de circulație a trenurilor de călători cu 160 km/oră, respectiv cu 120 km/oră pentru trenurile de marfă.
Studiul de fezabilitate va respecta legile, reglementările, directivele, standardele, instrucțiile specifice și metodele în vigoare, cu asigurarea specificațiilor tehnice de interoperabilitate pe teritoriul României și respectarea conformității standardelor impuse pentru Coridoarele Europene și Coridoarele TEN-T, având în vedere că linia de cale ferată Constanța – Mangalia este o continuare a Magistralei 800 București – Constanța, componentă a Coridorului Rin – Dunăre (ramura nordică).
Obiectivele urmărite de studiul privind modernizarea căii ferate Constanța-Mangalia
Obiectivele specifice ale programului sunt următoarele:
► electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată existentă, pe tronsonul CF Constanța – Mangalia, pentru creșterea vitezei de circulație a trenurilor la 160 km/oră, respectiv 120 km/oră;
► creșterea numărului de trenuri de călători, prin îmbunătățirea capacității de circulație, și a numărului de călători, între orașele Constanța și Mangalia;
►modernizarea/consolidarea/repararea clădirilor, spațiilor destinate serviciilor pentru călători, a zonei comerciale și asigurarea facilităților pentru persoanele cu mobilitate redusă, handicap vizual, auditiv, prin corelarea cu alte proiecte de investiţii aflate în pregătire/derulare/implementare în domeniul infrastructurii rutiere/feroviare;
► sistematizarea stațiilor CF și lucrări pregătitoare pentru dublarea în viitor;
► dublarea tronsoanelor de cale ferată simplă, acolo unde necesitatea satisfacerii traficului prezent și de viitor o impune;
►modernizarea echipamentului de telecomunicații, inclusiv sistemul de informare a călătorilor;
►montarea elementelor de siguranță, rampe de acces pentru persoane cu dizabilități, garduri de protecție între linii etc.
► îmbunătățirea condițiilor de călătorie și creșterea gradului de siguranță, gestionând în același timp impactul asupra mediului, în conformitate cu standardele europene.
Sursa de finanțare va fi asigurată din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR), capitolul Proiecte de electrificare și reabilitare cale ferată, cu perioada de elaborare 2021- 2030. Durata contractului este de nouă luni.