spot_img
luni, august 15, 2022
spot_img

EXCLUSIV Licitațiile pentru modernizarea căii ferate Cluj Napoca-Episcopia Bihor, suspendate

Lansată pe 6 ianuarie, licitația pentru modernizarea căii ferate Cluj Napoca-Episcopia Bihor, loturile 3 și 4, a fost suspendată. Aceeași soartă o va avea zilele acestea și licitația pentru loturile 1 și 2, lansată pe 1 ianuarie.

Cele două proceduri de achiziție au o valoare estimată cumulată de aproximativ 1,5 miliarde de euro.

Mențiunea privind suspendarea procedurii de achiziție la loturile 3 și 4 apare în sistemul electronic de achiziții publice. Licitația pentru loturile 1 și 2 apare ca fiind în desfășurare.



Contestația a fost depusă de compania de proiectare Metroul SA

„S-a depus o contestație, pe partea de proiectare, din partea companiei Metroul SA, iar Consiliul Național de Socuționare a Contestațiilor (CNSC) a decis suspendarea procedurii. Compania a cerut extinderea cu 60 de zile a termenului limită pentru depunerea ofertei și acceptarea experienței similare din domeniul proiectării lucrărilor de metrou”, a declarat pentru Club Feroviar un înalt responsabil al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA.

Sursa citată a precizat că și licitația pentru loturile 1 și 2 urmează să fie suspendată, deoarece Metroul SA a depus și acolo o contestație, invocând aceleași motive.



Motivele invocate în contestația depusă la CNSC

Mai exact, prin contestația depusă de Metroul SA la licitația pentru loturile 3 și 4 se solicită următoarele:

„1. Obligarea entității contractante la modificarea documentației de atribuire în sensul eliminării acelor cerințe contrare dispozițiilor legale și/sau disproporționate, după cum urrnează:

  1. a) modificarea cerinței din Fișa de date, Cap. III.1.3.a), în sensul acceptării lucrărilor de metrou în susținerea cerințelor de experiență similară pentru serviciile de proiectare;
  2. b) rnodificarea Anexei la Fișa de date privind Capacitatea tehnică și profesională în sensul celor anterior invederate;
  3. c) modificarea Anexei la <Instrucțiuni pentru ofertanți>, în sensul includerii lucrărilor de metrou în susținerea cerințelor de experiență aferente Expertului proiectare infrastructură feroviară precum și a experților non cheie implicați în implementarea proiectului;
  4. Acordarea unui termen rezonabil pentru depunerea ofertelor, în cazul ambelor loturi, ulterior pronunțării Deciziei de către CNSC;
  5. Suspendarea procedurii de achiziție publică în temelul prevederilor art. 22 din Legea nr. 101/2016”.

Licitația pentru loturile 3 și 4 are o valoare de peste 900 milioane de euro

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a anunțat pe 7 ianuarie că a lansat licitaţia pentru modernizarea a două loturi din calea ferată Cluj Napoca-Episcopia Bihor. Este vorba de procedura de achiziţie pentru serviciile de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare pe secțiunile Poieni-Aleșd (lotul 3) și Aleșd-Frontieră (lotul 4), aferente obiectivului “Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihorˮ, pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/oră pentru trenurile de călători şi 120 km/oră pentru trenurile de marfă.

Valoarea financiară totală estimată a contractelor este de 4.587.535.132,73 lei fără TVA (echivalentul a aproximativ 920 milioane de euro), din care 2.168.599.348,22 lei, fără TVA, pentru lotul 3 Poieni-Aleșd, respectiv 2.418.935.784,51 lei, fără TVA, pentru lotul 4 Aleșd-Frontieră, sursa de finanţare fiind asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), componenta 4 – Transport sustenabil – Reforma 1.5 – Dezvoltarea infrastructurii feroviare și managementul traficului feroviar.

Obiectivul general al celor două contracte de prestări servicii este electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor-Frontieră (166,2 km) pentru creșterea numărului de pasageri și a volumului de mărfuri transportate. În cadrul proiectului se vor face modernizarea stațiilor (inclusiv haltele de mișcare), modernizarea clădirilor stațiilor de călători, inclusiv construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare, modernizări de poduri, podețe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea terasamentelor, asigurarea de facilități pentru persoanele cu dizabilități, montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot, modernizarea instalațiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului.

Modernizarea căii ferate Cluj Napoca-Episcopia Bihor va dura trei ani

Durata de implementare a proiectului este de 102 luni pentru fiecare contract, astfel: șase luni pentru proiectare, 36 de luni pentru execuția lucrărilor, iar perioada de garanție a obiectivului este de minimum 60 de luni. Termenul limită pentru primirea ofertelor este 21 februarie 2022, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceeaşi zi la ora 15.00.

Proiectarea și execuția celorlate două loturi a fost scoasă la licitație în prima zi a anului.

Ultimele Articole