spot_img
joi, mai 19, 2022
spot_img

S-au predat amplasamentele pentru modernizarea căii ferate Cața-Sighișoara și Brașov-Apața

La sediul Secției L2 Sighișoara a avut loc luni predarea amplasamentului către Asocierea RailWorks, care va face modernizarea căii ferate Cața-Sighișoara.

modernizarea căii ferate Cața-Sighișoara

Este vorba de proiectul privind „Reabilitarea liniei de CF Brașov-Simeria, componentă a coridorului Rin-Dunăre, pentru circulația cu viteza maximă de 160 km/h secțiunea Brașov-Sighișoara, subsecțiunea 3 Cața-Sighișoara”.

Pentru municipiul Sighișoara, primarul Ovidiu Dumitru Mălăncrăvean a semnat predarea amplasamentului. El a făcut un amendament pentru menținerea a două căi de acces în cartierul Târnava II, respectiv păstrarea trecerii la nivel cu calea ferată situată la intersecția str. Mihai Viteazu cu str. Trandafirilor și a pasajului subteran de acces în cartier.  Aceste propuneri au fost transmise și Ministerului Transporturilor și Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA.

“Am solicitat beneficiarului să facă demersurile necesare așa cum au fost stipulate și în întâlnirile anterioare, pentru modificarea proiectului, în sensul menținerii trecerii la nivel cu calea ferată situată la intersecția str. Mihai Viteazu cu str. Trandafirilor și a lărgirii  pasajului subteran de acces în cartier, în vederea asigurării accesului autoutilitarelor de intervenție,  urmând a se desființa doar trecerea la nivel cu calea ferată din zona Kaufland. Neluarea în considerare a solicitărilor noastre ar avea consecințe nefaste pentru comunitatea sighișoreană, generând izolarea unui cartier cu aprox. 6.000 de locuitori de restul orașului, precum și perturbarea gravă a activității agenților economici care își desfășoară activitatea în Cartierul Târnava II, a declarat edilul, citat de site-ul local Punctul.ro.

CFR SA a predat amplasamentele pentru Brașov-Apața și Cața-Sighișoara

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a anunțat marți dimineață că a predat Asocierii RailWorks amplasamentele pentru începerea lucrărilor de modernizare a infrastructurii feroviare pe subsecțiunile Brașov-Apața și Cața-Sighișoara, pentru circulaţia cu viteza maximă de 160 km/h.

Modernizarea căii ferate pe cele două subsecțiuni, în lungime totală de aproximativ 86 de km, cuprinde o gamă variată de lucrări de infrastructură şi suprastructură feroviară: terasamente, linii C.F, consolidări poduri, podeţe, tuneluri, pasaje superioare, lucrări de energoalimentare, telecomunicaţii, comunicaţii pentru semnalizare, fibră optică, supraveghere video, instalatii electrice, semnalizare, protecţia mediului. implementarea sistemului ERTMS nivel 2, beneficiile finale ale proiectului fiind creșterea vitezei de circulație a trenurilor de călători la 160 km/h, reducerea duratei de călătorie, creșterea gradului de siguranță feroviară și îmbunătăţirea gradului de confort în staţiile de cale ferată

Contractul, în valoare de 2,9 miliarde lei (fără TVA), este finanțat din Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei al Uniunii Europene (85%) și de la bugetul de stat, iar perioada de implementare este de 108 luni de la data emiterii ordinului de începere (48 de luni aferente execuției, respectiv 60 de luni pentru garanție).

Începe modernizarea căii ferate Cața-Sighișoara, după patru ani de procese

Modernizarea infrastructurii feroviare subsecțiunea 3 Cața-Sighișoara va contribui la atingerea obiectivului principal de promovare a mobilității sustenabile pe secțiunea Frontieră-Curtici-Arad-Simeria-Sighișoara-Brașov.

Compania CFR SA și asocierea Railworks (Alstom, Arcada, Aktor, Euroconstruct Trading 98) au semnat în martie contractul de execuție pentru lucrările de modernizare a loturilor 1 și 3 din tronsonul de cale ferată Brașov-Sighișoara, respectiv Brașov-Apața și Cața-Sighișoara, cu o lungime de 86 de kilometri. Valoarea lucrărilor este de 2,9 miliarde de lei. Semnarea a survenit după patru ani de zile de contestări în instanță din parte Asocierii Brasig (Strabag-Swietelsky).

Ultimele Articole