spot_img
duminică, ianuarie 23, 2022
spot_img

CFR SA a făcut primul pas pentru modernizarea căii ferate București-Craiova

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a făcut luni primul pas pentru modernizarea căii ferate București-Craiova.

CFR SA a semnat contractul pentru prima etapă a programului de modernizare a segmentului feroviar Roșiori Nord-Craiova (110,2 km), a anunțat compania de infrastructură pe pagina sa de Facebook. Contractul a fost semnat cu Asocierea Baicons Impex SRL – ISPCF SA și are o valoare de 40 mililoane de lei, pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic. Studiul de fezabilitate și proiectul tehnic au drept scop identificarea soluțiilor optime pentru modernizarea liniei de cale ferată, atât din punct de vedere tehnic, operațional, economic, financiar, cât și al impactului asupra mediului și al schimbărilor climatice.

În perioada următoare se va semna și contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic pentru subsecțiunea 1 București Nord-Roșiori Nord (96 km), ambele contracte reprezentând prima etapă a programului de modernizare a tronsonului feroviar București-Craiova (206 km), pentru circulația trenurilor de călători cu viteza maximă de circulație de 160 km/h, respectiv cu 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Obiectivul general al celor două contracte de prestări servicii este modernizarea infrastructurii feroviare pe tronsonul București-Craiova pentru creșterea numărului de pasageri și a volumului de mărfuri transportate, precum și îndeplinirea următoarelor obiectivelor specifice: creșterea vitezei de circulație și, implicit, reducerea duratei de călătorie pe întreaga secțiune; creșterea numărului de călători, inclusiv a numărului de turiști; creșterea volumului de mărfuri transportate la nivel intern și internațional; îmbunătățirea condițiilor de călătorie și creșterea gradului de siguranță, gestionând în același timp impactul asupra mediului, în conformitate cu standardele europene.



Modernizarea căii ferate București-Craiova, cu bani europeni

Sursa de finanțare pentru elaborarea studiilor de fezabilitate și a proiectelor tehnice, aferente celor două subsecțiuni este asigurată din Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei – CEF Sector Transport, în procent de 85% din valoarea eligibilă, iar restul sumei va fi suportat de la Bugetul de stat. Durata estimată de finalizare a fiecărui contract este de 23 de luni.

Ultimele Articole