Au început lucrările de modernizare pe calea ferată Timișoara Est-Ronaț Triaj, Lotul 3 din Caransebeș-Timișoara-Arad.
Anunțul a fost făcut vineri pe Facebook de Sucursala Regională de Căi Ferate Timișoara, care a precizat că în momentul de față au loc lucrări de demontare a catenarei, demontarea firului linie de contact, demontarea stâlpilor, precum și demontarea suprastructurii de cale ferată, în stațiile Timișoara Nord și Timișoara Est.
Obiectivele proiectului sunt:
– creșterea vitezei de circulație la 160 km/oră pentru trenurile de călători și la 120 km/oră pentru cele de marfă;
– introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R).
Principalele lucrări care se vor executa sunt:
– reabilitarea a 13,86 km de cale ferată;
– modernizarea/reabilitarea a 3 stații de cale ferată și 2 halte de călători;
– realizarea a 11 clădiri noi;
– 4 pasarele noi pentru pietoni;
– realizarea a 4 poduri de cale ferată, 3 pasaje și 6 podețe;
– 8.890 metri liniari de panouri fonoabsorbante.
Lucrările sunt finanțate prin PNRR
Constructor este Asocierea Webuild SPA (fostă Astaldi)-Participazioni Italia SPA-Salcef SPA, toate din Italia, iar lungimea traseului este de 13,86 km. Finanțarea este asigurată din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și de la bugetul statului. Valoarea contractului (fără TVA) este de 1.440.433.361,02 lei, echivalentul a aproape 290.000 de euro.
Beneficiile proiectului sunt:
– reducerea timpului de călătorie, prin creșterea vitezei de circulație pe întregul tronson;
– creșterea gradului de siguranță feroviară;
– îmbunătățirea confortului în timpul călătoriei, gestionând în același timp reducerea emisiilor de poluanți și impactul negativ asupra mediului;
– atragerea călătorilor și a transportatorilor de mărfuri de pe zona rutieră pe calea ferată.
Pe un alt lot (4) din calea ferată Caransebeș-Timișoara-Arad, aceeași asociere a început lucrările la noul pod feroviar peste Mureș de la Arad, așa cum a informat anterior Club Feroviar.