Un convoi feroviar format din 11 vagoane, dintre care nouă vor fi duse la modernizare la Pașcani, a pornit vineri din Craiova și sâmbătă după-amiază se afla la Ploiești Sud.
Primul și ultimul vagon au fost introduse în convoi pentru a asigura procentul de frânare. Sâmbătă la ora 16,36, a sosit în stația Buzău, unde a staționat peste noapte. Convoiul circulă cu 30 km/oră și doar pe timpul zilei.
Vagoanele sunt într-o stare deplorabilă, părând a fi mai potrivite ca adăpost pentru oamenii străzii, însă nu este pentru prima oară când profesioniștii de la Electroputere VFU Pașcani fac minuni.
În 2019, Club Feroviar a prezentat cazul unui vagon similar cu cele din imagini care a fost reconstruit din temelii tot la uzina ce aparține Grampet Group.
Vagoanele vor fi reconstruite din temelii, după procesul de modernizare la Pașcani
Din vagoane va rămâne doar structura metalică și boghiurile, urmând ca restul să fie reconstruit de la zero – dotat cu scaune ergonomice, instalație de aer condiționat, afișaj electronic și uși cu acționare automată. După un astfel de proces de modernizare, durata de viață a vagonului aparținând operatorului feroviar de stat CFR Călători va fi prelungită cu minimum 20 de ani.
Contractul cu Electroputere VFU Pașcani pentru modernizarea vagoanelor aparținând CFR Călători a fost semnat în cursul anului 2019. Club Feroviar a arătat recent că în cursul anului trecut, de când societatea de stat este condusă de Dan Marian Costescu, nu a mai fost lansată nicio licitație pentru modernizarea de vagoane. Toate procedurile lansate în sistemul electronic de achiziții publice în 2020 au vizat repararea de vagoane, și nu modernizarea lor.