marți, iulie 9, 2024
spot_img

Mocănița Apusenilor s-a pus în mișcare. Programul sezonului estival 2024

Mocănița Apusenilor a început weekendul trecut un nou sezon de circulație pe calea ferată îngustă din nord-vestul țării.

Trenul de epocă va circula în fiecare sâmbătă și duminică în perioada 6 iulie – 14 septembrie 2024. Plecările din gara Câmpeni sunt la orele 10:00, 13:00 și 15:00, iar durata călătoriei pe ruta Câmpeni-Cărpiniș este de aproximativ două ore.

De luni până vineri se va organiza o cursă la ora 15:00 doar dacă până la ora 12:00 sunt făcute minimum 30 de rezervări online pe www.mocaniteleapusenilor.com. Pasagerii care au făcut rezervări online vor fi anunțați prin telefon până la ora 12:00 dacă se efectuează sau nu cursa.

Prețul biletelor dus-întors este de 30 de lei pentru un adult și de 20 de lei pentru un copil. Anul acesta, din motive tehnice, trenurile vor fi tractate de locomotive diesel, menționează organizatorii.



Mocănița Apusenilor avea odinioară un traseu de 94 km

În ”anii de glorie”, calea ferată îngustă traversa o parte din Munţii Apuseni pe Valea Arieşului, în lungime de 94 de kilometri, între oraşele Turda şi Abrud. Timp de 86 de ani a reprezentat principala cale de transport pentru marfă şi călători în zonă.

Ea a fost desfiinţată în anul 1998 din motive de rentabilitate economică, punând punct unui simbol al Ţării Moţilor. Mocăniţa s-a dat în funcţiune oficial la data de 20 iunie 1912. Linia îngustă avea 27 de staţii.

Până în anii 70, trenul era acţionat cu locomotive pe aburi. Evoluţia tehnologică a adus şi pentru moţi trenuri moderne, echivalentul la scară mai mică al celor care circulau pe liniile normale. Acestea au fost ultimele trenuri care au circulat pe Valea Arieşului.

Brandul Mocăniței Apusenilor a făcut obiectul unui litigiu în instanță între Firma Trans Service Feroviar SRL din Florești, județul Cluj, și compania Calea Ferată Îngustă SRL din Hunedoara, așa cum a scris Club Feroviar.

IN THE SPOTLIGHT

FOTO. 10 ani de 160 km/oră pe București-Constanța. Locomotiva inaugurală, pe butuci

Pe 4 iulie 2014 CFR Călători a pus în circulație, oficial, primul tren care circula cu 160 km/oră pe București-Constanța. Asta după mai bine...

Ultimele Articole