marți, aprilie 16, 2024
spot_img

FOTO. ANPC vânează doar companiile de stat, dar închide ochii la mizeria Regio Călători

Șeful Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului, Horia Constantinescu, apare peste tot în postura de justițiar, vajnic apărător al drepturilor românilor, pe care și-a creat-o și care i-a fost întreținută de o parte a mass media. Doar că șeful ANPC se rățoiește și amendează doar mici șaormerii, măcelării și vânzători de merdenele. Când vine vorba de companii mari, sunt amendate doar companiile de stat, iar neregulile de la privat sunt băgate sub preș. Un exemplu (nu singurul) grăitor în acest sens este mizeria Regio Călători de la Timișoara, pe care inspectorii ANPC n-au sancționat-o.

Club Feroviar a prezentat în nenumărate rânduri neregulile din transportul pe calea ferată, inclusiv mizeria din trenurile operatorului de stat CFR Călători. Pentru că am prezentat adevărul – căldura insuportabilă și gândacii din trenul de la Aeroportul Henri Coandă – directorul general Traian Preoteasa ne-a și dat în judecată. Și a pierdut definitiv, așa cum am scris AICI.

Publicația noastră nu-și propune însă, așa cum au insunuat unele voci, să discrediteze CFR Călători și nici să laude nejustificat operatorii privați. Am criticat de multe ori, atunci când am avut ocazia, și prestația acestora. Bunăoară, am arătat mizeria din trenurile Transferoviar Călători și faptul că validatoarele din automotoarele spre și dinspre Otopeni sunt ținute închise.

Mizeria Regio Călători din ”feuda” lui Sorin Grindeanu

Acum a venit rândul celor de la Regio Călători să intre în colimatorul nostru, după ce presa locală a semnalat zilele trecute mizeria de nedescris din trenurile Regio Călători care circulă pe ruta Reșița-Timișoara.

Scaune cu tapițerie ruptă, pătată, pe-alocuri peticită, cu tetiere deteriorate de vreme, care dau aspectul unui mijloc de transport dintr-un film de groază, scriu jurnaliștii de la Express de Banat, care preiau postarea unei pasagere: ”Trenul Reșița – Timișoara Regio Călători. Nu vă este rușine?? Nu am văzut un tren atât de vechi și de jegos în toată viața mea. Nici măcar acum 20 de ani. Până când vor accepta oamenii aceste condiții?? Și angajata de la casierie care de-abia s-a urnit să îmi vândă un bilet, fără să zică măcar bună ziua! Vă rog distribuiți. Nu trebuie să acceptați aceste condiții inumane”. Postarea este însoțită de un set de fotografii făcute în trenul cu pricina și care confirmă spusele ei și-i justifică revolta.

În treacăt fie zis, trenul cu pricina circulă zilnic de la și spre Timișoara, orașul ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu. Cum însă vicepremierul nu merge cu trenul, e mai greu să observe aceste nereguli.

Operatorul a mai rămas fără certificat de siguranță, în 2015

Închidem paranteza și revenim la mizeria Regio Călători. Un alt utilizator de Facebook scrie că, în afară de mizeria din vagoane, ramele diesel se și defectează des pe traseu, dând exemplu în acest sens o experiență personală trăită la Bocșa.

Dacă ramele operatorului privat au probleme care pot pune în pericol siguranța circulației, Autoritatea de Siguranță Feroviară Română (ASFR) ar putea dispune ridicarea certificatului de siguranță pentru Regio Călători. A mai făcut-o în 2015, pentru același operator, care atunci se numea Regiotrans.

ANPC a făcut controale în Caraș-Severin, dar a amendat doar CFR SA și CFR Călători

Revenind la ANPC, instituția a anunțat la începutul lunii că a făcut mai multe controale prin trenurile din România, inclusiv în cele care circulă prin Caraș-Severin. Aici s-au făcut trei acțiuni de verificare a respectării legislației în vigoare, ca parte a unei tematici naționale de control.

În urma neregulilor constatate, au fost aplicate următoarele sancțiuni: trei amenzi contravenționale în valoare totală de 13.000 de lei; oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor, pentru CNCF CFR SA București – Sucursala Regională de Căi Ferate Timișoara (pentru două garnituri de tren) și Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători SA (pentru o garnitură de tren).

Abaterile constatate de Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Caraș-Severin au fost următoarele: nerespectarea condițiilor igienico-sanitare la prestarea serviciilor de transport feroviar, în special în cazul toaletelor din Gara Caransebeș și Gara Reșița Sud; nerespectarea condițiilor igienico-sanitare la prestarea serviciilor de transport feroviar de călători, în unele garnituri de tren fiind constatate deficiențe privind respectarea condițiilor igienico-sanitare (vase WC ruginite, murdare, capace WC murdare, grilaje de aerisire din compartimente cu resturi alimentare și gumă de mestecat etc.).

CITEȘTE și Controale ANPC în trenuri și în gări. Geamuri crăpate, WC-uri insalubre și păianjeni

Toate aceste amenzi și sancțiuni au fost aplicate unor companii de stat din domeniul feroviar, iar inspectorii au închis ochii la mizeria Regio Călători.

Subordonații lui Horia Constantinescu au ”albit” și BRD Groupe Société Générale

Din păcate, nu este pentru prima oară când subordonații ”justițiarului” Horia Constantinescu scot basma curată o mare companie privată, în ciuda probelor care arată fără dubiu că și-a bătut joc de clienți.

La începutul lunii noiembrie 2022, Club Feroviar a prezentat cum Comisariatul General pentru Protecția Consumatorilor Regiunea București-Ilfov a ”albit” BRD Groupe Société Générale, chiar dacă banca și-a bătut joc de un client (semnatarul acestui articol) timp de șase luni, nefiind în stare să reînnoiască un card de transport.

CITEȘTE și Cum pune frână la STB banca franceză a Elenei Udrea și a lui Adrian Sârbu

IN THE SPOTLIGHT

ARIC susține de 25 de ani rolul inginerilor consultanți

  Asociație profesională nonguvernamentală, apolitică și nonprofit, Asociația Română a Inginerilor Consultanți (ARIC), grupează companii și specialiști din domeniul proiectării și consultanței inginerești. Înființată în anul...

Ultimele Articole