joi, mai 16, 2024
spot_img

Mizeria din tramvaiele STB, prilej de sfadă politică. Intră în ring și Marcel Ciolacu

Mizeria din tramvaiele STB, constatată în urma unui control făcut luni de comisarii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului (ANPC), a declanșat o adevărată sfadă politică, ce a continuat și marți. După primarul general Nicușor Dan, directorul general al STB, Adrian Criț, și șeful ANPC, Horia Constantinescu, în război a intervenit și președintele PSD, Marcel Ciolacu.

Primarul general Nicuşor Dan a reluat marți acuzațiile potrivit cărora ANPC a făcut un control politic la Societatea de Transport București. „Este în mod evident un control politic. Eu nu prea fac comentarii politice, dar de data asta este evident. Din toate locurile de joacă din Bucureşti s-au ales cele ale Primăriei Capitalei. Eu merg cu fetiţa într-un loc de joacă din Sectorul 5 şi este mai rău decât cel al Primăriei Capitalei, de exemplu. După aceea au urmat spitalele. Acum urmează autobuzele şi probabil că vor urma alte zone ale activităţii noastre”, a spus edilul.

Mizeria din tramvaiele STB. Nicușor Dan spune că se face curățenie

Mizeria din tramvaiele STB Metroul de suprafață din București reevaluarea licitației pentru tramvaie investiții în linii de tramvaiEl a menţionat că 150 de angajaţi ai STB lucrează în autobaze, în depouri şi la capetele de linie pentru a asigura curăţenia în vehiculele de transport în comun. „Curăţenia se face. Nu este la standardele pe care le vrem, pentru că asta ar necesita nişte investiţii pentru care în momentul acesta nu avem bani. Pe de altă parte, ne-am dori să schimbăm linoleumul din toate tramvaiele şi din toate autobuzele, pentru că sunt unele unde lucrul acesta nu s-a mai întâmplat de 10-15 ani. Dar nu avem 40 de milioane de lei în momentul acesta ca să îl schimbăm. Nu e neapărat o problemă de curăţenie, ci de cum arată de fapt. (…) Nu este mizerie. Este rezonabil. Eu merg cu transportul public. Merg cu autobuzul”, a spus el.

Potrivit primarului general, circulaţia mijloacelor de transport în comun a fost perturbată luni, ca urmare a faptului că 80 de vehicule au fost retrase temporar din circulaţie.

Edilul Capitalei apără decizia șefului STB de concedierea a 220 de angajați greviști

În ceea ce priveşte concedierea celor 220 de angajaţi ai STB care au participat la greva din ianuarie, Nicuşor Dan a precizat că aceştia nu au respectat contractul colectiv de muncă şi că bucureştenii nu au avut timp de cinci zile transport în comun.

„Acei oameni au încălcat contractul individual de muncă. Vă aduc aminte că, în luna ianuarie, bucureştenii, timp de cinci zile, nu au avut transport public de suprafaţă. Oamenii aveau nişte obligaţii. Greva este un instrument absolut legal, legiferat în România. Dacă este un sector, cum este cel de transport public, trebuie să asiguri 30% din capacitate. Nu au asigurat. Oamenii aceia aveau un contract individual de muncă, nu l-au respectat. În contractul acela era o sancţiune care spunea <concedierea> s-a aplicat”, a precizat el.

CITEȘTE și FOTO-VIDEO Protest la STB, cu deputați pro-ruși în susținerea sindicalistului PSD

Marcel Ciolacu îi cere demisia lui Nicușor Dan

Prejudiciul cauzat de greva STB taxă de solidaritate Marcel Ciolacu la BuzăuÎn conflictul dintre ANPC și Nicușor Dan a intervenit marți și președintele PSD și al Camerei Deputaților, Marcel Ciolacu.

Întrebat în legătură cu nemulţumirile exprimate de Nicuşor Dan privind acţiunile Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Marcel Ciolacu a spus: ”Să-şi dea demisia cel mai bine şi scapă şi bucureştenii, scapă şi Nicuşor Dan de tortura de a-şi duce la îndeplinire funcţia de primar al Bucureştiului. E depăşit total de această funcţie, de atribuţiile şi de calitatea”.

Horia Constantinescu: „Există riscul să se repete tragedia de la Colectiv”

Președintele ANPC, Horia Constantinescu, a ieșit marți cu noi declarații în legătură cu starea mijloacelor de transport din parcul STB, pe care a catalogat-o drept ”absolut dramatică”. El a spus că sunt probleme la sistemele de frânare şi alerte de incendiu, iar călătorii sunt în pericol şi există riscul să se repete tragedia de la Colectiv.

„În urmă cu 40 de zile am desfăşurat un control la autobazele şi depourile STB şi la acel moment am stabilit cu conducerea societăţii anumite măsuri care trebuie luate pe termen scurt, cum ar fi starea de curăţenie şi igienă a vehiculelor, aflate în stare avansată de murdărie, urmând să înceapă şi acţiuni pentru măsurile pe termen mediu şi lung. Din păcate, între timp nu s-a făcut nimic, cu excepţia faptului că am găsit câteva capete de mop şi câteva mături noi”, a spus Constantinescu.

El a arătat că personalul STB de la întreţinere este mult subdimensionat şi, în medie, o persoană trebuie să cureţe şi să igienizeze 40 de vehicule, ceea ce este inuman şi imposibil de realizat, iar detergenţii şi dezinfectaţii folosiţi sunt de o calitate slabă.

„De asemenea, marea majoritate a pieselor de schimb folosite pentru vehicule sunt „after market”, foarte puţine sunt originale. Ceea ce am găsit erau recondiţionate, cu o uzură mult peste ce ne imaginăm noi în raport cu siguranţa cetăţenilor. Mecanicii se plâng de lipsa pieselor şi că sunt nevoiţi să facă tot felul de operaţiuni la limita bunului simţ tehnic, pentru a putea ieşi cât mai multe maşini pe traseu. Sunt probleme cu sistemul de frânare sau cu direcţia. Nu putem vorbi nici măcar de o dotare elementară”, a susţinut preşedintele ANPC.

El a mai spus că inspectorii au găsit discuri de frână crăpate, rugină la sistemul de furtunuri ale frânei sau ale aerului comprimat, senzori care nu funcţionează, inclusiv cele de alertă de incendiu, iar călătorii sunt expuşi pericolului.

La rândul său, Paul Anghel, director general în cadrul ANPC, a arătat că au fost găsite inclusiv vehicule fără inspecţia tehnică periodică, iar cei din depouri au relatat că au fost cazuri de tramvaie care nu au mai putut frâna. ”Vreau să tragem un semnal de alarmă. Există în circulaţie tramvaie Tatra din 1967, care au durată de circulaţie de 8-10 ani, noi le folosim 20-30 de ani, şasiul are 50 şi ceva de ani, şasiuri pe care le mută de pe un tramvai pe altul, cu sisteme de frânare învechite. E clar că sunt un pericol pe roţi printre cetăţeni. În plus, marea majoritate a vehiculelor STB nu au rampă de acces pentru persoanele cu dizabilităţi”, a spus Anghel.

Mizeria din tramvaiele STB, descoperită la un control al ANPC

tramvaie STB retrase din circulațieComisarii din cadrul Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor Regiunea (CRPCR) Bucureşti-Ilfov au făcut luni 15 acţiuni de control şi recontrol, prin care au verificat 765 de mijloace de transport în comun, după cum a relatat la vremea respectivă Club Feroviar.

Au fost verificate 514 autobuze, fiind oprite temporar, până la remedierea abaterilor constatate 61 dintre acestea, 75 de troleibuze, fiind oprite temporar patru dintre acestea, 176 de tramvaie, fiind oprite temporar 18 dintre acestea, până la remedierea abaterilor constatate. Echipele de control au descoperit în mijloacele de transport în comun resturi alimentare, praf în strat gros, rugină în exces, geamuri neigienizate, sistem de ventilare plin de praf. Igienizarea şi lipirea linoleumului sau înfiletarea şuruburilor slăbite au fost realizate în timpul controlului, pentru ca mijloacele de trasport să poată ieşi pe traseu, a precizat ANPC. Comisarii au mai găsit un sistem de iluminat interior parţial funcţional şi au constatat că peste 85 de tramvaie nu sunt dotate cu rampă de acces pentru persoane cu dizabilităţi.

De asemenea, în mijloacele de transport în comun erau geamuri sparte, podea înfundată, şuruburi slăbite, linoleum dezlipit şi îndoit, scaune deteriorate, unele cu tapiţeria ruptă, uzată, neigienizată, îmbâcsită de praf, mânere lipsă, rupte, fără protecţie, scaune cu structură din lemn exfoliată, podea cu aplicaţii suplimentare de linoleum, geamuri cu inscripţii (făcute de pasageri) cu marker permanent, care nu pot fi curăţate, cu burdufe deteriorate, neigienizate corespunzător, vandalizate interior/exterior (tip graffiti), barele de susţinere având protecţia de poliuretan ruptă.



Adrian Criț: „Vom avea tramvaie noi începând cu acest an”

Negocierea CCM la STB abonament STB pe 12 luni linii de tramvai din București contractul Astra Vagoane-RATB tramvaiele de la Electroputere VFU PașcaniDirectorul general al STB, Adrian Criț, a reacționat în urma controlului făcut de comisarii ANPC.

„Prin eforturile conjugate ale autorităților și instituțiilor statului, transportul public din capitală poate fi cel dorit de călători: curat, regulat, sigur, eficient! Marea parte a vehiculelor vechi aflate în exploatare se vor înlocui în viitorul apropiat: vom avea tramvaie noi începând cu acest an, autobuze electrice și troleibuze noi începând din anul următor. Ceea ce e vechi trebuie întreținut, nu vandalizat, ci exploatat în bune condiții de siguranță. Se impune efectuarea mentenanței pentru vehiculele vechi, nu investiții în bunuri ce vor fi casate peste un an. Investițiile se fac în vehicule noi, infrastructură nouă, digitalizare, formare profesională a angajaților. Împreună pentru modernizare, totul pentru eficientizare!”, a declarat șeful societății de transport de suprafață din Capitală.

IN THE SPOTLIGHT

Descoperă viitorul tău în domeniul feroviar la Târgul de Carieră Feroviară în România – 12-14 iunie 2024

Carieră Feroviară în România (CFiR), sub egida CNCF CFR SA, cu sprijinul Asociației Industriei Feroviare (AIF) și al Asociației Inginerilor Feroviari din România (AIFR), în parteneriat media cu AGERPRES și Club...

Ultimele Articole