miercuri, aprilie 17, 2024
spot_img

Mireo Plus B – Perfect potrivit pentru viitor

Unitățile diesel multiple sunt de domeniul trecutului, cel puțin conform lui Jochen Steinbauer. În calitate de Director de Dezvoltare pentru Unități Alternative la Siemens Mobility, el este responsabil cu platforma Mireo Plus și a participat la dezvoltarea atât a versiunilor cu hidrogen, cât și a celor cu baterie. Într-un interviu, el vorbește despre punctele forte ale trenurilor alimentate cu baterii, care sunt tehnologiile care vor revoluționa piața în viitorul apropiat și ce diferențiază Mireo Plus B de concurență.

 

Domnule Steinbauer, care este stadiul actual de dezvoltare al Mireo Plus B?

Pe scurt, este gata pentru piață! Sistemul de tracțiune pe baterii al Mireo Plus B este complet dezvoltat. Am testat extensiv sistemul și am implementat o versiune preliminară pe un tren prototip, Cityjet eco în Austria. A fost testat cu succes pentru un an întreg, ceea ce ne-a permis să acumulăm o cantitate semnificativă de experiență și cunoștințe. Am atins un nivel de maturitate care ne pregătește pentru proiectele ulterioare.

 

Care a fost experiența dvs. cu operațiunea de testare?

Cel mai important, am stabilit că tehnologia bateriei pentru care am optat este extrem de robustă. Celulele de titanat litiu-ion care au fost utilizate au “îmbătrânit” cu greu în timpul celor doi ani de funcționare a testului. În plus, nu au existat nici probleme din cauza fluctuațiilor de temperatură ambientală, care sunt uneori considerabile atunci când funcționează în Alpi. Am fost foarte plăcut surprinși.

Jochen Steinbauer, director de dezvoltare pentru unități alternative la Siemens Mobility

“Cu Mireo Plus B, putem oferi un model de vehicul de ultimă generație în totalitate, care permite o funcționare rentabilă și eficientă din punct de vedere energetic.”

 

Care este cererea actuală a pieței pentru trenurile alimentate cu baterii?

Piața trenurilor hibrid, cu baterie, este în plină expansiune și s-a dezvoltat relativ rapid. Cu proiectul din Ortenau, am reușit, de asemenea, să asigurăm prima comandă pentru Mireo Plus B. Acest lucru se datorează în principal faptului că trenul alimentat cu baterii este relativ aproape de unitatea electrică multiplă. Practic, singurele adăugiri sunt bateria și echipamentele electrice de mare putere, altfel avem același puternic Mireo. În prezent, procesăm mai multe oferte.

 

Cityjet eco a fost testat în Austria. Ce cazuri de utilizare există, în general, pentru trenurile alimentate cu baterii? Vor înlocui unitățile diesel multiple?

Există două cazuri de utilizare pe piață. Primul este un tren alimentat cu baterii cu o disipare mai mică a puterii pentru a opera pe secțiuni care, altfel, ar fi acoperite de unități multiple diesel. Poate fi folosit ca înlocuitor direct. Trenurile alimentate cu baterii, cu un sistem de acționare mai puternic, care pot acoperi și secțiuni mai lungi fără o linie aeriană, au domenii mai largi de aplicare, cum ar fi secțiunile de interconectare din transportul regional și de masă, de exemplu.

 

Cât de departe poate ajunge Mireo Plus B?

Într-o configurație maximă din trei părți, raza de acțiune este cuprinsă între 100 și 120 de kilometri. Pentru Cityjet eco din Austria, am făcut inițial estimări foarte conservatoare de 30, apoi de 50 de kilometri. Dar, în cadrul testului practic, am observat că operatorii parcurgeau o medie de 80 de kilometri în timpul zilei folosind bateria. Pe baza acestor cunoștințe empirice, Mireo Plus B ar putea parcurge în mod realist o medie de 100 de kilometri, dar depinde de secțiune.

 

Pentru ce tip de rețele feroviare este cel mai potrivit Mireo Plus B?

Secțiunile principale de șine, care sunt deja parțial electrificate. Secțiunile care acoperă distanțe cuprinse între 40 și 130 de kilometri fără o linie aeriană sunt ideale pentru Mireo Plus B, dar rețelele feroviare care includ întinderi mai lungi fără electrificare sunt mai potrivite pentru Mireo Plus H. Odată complet alimentat cu hidrogen, poate acoperi o distanță de până la 1.000 de kilometri.

 

Cum progresează tehnologia bateriilor în general?

În prezent, folosim baterii care au ca material anod titanatul de litiu, care are beneficii semnificative în ceea ce privește fiabilitatea. De asemenea, “îmbătrânesc” mai puțin rapid decât bateriile utilizate în mașinile electrice convenționale care au ca material anod grafitul. Dar celulele bateriilor, care utilizează un nou material anodic, bateriile cu oxid de niobiu de titan, sunt în prezent în curs de dezvoltare. Au aceeași amprentă, cu o capacitate dublă și, de asemenea, se încarcă mult mai repede. Așadar, distanța maximă de deplasare a Mireo Plus B fără o linie aeriană s-ar putea dubla chiar spre sfârșitul deceniului.

 

Care sunt avantajele unui hibrid de baterie față de un tren diesel?

Nu există emisii locale de CO2. Din punct de vedere ecologic, acesta este un avantaj extraordinar în comparație cu unitățile multiple diesel. Celălalt avantaj este că trenurile alimentate cu baterii sunt mult mai eficiente din punct de vedere energetic, deoarece bateria este reîncărcată prin frânare regenerativă. Acest lucru face ca trenul alimentat cu baterii să fie mai rentabil pe întreaga durată de viață. În plus, nu este nevoie de infrastructură suplimentară, cum ar fi stațiile de alimentare cu motorină. Bateria poate fi încărcată prin intermediul pantografului în mișcare și în timp ce stă nemișcat, prin intermediul energiei de frânare, așa cum am menționat deja, și printr-un cablu de alimentare din depozit. În plus, Mireo Plus B poate fi operat și exclusiv în modul electric. Acesta este un alt avantaj imens al trenurilor noastre cu baterii: flexibilitate extremă în încărcare și funcționare.

 

Ce diferențiază Mireo Plus B de alte trenuri cu baterii?

Platforma Mireo are un sistem de tracțiune de înaltă performanță. Spre deosebire de trenurile concurenților, ne permite să atingem o viteză de 160 de kilometri pe oră. Mai mult, Mireo Plus B are o rată de accelerație extrem de rapidă de 1,1 m / s². Acest lucru va oferi operatorilor un avantaj extraordinar atunci când va fi introdus orarul la nivel german, care se așteaptă să crească semnificativ traficul feroviar. Atât Mireo Plus B, cât și Mireo Plus H sunt deja capabile. De asemenea, putem interconecta rutele datorită multi-modalității, care elimină întârzierile cauzate, de exemplu, de transferurile către liniile feroviare de la marginea orașului München. Așadar, putem oferi un model de vehicul de ultimă generație în totalitate, care permite o funcționare eficientă din punct de vedere al costurilor și energiei. Mireo Plus B este perfect potrivit pentru viitor.

IN THE SPOTLIGHT

ARIC susține de 25 de ani rolul inginerilor consultanți

  Asociație profesională nonguvernamentală, apolitică și nonprofit, Asociația Română a Inginerilor Consultanți (ARIC), grupează companii și specialiști din domeniul proiectării și consultanței inginerești. Înființată în anul...

Ultimele Articole