Ministrul Transporturilor, Razvan Cuc, promite ca pana la finele lui 2019 pe tronsonul Coslariu-Simeria se va circula cu 160 km/h

14 martie 2019

Ministrul Transporturilor, Razvan Cuc si reprezentantii CFR SA au verificat, la 14 martie, stadiul lucrarilor de modernizare a infrastructurii si suprastructurii feroviare de pe loturile Coșlariu – Vințu de Jos, Vințu de Jos – Simeria și Simeria –  Gurasada.

Obiectivele proiectului de modernizare între Simeria și Coșlariu, proiect în lungime de 74,4 km sunt:
–              Modernizarea a 56.67 km CF dublă electrificată
–              Construirea a 17.76 km CF dublă electrificată
–              Modernizarea a 9 stații CF/HM – Coșlariu, Sîntimbru, Barabanț, Alba Iulia, Vințu de Jos, Blandiana, Șibot, Aurel Vlaicu, Orăștie
–              Modernizarea (construirea) a 90 poduri/podețe (33 de poduri și 57 de podețe)
–              construcție tunel – tunel Turdaș (780 m)
–              modernizarea a 15 treceri la nivel de cale ferată

În ceea ce privește stadiul de execuție a lucrărilor pe cele 2 loturi, se înregistrează următoarea situație:

  • Simeria – Vințu de Jos (41,4 km) – stadiul de execuție este 97%, lucrarea fiind realizată de către Consorțiul Swietelsky – Strabag – Alstom – Arcada – Euro Construct – Transferoviar Grup. Valoarea contractului este de 1.350.523.773,99 lei fără TVA
  • Vințu de Jos – Coșlariu (33 km) – stadiul de execuție este 89%. Lucrarea este realizată de către Impresa Pizzarotti &C S.p.A. Valoarea contractului: 766.924.828,85 lei fără TVA

În ceea ce privește Tronsonul 3: Gurasada – Simeria (40,88 km) stadiul de execuție este de 7,71%.

Constructorul acestui tronson este FCC Construccion SA – ASTALDI SpA – CONVENSA (Contratas y Ventas, S.A.) valoare totală a contractului fiind de 2.636.523.184,68 lei (fără TVA).

Prin acest contract se urmărește realizarea următoarelor obiective:

  • modernizarea a 40,88 km de infrastructură și suprastructură feroviară pentru viteza maximă de 160 km/h
  • lucrări de terasamente și consolidări
  • construirea a 17 poduri (dintre care 3 peste râul Mureș), 27 de podețe, 4 pasaje superioare, 3 pasaje inferioare
  • lucrări civile în 9 stații de cale ferată (inclusiv halte comerciale/puncte de oprire)
  • lucrări de electrificare și energoalimentare
  • lucrări de implementare a sistemului de siguranță a traficului ERTMS (ETCS nivel 2+GSM-R)

”I-am transmis antreprenorului că îl asigur de tot sprijinul meu administrativ, dar i-am și atras atenția să se mobilizeze, să ia în serios subcontractorii săi, să-i plătească la timp și să execute lucrări de calitate. În caz contrar compania nu va ezita să ia măsuri. Vreau să am o relație contractuală cu un partener onest, care să își execute obligațiile contractuale și nu să urmărească obținerea de claim-uri.

Să mai renunţăm la politica asta a claim-urilor că, nici nu ne apucăm bine de construit şi facem două-trei claime-uri, ca să mai luăm nişte bani de la statul român. Nu mai merge. Ori lucrăm cum trebuie, ori dacă venim să facem claim-uri în România, atunci şi noi vom lua măsurile care se impun. Drastice.

Antreprenorii or să se plictisească de prezenţa mea, dar asta-i viaţa. Acum trebuie să terminăm loturile de autostrăzi și tronsoanele de cale ferată pe care le avem în execuţie.

Dacă unii o iau în derâdere, sau li se pare că glumesc, o să vadă şi reversul medaliei pe care vom aplica fără a avea niciun fel de ezitare, pentru că răbdarea românilor a ajuns la final. Nu mai putem să tolerăm. Vrem cu toţii să avem cale ferată rapidă, vrem să avem autostrăzi şi de asta mă voi asigura eu, ca ministru, că vom avea în acest mandat.

Eu le-aş mulţumi pe de-o parte constructorilor că nu au încetat lucrul, în lipsa bugetului aprobat. Și constructorii puteau să spună, nu aveți bugetul aprobat, stăm blocaţi până când aveţi bugetul să ştim că ne luăm banii. Aici au dat dovadă de seriozitate şi de consecvenţă şi pentru asta le mulţumesc.

Cât timp România şi românii vor autostrăzi, eu cred că dacă ne oprim şi 15 minute ne costă foarte mult. Noi vom lucra non-stop ca să vedem că se implementează proiectele care le avem acum în desfăşurare. Vrem să finalizăm numărul de kilometri de cale ferată modernizată aşa cum şi-a asumat CFR Infrastructură. Pentru asta îi voi sprijini cu măsuri legislative, cu tot ce se impune să fac, în calitatea mea de ministru al transporturilor.” a declarat Răzvan Cuc, Ministrul Transporturilor.