spot_img
miercuri, iulie 6, 2022
spot_img

Ministrul Lucian Sova cere implicare si mobilizare pentru linia Gara de Nord-Aeroport Otopeni

Ministrul Transporturilor, Lucian Sova, i-a reunit, la 21 august, pe reprezentantii institutiilor implicate in avizarea si realizarea liniei de cale ferata Gara de Nord – Aeroportul International Henri Coanda. Specialisti ai CFR SA, Autoritatii Feroviare Romane (AFER), Metrorex,  Autoritatii Aeronautice Civile Romane (AACR) si ai Ministerului Transporturilor au analizat detalii tehnice ale proiectului si costurile aferente.

MT precizeaza ca aceste intalniri periodice au ca scop definitivarea documentatiei pentru selectarea constructorului care sa poata incepe cat mai repede lucrarile.

Ministrul Lucian Sova a cerut implicare si mobilizare din partea tuturor celor care realizeaza proiectul astfel incat termenele pentru demararea lucrarilor sa fie scurtate la maximum.

Reamintim ca proiectul prevede realizarea a inca 2 km de cale ferata pe langa cea existenta si care sa subtraverseze DN1 pana la Aeroportul International Henri Coanda. Acesta este inclus in Master Planul General de Transport, cu finantare europeana nerambursabila.

Timpul de legatura intre Gara de Nord si Aeroportul Otopeni ar urma sa fie de 18 minute, cu trenuri de calatori pe o cadenta in functie de fluxurile de pasageri din Aeroport.

Reamintim, de asemenea, ca in iulie anul acesta CFR SA si compania Baicons Impex au semnat contractul, in valoare de 2,5 milioane lei, pentru reactualizarea studiului de fezabilitate necesar modernizarii liniei de cale ferata Bucuresti Nord – Aeroportul International Henri Coanda (AIHCB).  Contractul se va desfasura pe o perioada de 12 luni, iar finantarea va fi asigurata din fonduri externe nerambursabile.

Studiul de fezabilitate are drept scop selectarea variantei de legatura pe calea ferata intre statia Bucuresti Nord si Aeroportul International Henri Coanda, in conformitate cu standardele impuse pentru Coridoarele Europene si Coridoarele TEN-T, si va fi elaborat in doua etape:

Etapa I – analiza tehnico-economica pentru cele 4 variante posibile de conectare, din care se va selecta varianta finala:

–          linie simpla neelectrificata, cu racordare din linia magistrala 700, cap Y Mogosoaia care subtraverseaza DN 1 cu asigurarea gabaritului de electrificare, cu o statie c.f. situata in imediata vecinatate a aerogarii AIHCB si Terminalul T1 al AIHCB

–          linie simpla neelectrificata, cu racordare din linia magistrala 700, in zona punctului de oprire Odai, care subtraverseaza DN 1, cu asigurarea gabaritului de electrificare, cu o statie c.f. situata in imediata vecinatate a aerogarii AIHCB si Terminalul T1 al AIHCB

–          linie simpla neelectrificata, cu gabarit de electrificare, cu racordare din statia Balotesti la Terminalul Plecari AIHCB

–          varianta de traseu in sistem monorail cu puncte de imbarcare/debarcare din punctul de oprire Odai si din imediata vecinatate a terminalelor de sosiri – plecari ale Aeroportului.

Etapa a II-adezvoltarea variantei selectate in Faza I prin elaborarea documentatiei tehnico-economice pentru lucrari de electrificare, centralizare electronica si racordare la Terminalul T2 Nou, zona Cargo si conexiunea cu reteaua de metrou.

 

Ultimele Articole