vineri, martie 29, 2024
spot_img

Ministrul Lucian Sova: “Anterior, CFR Calatori subevalua lucrarile de reparatii ale materialului rulant”

“In ianuarie 2018, cand am preluat conducerea Ministerului Transporturilor, am gasit o situatie precara la CFR Calatori. De exemplu, din 1200 de vagoane care ar fi trebuit sa se afle zilnic in circulatie, in jur de 400 de vagoane erau oprite din motive tehnice. Nu s-au efectuat reparatii ale vagoanelor si au fost puse in circulatie trenuri cu cate unul-doua vagoane. Nu este normal”, a precizat ministrul Transporturilor, Lucian Sova, in conferinta de presa organizata pentru prezentarea bilantului pe primele sase luni de activitate din acest an.

Fosta conducere a CFR Calatori (valida pana in martie 2018 cand Leon Barbulescu l-a inlocuit in functia de director general pe Iosif Szentes, n.r.) spunea ca nu s-au facut reparatii ale materialului rulant pe motiv ca niciun reparator de material rulant nu se prezenta la licitatiile organizate in acest sens.

Ministrul Transporturilor contrazice insa aceasta afirmatie.

“Compania subevalua lucrarile de reparatii astfel incat valorile maxime aprobate erau sub costurile de functionare ale oricarui reparator de material rulant”, a adaugat ministrul Lucian Sova.

“In bugetul pe 2017, CFR Calatori a avut la dispozitie 80 de milioane lei pentru cheltuieli de reparatii. Cu toate acestea, reparatiile efectuate nu s-au ridicat nici macar la 20 milioane lei, astfel incat in bugetul pe anul acesta suma nu a mai fost alocata, nefiind cheltuita”, a explicat ministrul Transporturilor, Lucian Sova.

Cu toate acestea, bilantul pentru primele sase luni din 2018 arata ca CFR Calatori a finalizat o serie de proiecte pentru confortul pasagerilor. Astfel, peste 800 de vagoane si 140 de automotoare au fost reabilitate din punct de vedere al confortului.

“Sunt reparatii planificate dar si realizate pentru 35 de locomotive si automotoare. Se afla in curs de finalizare licitatii pentru reparatia a 635 de vagoane, in unitati exterioare, diferite de cele ale CFR Calatori”, a adaugat ministrul Sova.

Automotoare second-hand la CFR Calatori   

“Se afla in pregatire procedura de achizitie, prin leasing, a 100 de automotoare second-hand”, a mai specificat ministrul Transporturilor in prezentarea bilantului pe primul semestru din 2018.

“Sunt doua motive pentru care CFR Calatori va achizitiona 100 de automotoare second-hand. Primul motiv ar fi costul foarte mare al unor garnituri noi. Al doilea motiv ar fi ca nu s-ar gasi pe stocul unui producator atatea automotoare cate are nevoie urgent CFR Calatori. In plus, termenele de livrare al unor garnituri noi ar fi foarte mare.

Compania a ales solutia achizitionarii unor garnituri care sa nu fie mai vechi de 20 de ani si care sa poate fi livrate repede.

Oricum, compania stie cam care ar fi cei care ar putea sa oferteze aceste tipuri de garnituri in functie de cerinte, s-a facut o analiza in acest sens”, a punctat ministrul Sova.

IN THE SPOTLIGHT

ARIC susține de 25 de ani rolul inginerilor consultanți

  Asociație profesională nonguvernamentală, apolitică și nonprofit, Asociația Română a Inginerilor Consultanți (ARIC), grupează companii și specialiști din domeniul proiectării și consultanței inginerești. Înființată în anul...

Ultimele Articole