Ministrul Lucian Bode nu găsește nicio realizare de raportat pe sectorul feroviar

2 decembrie 2020
Ministrul Transporturilor și-a trecut in revistă, miercuri dimineață, realizările din domeniul infrastructurii de transport, toate fiind  pe rutier, niciuna pe sectorul feroviar. 
doru.cireasa@clubferoviar.ro
Într-o postare pe pagina sa de socializare, ministrul își exprimă nedumerirea cum guvernarea precedentă, formată de PSD, a stat luni de zile în etapa de răspunsuri la clarificări. Ministrul ignoră faptul că cel puțin pe sectorul feroviar situația este identică.
„Este de neînțeles pentru mine cum au putut să stea cei dinaintea noastră ani de zile în etapa de răspunsuri la clarificări!”.
Ministrul evocă mai multe realizări, niciuna în sectorul feroviar.
„În DOAR 8 luni de zile:
  • Am finalizat 25% din tronsonul Sibiu-Boița;
  • Am obținut 875,5 milioane euro din fonduri europene pentru autostrada Pitești-Sibiu;
  • Am finalizat tronsonul de legătura România-Ungaria;
  • Am început construirea „Autostrăzii Moldova”;
  • Avem 400 de km de autostradă și drumuri expres în implementare”

Dar să vedem realizările ministrului Bode în sectorul feroviar:

  • Două licitații de achiziție a trenurilor de călători de către Autoritatea pentru Reformă Feroviară, blocate sau semi-blocate.
  • Licitație anulată pentru modernizarea magistralei Berceni – Pipera
  • Licitații blocate și întârziate pentru Magistrala de Metrou 1 Mai – Tokyo (Băneasa) – Otopeni. Pe partea de  consultanță proiectare licitația e contestată în instanțe, din punct de vedere al construirii suntem aproape de pierderea fondurilor europene, dacă nu cumva aceasta s-a și întâmplat.
  • Singurele proiecte feroviare demarate sunt loturile Brașov-Apața-Cața-Sighișoara, cu o lungime de 110 kilometri,însă grosul procedurilor de achiziție s-au derulat până la venirea lui Lucian Bode la șefia ministerului.
  • Ratarea planului de salvare a CFR Marfă, dificultăți în sectorul feroviar în activitatea tuturor operatorilor de marfă.

Singurele realizări par a fi achiziția de trenuri de metrou de către Metrorex (contract încă nesemnat, contestat, deci unde există încă riscul eșuării).

Cu toate acestea, ministrul simte nevoia să se laude. „Schimbarea de paradigmă de la un model economic bazat pe consum la unul sănătos bazat pe stimularea investițiilor este un drum sustenabil care va duce la creștere economică, la dezvoltare economică, la crearea de locuri de muncă și la creșterea bunăstării cetățenilor!”, scrie el adăugând tagul #DezvoltămRomânia.