Ministerul Transporturilor anunță rutele pe care vor circula noile rame electrice regionale

În urma unei interpelări a deputatului independent Adrian Dohotaru, Ministerul Trasporturilor a dezvăluit rutele pe care vor circula noile rame electrice regionale ce urmează a fi cumpărate în urma licitației lansate de Autoritatea de Reformă Feroviară.

rame electrice regionale

”Primele 40 de unități RE-R, destinate în principal transportului feroviar suburban și regional, vor fi folosite cu precădere pe următoarele secții de circulație: București Nord – Ploiești Sud – Ploiești Vest, Dej – Cluj – Baciu Tj., Arad – Timișoara – Lugoj, Pașcani – Iași – Nicotină (de fapt este Nicolina – n.red.) – Socola, Constanța – Fetești, București – Brănești – Fundulea. Aceste secții de circulație au fost selecționate în baza studiului de fezabilitate în tocmit de AECOM Spania & MC Viena, selectată de Banca Europeană de Investiții – PASS-a, ca firmă de consultanță pentru acest proiect”, se arată în răspunsul Ministerului Transporturilor la interpelarea deputatului de Cluj Adrian Dohotaru.

În același document se precizează faptul că ramele electrice vor fi capabile să atingă o viteză maximă de 160 km/oră. ”Desigur, viteza comercială va fi corelată cu caracteristicile tehnico-constructive ale infrastructurii publice feroviare”, precizează ministerul. În momentul de față, această viteză maximă poate fi atinsă doar pe tronsoanele Constanța – Fetești și București – Brănești – Fundulea, modernizate cu fonduri europene.

Noile rame electrice regionale vor avea automate de cafea și spații pentru biciclete

Fiecare ramă electrică regională va avea între 200 și 250 de locuri pe scaune și o capacitate similară de locuri în picioare.

În conformitate cu caietul de sarcini, noile RE-R vor fi prevăzute cu spații pentru amplasarea de automate de cafea, băuturi răcoritoare și dulciuri, spații pentru bagaje voluminoase și spații pentru transportul bicicletelor (minimum opt).

”Clujul va avea trenuri cu locuri pentru bicicletă. Și nu doar Clujul, ci și alte orașe din țară, în urma unei investiții de 1 miliard de euro pentru 40 de trenuri rapide. Dacă se investește și în infrastructură, trenurile pot merge cu 160 de km pe oră. Ar fi un megaavantaj pentru decongestionarea traficului în zonele metropolitane din orașele României, unde, ca la Cluj, la orele de vârf și nu numai te sufoci în trafic”, a scris miercuri pe contul său de Facebook deputatul Adrian Dohotaru.

”Ce trebuie să facem? Presiune la nivel central ca achizițiile de trenuri să se facă potrivit programului. Dar și presiune la nivel local ca Primăria condusă de Emil Boc să nu își mai permită să lucreze la acest subiect doar prin declarații media, ci proiectul să avansaze mult mai rapid decât gogorița metroului, scoasă din patru în patru ani la înaintare, ca răspuns la exasperarea din traficul auto”, a adăugat parlamentarul.

De altfel, Ministerul Transporturilor a precizat, în răspunsul trimis la interpelare, că odată cu derularea programului de livrare a noilor rame electrice regionale, vor fi intensificate și acțiunile de colaborare cu administrația publică centrală și locală, pentru o coordonare unitară a transportului public de călători în zonele metropolitane respective: București, Ploiești, Cluj, Arad, Timișoara, Iași și Constanța.

La începutul lunii aprilie, Autoritatea pentru Reformă Feroviară a lansat licitația pentru cumpărarea de rame electrice. Valoarea totală este estimată între 1,70 miliarde de lei (358,8 milioane de euro) pentru primele 40 de rame electrice și 4,55 miliarde de lei (960 milioane de euro) pentru totalul de 80 de trenuri, cu mentenanța pe 30 de ani. Termenul pentru depunerea ofertelor de către firmele interesate este 1 iulie 2019, după ce inițial fusese stabilit pentru 3 iunie.