Milano introduce un sistem de plata inovator la metrou

Transformarea digitala a transportului public din Milano continua. Compania de Transport Public (Azienda Trasporti Milanesi-ATM) a inceput, la jumatatea lunii mai, instalarea primelor dispozitive care vor permite pasagerilor de la metrou sa achite cu cardul contactless direct la turnichete. Proiectul experimental va fi demarat la sfarsitul lunii iunie si, deocamdata, se adreseaza doar retelei de transport urban si interurban.

Astfel, echipamentul instalat in aceste zile de catre Azienda Trasporti Milanesi in toate cele 113 statii, le va permite pasagerilor sa apropie doar cardul contactless pentru a roti turnichetele. Acesta este un sistem inovator care se regaseste in prezent numai in Londra, Chicago si Singapore si, in faza experimentala, in alte cateva orase din lume.

Astfel, echipamentele de plata POS sunt instalate chiar pe turnichete in fiecare statie, atat la intrare cat si la iesire. Pentru a calcula corect taxa de transport, toate statiile trebuie sa fie echipate cu noile dispozitive.

Azienda Trasporti Milanesi spune ca acest nou sistem va imbunatati considerabil calitatea transportului, calatorii castigand astfel mai mult timp. Totodata, prin intermediul noului sistem se va evita supra-taxarea pentru rutele extra-urbane.

Intr-o prima etapa, noul sistem de plata contactless va fi activat doar la metroul din Milano, chiar daca un tichet de calatorie va avea o valabilitate de 90 de minute la in transportul de suprafata.

In asteptarea tehnologiei 5G, deocamdata, sistemul inovator nu va fi valabil si in transportul de suprafata. Integrarea sistemelor informatice si adoptarea unor tehnologii avansate situeaza Compania de Transport Public din Milano printre primele intr-un top al inovarii in sectorul transportului public din Italia. Transformarea digitala a inceput in 2015, cu introducerea platii tichetelor de calatorie prin SMS, diverse aplicații si QRcode.

De atunci, biletele vandute prin SMS au fost de peste 4,7 milioane, cele vandute prin intermediul diverselor aplicatii s-au ridicat la peste 3,4 milioane, pentru un total de bilete vandute online  ce depaseste cifra de 8 milioane. Aproape 6,5 milioane de bilete au fost validate folosind QRCode-ul instalat la turnichete, iar tendinta este in continua crestere.