spot_img
sâmbătă, februarie 4, 2023
spot_img

Michael Cramer, Comitetul TRAN: Finalizarea votului pentru Master Planul General de Transport al României este un aspect pozitiv

20160330_105321”Am primit raportul Ministerului Transporturilor din România cu privire la Master Planul General de Transport și este un lucru pozitiv faptul că acesta se va vota în Parlamentul României până în vara acestui an. Transportul feroviar constituie soluția pentru reducerea emisiilor poluante la nivelu Uniunii Europene. Față de nivelul anilor ’90 industria a redus emisiile poluante cu 32% însă sectorul transporturilor a cunoscut o creștere a acestora cu 22% și este singurul sector unde emisiile poluante au crescut. Trebuie să reducem această tendință”, a declarat Michael Cramer, președintele Comitetului pentru Transport și Turism (TRAN) din cadrul Parlamentului European cu ocazia unei vizite oficiale efectuate la București.

”În cadrul acestei întrevederi s-a discutat Master Planul General de Transport, o prioritate în această perioadă. Am prezentat delegației din Parlamentul European stadiul în care se găsește acest proiect. Am mai prezentat de asemenea proiectele în derulare precum și pe cele pe care dorim să le inițiem pe viitor. Master Planul General de Transport a fost revizuit, anumite criterii au fost revizuite. Proiectele vor rămâne în această formă, nu vor mai fi scoase sau adăugate altele, însă modificări majore nu sunt”, a precizat Ministrul Transporturilor, Dan Costescu.

”Este necesar să realizăm transferul de la transportul rutier către cel feroviar dacă vrem să avem un transport mai puțin poluant și o mobilitate eficientă. Asta e direcția pe care se merge în toate comisiile și comitetele din Parlamentul European”, a adăugat Michael Cramer.

”Competiția între modurile de transport este utilă însă pentru a putea vorbi de competiție echitabilă trebuie să vorbim și de taxe aplicate corect. La nivel european, se aplică taxe pentru 0,9% din rețeaua de transport rutier în timp ce 100% din rețeaua de transport feroviar este taxată. Sigur că ne dorim o competiție echitabilă dar taxele de utilizare a infrastructurii feroviare și taxele rutiere sunt la latitudinea fiecărui stat membru”, a mai precizat președintele Comitetului TRAN.

”România are șansa să evite poluarea excesivă prin transferul unui volum mare de mărfuri din transportul rutier către calea ferată. Este o soluție nu numai pentru mediu dar și pentru dezvoltare economică. 10% din volumul mărfurilor transferate către transportul feroviar ar însemna o economie de 1% din Produsul Intern Brut (PIB).

Necesarul Ministerului Transporturilor pentru administrarea infrastructurii este de 2% iar prin transferul modal al mărfurilor către calea ferată s-ar obține exact aceste fonduri, care, în prezent, ne împiedică să trecem de la planul restrâns la planul optimist din MPGT”, a adăugat ministrul Costescu.

Delegația Comitetului TRAN s-a întâlnit cu Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, Ministrul Fondurilor Europene, Aura Răducu iar la aceste discuții au mai participat și reprezentanți ai CFR SA, administratorul național de infrastructură feroviară. Pe agenda de discuții au fost incluse subiecte precum Master Planul General de Transport al României (MPGT), Coridoarele rețelei centrale trans-europene de transport (TEN-T), Planul național feroviar, Programul Operațional de Infrastructură Mare și Strategia UE pentru Regiunea Dunării.

Ultimele Articole