spot_img
joi, mai 19, 2022
spot_img

Metrourile comuniste salvează licitațiile blocate ale Metrorex

Trenurile tip IVA, cele mai vechi tipuri de metrou care circulă în subteranul Capitalei, vor continua să rămână în funcţiune până în 2024, când o parte din ele ar putea fi schimbate.

sursa: metroul bucureștean wordpress

În prezent, acestea se găsesc pe magistrala 4, cea care face legătura între Gara de Nord şi Străuleşti, dar şi pe magistrala 3, între Preciziei şi Anghel Saligny, potrivit declarațiilor făcute de oficialii Metrorex.

„Metrorex a luat măsura ca până la livrarea noilor trenuri de metrou pentru Magistrala 5 să fie folosit parcul existent. Astfel, pentru a nu fi afectat intervalul de circulaţie existent şi pentru evitarea aglomeraţiei la orele de vârf, un număr de cinci trenuri de tip IVA au fost introduse în cir­culaţie pe Magistrala 3. Subliniem faptul că tre­nurile de tip IVA sunt introduse în circulaţie doar în momentele în care se înregistrează un tra­­fic de călători crescut pe Magistrala 3. Con­form strategiei Metrorex, o parte din parcul de tre­­nuri IVA va fi înlocuit în anul 2024“, spu­ne Ga­briel Mocanu, directorul general al Me­trorex, potrivit Zf.ro.

Astra IVA este o familie de rame de concepţie românească. Acestea au fost produse între 1978 şi 1992, în număr de 252 de rame, adică 504 vagoane. Trenurile de metrou sunt formate din unităţi formate din 2 vagoane A şi B unite printr-o cuplă scurtă, numite REM (Rama Electrică de Metrou). Totuşi, ramele au în capete cuple semi-automate cu contacte electrice. Acestea permit cuplarea a maximum 3 REM pentru formarea garniturilor de 6 vagoane.

Astfel, REM este unitatea minimă de funcţionare a trenului Astra IVA. Proiectate iniţial pentru a funcţiona doar câte o ramă, după 1990 ramele au început să fie grupate în trenuri de 2 sau, mai des, 3. Acestea au fost produse în patru serii, din care doar prima serie poate fi recunoscută vizual, datorită părţii frontale exterioare, care este diferită la ramele cu numerele de parc între 003-014.

De-a lungul anilor, ramele IVA au suferit şi modificări aduse din încercarea de a le face cât mai eficiente pentru exploatare. Cea mai importantă modernizare a REM IVA a fost modernizarea pupitrelor de comandă şi lărgirea cabinei pentru mecanici, operaţiune ce s-a executat pentru toate REM aflate în parcul Metrorex.
O altă modificare majoră a REM a fost pe partea electrică, prin eliminarea surselor/cauzelor de incendiu de la bordul REM. ASTRA/EP/FAUR/REC au modificat schemele electrice, precum şi izolaţia cablajelor de la bord a fost schimbată cu izolaţie „excelent” care nu întreţine arderea. De asemenea, izolaţia ignifugă din interiorul cofretelor care iniţial a fost din azbest a fost schimbată începând cu 2004 cu vopsea ignifugă, care nu este cancerigenă ca azbest-ul. Încercări de modernizări de proporţii mici au fost cele în care s-a încercat acţionarea în CA cu tiristori, dotarea REM cu sistem de diagnoză Secheron şi ABS Wabco/Siemens, precum şi control electronic al contactorilor.

Licitația pentru achiziția a 30 de trenuri noi de metrou a fost lansată în primăvara anului trecut și nici până la acest moment oficial nu a fost desemnat un câștigător al acesteia. (D.C.)

Ultimele Articole