spot_img
luni, noiembrie 29, 2021
spot_img

Metroul literaturii spaniole, pus în circulație de Metrorex pe Magistralele 1 și 3

Metrorex împreună cu Ambasada Spaniei și Editura Polirom au pus în circulație vineri Metroul literaturii spaniole, pe Magistralele 1 și 3.

Astfel, se lansează a doua campanie de promovare a literaturii în reţeaua de metrou a capitalei.

În interiorul trenului de metrou dedicat acestei acțiuni sunt expuse afişe cu texte literare ilustrate. Fragmentele selectate sunt extrase din operele unor cunoscuţi scriitori spanioli contemporani şi interpretate de trei ilustratori din Spania şi România.

Prin intermediul campaniei „Atenţie, se deschid cărţile!”, se dezvoltă iniţiativa de promovare a literaturii spaniole în rândul publicului larg. Proiectul oferă călătorilor ocazia de a experimenta scurte momente de lectură, trezindu-le curiozitatea pentru operele selectate şi creându-le iluzia de „călătorie în călătorie”, se arată într-un comunicat dat publicității vineri de Metrorex.



Metroul literaturii spaniole prezintă trei scriitori de renume

Metroul literaturii spanioleBucureştenii şi vizitatorii capitalei sunt invitaţi să se bucure de literatura spaniolă şi de aceste frumoase ilustraţii într-un spaţiu mai puţin obişnuit, urmând modelul unui inedit proiect cultural desfăşurat anual la Madrid. Astfel, metroul devine un loc de întâlnire cu literatura şi artele vizuale ce favorizează reflecţia şi curiozitatea pentru lectură.

Campania prezintă fragmente din operele a trei scriitori spanioli de renume mondial: Carlos Ruiz Zafón, Arturo Pérez Reverte şi María Dueñas. Afişele atrag atenţia în special datorită ilustraţiilor care însoţesc fragmentele, fiind  inspirate din operele respective. Pentru această ediţie, ilustratorii selectaţi au fost spaniolii David de las Heras şi Eva Vázquez şi românca Miruna Radovici.

Acest proiect a luat naştere la Madrid în 1997 la iniţiativa Asociaţiei Editorilor, cu sprijinul Metro de Madrid, compania de stat care administrează reţeaua de metrou din capitala Spaniei, fiind în prezent una dintre cele mai cunoscute şi îndrăgite campanii culturale din oraş, care a reuşit să aducă literatura mai aproape de milioanele de persoane care folosesc zilnic acest mijloc de transport.

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole