Metropolitano do Lisboa inițiază procesul de consultare publică pentru proiectul de extindere a Metro Sul do Tejo Costa da Caparica și Trafaria.
Această fază de participare publică are loc după finalizarea primelor studii ale planului de extindere a liniei 3 a Metro Sul do Tejo, proiectat de grupul de lucru format de Transportes Metropolitanos de Lisboa, municipalitatea Almada și Metroul din Lisabona.
Traseul studiat pentru extinderea liniei 3 a Metro Sul do Tejo va avea o lungime de 7,16 km, incluzând 10 stații care leagă NOVA FCT Campus de stația Trafaria River. Durata călătoriei este estimată la 19 minute de-a lungul prelungirii, oferind pasagerilor conectivitate la sistemul de transport public al orașului.
Proiectul include, de asemenea, recalificarea spațiilor publice, precum și crearea unui traseu dedicat mobilității active – pietoni și bicicliști – legat de conexiunile planificate pentru rețeaua ciclistă municipală.
În iulie 2024, cele trei instituții au semnat un acord de elaborare a studiilor tehnice pentru proiectul de extindere către Costa da Caparica și Trafaria, identificând în special scopul proiectului, costurile, etapizarea și alinierea traseului.
În temeiul acordului, Metroul din Lisabona este responsabil de gestionarea proiectului, în timp ce Consiliul Municipal Almada va fi responsabil de stabilirea condițiilor de acces al liniei pe teritoriul aflat sub supravegherea sa administrativă, iar Transportul metropolitan din Lisabona va asigura coordonarea și gestionarea proiectului de extindere, cuprinzând studii privind traficul și cererea, precum și armonizarea și integrarea opțiunilor de transport public cu alte moduri de transport și tarifele în contextul zonei metropolitane din Lisabona.
Consiliul Municipal Almada va fi responsabil de stabilirea condițiilor de inserție urbană a noii rute, pe teritoriul aflat sub supravegherea sa administrativă, în special în ceea ce privește armonizarea cu zonele urbane acoperite de noua secțiune.
Lucrările de construcție ar trebui să înceapă în cinci ani. Extinderea Metro Sul do Tejo urmărește să garanteze conectivitatea regională prin îmbunătățirea semnificativă a sistemului de transport public, reducând în același timp dependența de transportul individual și răspunde angajamentului Portugaliei de a atinge neutralitatea din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2050.
Articol preluat de pe RailwayPRO.com