Cine sunt subcontractorii companiilor care vor să livreze trenuri pentru metroul din Drumul Taberei

Cinci companii au depus oferte la licitația organizată de Metrorex în vederea achiziționării de trenuri pentru metroul din Drumul Taberei. Club Feroviar vă prezintă subcontractorii pe care acestea le vor avea în cazul în care vor câștiga procedura de achiziție.

Adrian Bărbulescu

metroul din Drumul Taberei Metrorex are conturile blocate

Un prim ofertant la licitație este Hyundai Rotem Company, care, dacă va fi declarat câștigător, va avea ca subcontractant firma Romansys COLtd, în proporție de 7,70%.

În ce-i privește pe rușii de la JSC Metrowagonmash, aceștia nu au declarat niciun subcontractant la licitația pentru livrarea a 13 trenuri de metrou.

O a treia ofertă a fost depusă de Alstom Transport Franța, iar subcontractorul declarat (5% din lucrare) este Alstom Transport SA din România, companie condusă și reprezentată de Gabriel Stanciu. Potrivit datelor de la Ministerul Finanțelor, compania românească a avut anul trecut o cifră de afaceri netă de 260.198.672 lei și un profit net de 58.004.453 lei.

Ofertă au depus și spaniolii de la Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF), care vor avea ca subcontractant Atelierele CFR Grivița (2,25%). Compania românească a avut în 2018 o cifră de afaceri netă de 47.680.991 lei și o pierdere netă de 560.983 lei. CAF a livrat trenuri de metrou pentru Magistrala 2 a metroului bucureștean și a câștigat precedenta licitație pentru livrarea de trenuri pentru Magistrala 5, care însă a fost anulată în urma unei anchete a DNA.

În fine, ofertă a depus și asocierea dintre chinezii de la CRRC Qingdao Sifang Co., Ltd și românii de la Astra Vagoane Călători SA. Compania arădeană a avut anul trecut o cifră de afaceri netă de 67.589.471 lei și un profit net de 3.032.301 lei.

Condiții de livrare a trenurilor pentru metroul din Drumul Taberei

Termenul de furnizare din contract este de 42 de luni. Viitorul contract va include o opţiune de suplimentare (cu maximum 17 trenuri noi), destinate operării pe Magistrala 5 de metrou, tronson Drumul Taberei – Iancului, Secţiunea Râul Doamnei – Eroilor.

Contractul va putea fi modificat la solicitarea Metrorex, formulată în maximum 84 de luni de la semnarea contractului, prin suplimentare cu maximum 17 trenuri, acelaşi tip, aceleaşi performanţe tehnice (sau superioare), aceleaşi condiţii contractuale (inclusiv termenele de livrare vor fi similare celor 13 trenuri), cu excepţia preţului.

Termenele de livrare pentru trenurile ce pot fi comandate suplimentar (una/mai multe comenzi pentru maxim 17 trenuri) vor fi similare termenelor ofertate şi angajate prin contract.