Nicușor Dan: Metroul de suprafață din București va costa 500-600 milioane de euro

1 octombrie 2020

Metroul de suprafață din București va costa 500-600 milioane de euro, iar banii vor fi accesați din fonduri europene, a declarat primarul ales al Capitalei, Nicușor Dan.

Metroul de suprafață din București reevaluarea licitației pentru tramvaie investiții în linii de tramvai

Viitorul edil general a anunțat miercuri seara, într-o emisiune la B1 TV, că intenţionează să acceseze fonduri europene, prin Programul Operaţional Regional, pentru realizarea unor mari proiecte de care Bucureştiul are nevoie, cum ar fi metroul de suprafaţă, sau reabilitarea şinelor de tramvai.

”Multe dintre proiectele pe care le facem sunt pe POR – Programul Operaţional Regional – iar finanţarea este de 40%. E posibil ca statul român să vină cu alţi 40%, iar Primăria să contribuie cu 20%”, a declarat primarul general ales.

Metroul de suprafață din București va fi operat în parteneriat cu Ministerul Transporturilor

Unul dintre aceste proiecte este metroul de suprafaţă, care poate fi pus în aplicare în parteneriat cu Ministerul Transporturilor şi care ar costa 500-600 milioane de euro.

”Din fericire, aici titularul de proiect este Ministerul Transporturilor, pentru că el are infrastructura. El va fi operat de Primăria Capitalei prin aceste mici trenuri în parteneriat cu Ministerul Transporturilor, care să aibă infrastructura. Deci Primăria va plăti CFR-ului mentenanţa infrastructurii CFR pe care o foloseşte (tariful pentru utilizarea infrastructurii, TUI – n.red.). Va fi conectat cu STB-ul Capitalei și cu metroul care e al Ministerului Transporturilor. Va exista o cartelă unică”, a mai declarat Nicuşor Dan.

El a explicat că Primăria va fi un operator care va plăti CFR utilizarea infrastructurii, la fel cum plătesc toți operatorii. Nicușor Dan a precizat că liniile de tren nu se vor intersecta cu şoselele, catalogând acest aspect drept unul „foarte important”.

Întrebat când ar urma să fie finalizat metroul de suprafaţă, primarul ales al Capitalei a răspuns: ”O să-l avem până la sfârşitul mandatului”.

CITEȘTE și Daniel Florea, înfrânt a doua oară în patru zile. Dezafectarea căii ferate Răzoare-Luică e neconstituțională

Reabilitarea liniilor de tramvai, pentru a nu pierde banii europeni

Un alt proiect care ar urma să fie dezvoltat din fonduri europene este cel privind reabilitarea liniilor de tramvai din Capitală.

”Dacă cumva nu o să facem şinele de tramvai, o  să trebuiască să dăm banii europeni pe care i-am luat pe tramvaie, ceea ce o să fie dureros. Din nou, să reabilitezi o linie de tramvai te duce la 6 – 7 milioane de euro per kilometru. Asta e obligație, că noi am luat bani europeni pentru tramvaie. Pe această chestiune este semnat contractul în 2018”, a mai afirmat Nicuşor Dan.