spot_img
marți, decembrie 7, 2021
spot_img

VIDEO Orban și Bode susțin metroul de suprafață din București. Întâlnire cu Nicușor Dan

Premierul Ludovic Orban și ministrul Transporturilor, Lucian Bode, susțin metroul de suprafață din București, proiect anunțat de primarul general ales, Nicușor Dan. În cursul dimineții de vineri, a avut loc o întâlnire între cei trei, pentru a oficializa susținerea guvernamentală pentru proiectele de transport ale Capitalei. Nicușor Dan a venit la Ministerul Transporturilor cu taxiul.

Adrian Bărbulescu

A fost agitație mare în fața Palatului CFR din București vineri dimineață, când fusese anunțată o întâlnire între ministrul Transporturilor, Lucian Bode, premierul Ludovic Orban și primarul ales al Capitalei, Nicușor Dan. Primii doi s-au întâlnit ceva mai devreme în minister și așteptau sosirea lui Nicușor Dan.

Nicușor Dan a venit cu taxiul și a citat o replică din ”Casablanca”

metroul de suprafață din BucureștiLa ora stabilită și-a făcut apariția și edilul ales, coborând dintr-un taxi la poarta de la intrarea în parcarea din fața instituției. ”M-am întâlnit aseară cu niște simpatizanți și am băut un pahar de vin, așa că am lăsat mașina acolo. Mă duc acum să o recuperez”, a explicat ulterior, după încheierea întrevederii, Nicușor Dan.

După discuțiile cu Ludovic Orban și Lucian Bode, Nicușor Dan și-a început declarația într-un mod mai destins, mai puțin convențional: ”Știți că e o replică celebră în filmul <Casablanca>: <Cred că e începutul unei frumoase prietenii>”.

Primăria Capitalei este ”obligată” să colaboreze cu Ministerul Transporturilor

Revenind la fondul discuțiilor, pe tapet au fost puse problemele de trafic cu care se confruntă Bucureștiul și modul în care acestea își pot găsi rezolvarea prin creșterea atractivității transportului public. „Bucureștiul este obligat să colaboreze cu Ministerul Transporturilor, pentru că multe din lucrurile pe care trebuie să le facem în ceea ce privește mobilitatea în București țin de colaborarea cu acest minister. Trebuie să luăm presiunea de pe trafic și trebuie să avem o consolidare a transportului public, vorbim de metrou și de metrou de suprafață, trebuie să avem marile parcări la intrarea în oraș, trebuie să avem șoseaua de centură și trebuie să avem autostradă de centură”, a spus edilul ales al Bucureștiului.

El a precizat că, prin colaborarea cu ministerul condus acum de Lucian Bode, peste patru ani de zile bucureștenii ar trebui să circule mai bine.

Ludovic Orban, discurs electoral cu atacuri la PSD

metroul de suprafață din BucureștiLa rândul lui, premierul Ludovic Orban și-a început declarația prin atacuri politice, că, deh, suntem în campanie electorală: ”În ultimii 12 ani, primarii generali puși de PSD și guvernele PSD au ținut Bucureștiul pe loc și au împiedicat realizarea marilor proiecte. (…) Au fost oameni preocupați de imaginea personală și de avantajele personale”.

Cât despre fondul discuțiilor cu ministrul Transporturilor și cu primarul general ales, Ludovic Orban a spus că va susține toate proiectele de dezvoltare ale Primăriei Capitalei: ”Toate proiectele care țin de Guvern să fie derulate cu profesionalism, cu seriozitate și cu viteză maximă”.

Studiu de fezabilitate pentru metroul de suprafață din București și centura feroviară

La discuții a participat și directorul general al CFR SA, Ioan Pintea

Prim-ministrul a anunțat că urmează realizarea unui studiu de fezabilitate care vizează dezvoltarea tuturor tronsoanelor de transport feroviar necesare Bucureștiului, inclusiv centura feroviară.

El a amintit faptul că Bucureștiul are multe trasee de cale ferată care, chiar și în stare de degradare, cum sunt unele dintre ele, oricând pot fi suportul unor investiții care să ducă la îmbunătățirea traficului. ”Vom continua cu domnul primar general inventarierea proiectelor comune”, a concluzionat Ludovic Orban.

Primăria Capitalei nu va mai bloca modernizarea Gării de Nord

metroul de suprafață din BucureștiRevenit la microfonul de la pupitrul instalat în parcarea din fața sediului ministerului, Nicușor Dan a dat asigurări că nu se va mai întâmpla ca Primăria Capitalei să fie un obstacol în calea proiectelor Ministerului Transporturilor, așa cum s-a întâmplat până acum.

În acest sens, el a dat exemplul proiectului de modernizare a Gării de Nord, care a fost întârziat de obținerea certificatului de urbanism, și pe cel al Magistralei 5 de metrou, unde lucrările nu au fost corelate cu circulația tramvaielor Societății de Transport București.

Metroul de suprafață din București va costa 500-600 milioane de euro

Metroul de suprafață din București va costa 500-600 milioane de euro, iar banii vor fi accesați din fonduri europene, a declarat recent primarul ales al Capitalei, Nicușor Dan.

Viitorul edil general a anunțat că intenţionează să acceseze fonduri europene, prin Programul Operaţional Regional, pentru realizarea unor mari proiecte de care Bucureştiul are nevoie, cum ar fi metroul de suprafaţă, sau reabilitarea şinelor de tramvai.

”Multe dintre proiectele pe care le facem sunt pe POR – Programul Operaţional Regional – iar finanţarea este de 40%. E posibil ca statul român să vină cu alţi 40%, iar Primăria să contribuie cu 20%”, a declarat primarul general ales.

Metroul de suprafață va circula pe infrastructura feroviară existentă în București, inclusiv pe cea pe care fostul edil al Sectorului 5, Daniel Florea, voia s-o taie la fier vechi pentru a construi un bulevard.

CITEȘTE și Daniel Florea, înfrânt a doua oară în patru zile. Dezafectarea căii ferate Răzoare-Luică e neconstituțională

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole