luni, aprilie 15, 2024
spot_img

Metroul de Otopeni: Doi ani de la semnarea contractului la eliberarea autorizației de construire

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a semnat autorizația de construire necesară pentru proiectarea și execuția lucrărilor de structură de rezistență la Metroul de Otopeni, lotul 1.1: 1 Mai – Tokyo din cadrul obiectivului ce va asigura legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă prin intermediu Magistralei 6 ”1 Mai – Otopeni”.

Informația a fost comunicată miercuri de către Ministerul în cauză care apreciază că aceasta este o mare realizare. Reamintim că semnarea contractului cu firma constructoare a avut loc cu aproape doi ani în urmă în martie 2022. Ministerul nu precizează cauzele pentru care eliberarea autorizației de construire a luat atât de mult.

Metroul de Otopeni

Nu este clar cum a fost eliberată autorizatia de constructie cand aceasta se elibereaza pe baza unui proiect tehnic. Ori, prin denumirea de autorizație de construire necesară pentru proiectare și execuție, nu doar pentru execuție, se înțelege că proiectul tehnic nu există.

Revenind la comunicatul oficial, MT afirmă că sunt vizate lucrările aferente structurii de bază pentru realizarea stațiilor (Obiectul 3 – Stația Pajura, Obiectul 5 – Stația Expoziției, Obiectul 7 – Stația Montreal, Obiectul 9 – Stația Gara Băneasa, Obiectul 11 – Stația Aeroport Băneasa, Obiectul 13 – Stația Tokyo), interstațiilor (Obiectul 1 – Interstația 1 Mai – Pajura (Linia 2), Obiectul 2 – Interstația 1 Mai – Pajura (Linia 1), Obiectul 4 – Interstația Pajura – Expoziției, Obiectul 6 – Interstația Expoziției – Piața Montreal, Obiectul 8 – Interstația Piața Montreal – Gara Băneasa, Obiectul 10 – Interstația Gara Băneasa – Aeroport Băneasa, Obiectul 12 – Interstația Aeroport Băneasa – Tokyo) și a tunelurilor.
Lotul 1.1, 1 Mai – Tokyo, are o lungime totală de 6,3 km și este prevăzut cu un număr de 6 stații și 7 interstații.

Investiția va asigura conectivitatea între Aeroportul Internațional Henri Coandă cu rețeaua feroviară prin intermediul Gării de Nord. Obiectivul de investiții face parte din rețeaua trans-Europeană de transport (TEN-T).

Lucrările urmează a fi efectuate de către asocierea Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.S. – MAKYOL Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S”.

Valoarea contractului este de 1.200.850.000,00 Lei, fără TVA şi este finanţat din fonduri europene nerambursabile şi buget de stat.

Termenul de execuţie lucrări este de 48 de luni.

Secţiunea cuprinsă între staţiile 1 Mai (existent)-Tokyo(inclusiv) are un traseu de 6,6 km şi cuprinde 6 staţii cu următoarele denumiri: 1 Mai (existentă), Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo.

IN THE SPOTLIGHT

ARIC susține de 25 de ani rolul inginerilor consultanți

  Asociație profesională nonguvernamentală, apolitică și nonprofit, Asociația Română a Inginerilor Consultanți (ARIC), grupează companii și specialiști din domeniul proiectării și consultanței inginerești. Înființată în anul...

Ultimele Articole