Metroul clujean primește Certificat de Urbanism

25 februarie 2021

Certificatul, eliberat zilele trecute, are ca obiect elaborarea Studiului de fezabilitate și a Planul Urbanism Zonal.

Primăria Cluj a eliberat zilele trecute certificatul de urbanism necesar efectuării studiului de fezabilitate aferent proiectului de realizare a metroului clujean și a elaborării Planului de Urbanism Zonal, potrivit informațiilor deținute de Club Feroviar.

Studiul de Fezabilitate urmează să fie definitivat în luna august, a spus zilele acestea primarul municipiului, Emil Boc, care a oferit și câteva detalii suplimentare.

”Ați votat azi extinderea traseului trenului metropolitan, inclusiv cu comuna Gârbău, cu o stație la Nădășelu, care înseamnă o acoperire a distanței de 43 de km de la Nădășelu până la Bonțida, cu mai multe stații. Sunt 23 de stații pe care le vom avea. Capacitatea de transport este de 900 de pasageri pe oră și sens, cu o viteză de circulație de 30 – 35 km/h. Valoarea de investiție este de 150 – 200 de milioane de euro. Termenul de finalizare a studiului de fezabilitate este luna august. Suntem în grafic în acest moment, în vederea realizării lui. După aprobarea lui prin  hotărâre de Guvern va fi depus spre finanțare la Uniunea Europeană”, a precizat primarul Emil Boc, potrivit publicației stiridecluj.ro.



Metroul va costa un miliard de euro și va avea o lungime de 20 km. ”Metroul are două etape de implementare. Prima etapă este din Florești, dintr-o zonă pe care o vor stabili specialiștii, dar care să permită posibilitatea tuturor celor care locuiesc în Florești, astfel încât, trecînd pe la Spitalul de Urgență, unde va fi un nod extrem de important având în vedere acest obiectiv important, și apoi la Polus, după care metroul intră în Cluj-Napoca și vor fi stații până la Podul IRA, pe o distanță de 20 de kilometri”, a explicat primarul Emil Boc.

”În Florești ne propunem să avem metrou de suprafață pentru că avem în proiect și centura metropolitană, în contextul în care va fi gata centura metropolitană, care vine de la autostradă și înconjoară Clujul prin Făget și ajunge la Câmpenești”, a mai spus Boc. Metroul ar urma să ajungă până la Podul IRA, de unde ar face legătura cu trenul metropolitan, care duce la Dej. Studiul de fezabilitate este realizat de asocierea SWS Engineering SPA – Systra – Metrans Engineering SRL. (D.C.)