spot_img
luni, noiembrie 29, 2021
spot_img

Ce investiții în metrou sunt prevăzute în programul Guvernului Ciucă. LISTA completă

Programul Guvernului Ciucă, cu care se va prezenta zilele acestea în fața Parlamentului României, prevede o serie de investiții în transportul intermodal și cel cu metroul. La nivelul Bucureștiului, acestea sunt orientate cu precădere spre extinderea rețelei de transport feroviar subteran în județul Ilfov. Multe au mai fost promise încă de acum 10-15 ani.

Dezvoltarea durabilă a unei capitale europene, cum este Bucureștiul, nu poate fi concepută fără o dimensionare corectă a rețelei de metrou, care să țină pasul cu noua dinamică urbană și periurbană, precizează autorii programului de guvernare PSD-PNL-UDMR.

Studiază documentul integral dând click pe linkul de mai jos:

Program-de-guvernare

Pe cale de consecință, pe termen scurt și mediu, programul de dezvoltare a metroului bucureștean se va realiza pe două paliere: dezvoltarea noilor magistrale și extinderea magistralelor existente. Totodată, se are în vedere montarea de elemente indicatoare pentru persoanele cu deficiențe de vedere, precum și mărirea numărului de lifturi și scări rulante pentru persoanele cu deficiențe locomotorii. Noii guvernanți promit și cumpărarea de noi trenuri de metrou, echipate cu elemente de siguranță și supraveghere, precum și realizarea de noi accesuri și pasaje de corespondență la stațiile de metrou aflate în exploatare.



Lista investițiilor aflate în curs din programul Guvernului Ciucă

Programul Guvernului Ciucă lucrări la stația de metrou Pipera lucrări la stația PiperaÎn primul rând, în document sunt enumerate mai multe proiecte care se află în prezent în diverse stadii de realizare, de la studiu de fezabilitate la proiect tehnic sau chiar licitații.

Acestea sunt următoarele:

  • Îmbunătățirea serviciilor de transport public de călători cu metroul pe Magistrala 2 Berceni-Pipera-cale de rulare pe Magistrala 2 (licitația a fost oprită în urmă cu doi ani de zile)
  • Magistrala 5. Drumul Taberei-Pantelimon-Secțiunea 2, Eroilor-Piața Iancului (s-a semnat contractul de proiectare)
  • Construcția liniei M4 – faza a doua (Gara de Nord – Gara Progresul), inclusiv material rulant (a început Planul de Urbanism Zonal – PUZ)
  • Magistrala M6 pe sectorul 1 Mai – Aeroport Internațional Henri Coandă (Otopeni), cu finanțare europeană nerambursabilă, fonduri J.I.C.A. și buget de stat (licitațiile sunt în curs pe cele două tronsoane).
  • Achiziția de trenuri noi pentru Magistrala 5 (13 trenuri) (procedura de achiziție s-a finalizat, Alstom fiind câștigătoare).
  • Trenuri noi pentru Magistralele 1, 2, 3, 4 și TL (tronsoane de legătură – n.red.) – pregătire documentație pentru achiziția de 50 trenuri.

CITEȘTE și DOCUMENT Programul de guvernare PSD-PNL-UDMR. Lista proiectelor feroviare

Planuri vechi, ambalate ca noi. Magistrale viitoare, promise și în trecut

biletul unic STB-Metrorex Stația de metrou Tudor Arghezi
În sudul Bucureștiului se lucrează la extinderea Magistralei 2 de metrou

În continuare, în document se prevede realizarea unor noi magistrale de metrou, care însă au mai fost promise și de alți guvernanți, încă de acum mai bine de zece ani. La acest capitol avem după cum urmează:

  • Magistrala 7 – tronsonul Voluntari – Bragadiru. Magistrala va asigura interconectivitatea între două zone populate din SV și NE.
  • Magistrala 8 – Semi-inelul Sud Crângași – Dristor 2. Va asigura toate relațiile de transfer ale călătorilor între magistralele de metrou, fără a mai fi necesară traversarea prin centrul orașului.

În fine, sunt prezentate și extensii ale actualelor magistrale de metrou, care și ele au mai fost promise în ultimii 10-15 ani de zile, astfel:

  • Extensie M1 – Păcii – Linia de Centură Vest. Tronsonul va uni magistrala M1 de inelul feroviar al Bucureștiului, în zona vestică;
  • Extensie M2 – Pipera – Petricani. Tronsonul va uni magistrala M2 cu magistrala feroviară M800, în gara Petricani;
  • Extensie M2 – Berceni – Linia de Centură Sud – Comuna Berceni. Tronsonul va uni magistrala M2 de inelul feroviar al Bucureștiului, în zona sudică. Aceasta este deja în execuție pe tronsonul Berceni-Tudor Arghezi, iar pentru legătura cu comuna Berceni a început studiul de fezabilitate;
  • Extensie M4 – Străulești – Mogoșoaia. Tronsonul va uni magistrala M4 cu magistrala feroviară M700, în gara Parc Mogoșoaia;
  • Extensie M5 – DNCB (centura București), la Domnești.

Terminale multimodale, promis eîn programul de guvernare

În programul Guvernului Ciucă este prezent și un subcapitol dedicat Transportului multimodal. Autorii nu au intrat însă în prea multe amănunte, totul fiind la nivel declarativ.

„Strategia cu privire la transportul intermodal se va corela cu dezvoltarea și modernizarea infrastructurii de transport în contextul în care acesta contribuie la reducerea costurilor, dar și a emisiilor provenite din transporturi, prin transferarea fie parțială, fie în totalitate a călătoriilor de la modul rutier la moduri de transport mai sustenabile, cum ar fi transportul feroviar sau pe apă. Eficiența transportului multimodal de marfă și pasageri va fi cu atât mai mare cu cât complementar, vor fi dezvoltate și infrastructuri de tipul platformelor sau terminalelor multimodale. Astfel, dezvoltarea unor platforme logistice conectate direct rutier – feroviar – aerian/naval va contribui la creșterea atractivității modurilor de transport sustenabile, în strânsă legătură cu politicile actuale ale Comisiei Europene. Având în vedere dezvoltarea și modernizarea infrastructurii de transport, dar și evoluția și dinamica pieței transporturilor, terminalele multimodale se vor putea implementa și de către beneficiarii privați în zone de convergență a modurilor de transport. Colaborarea dintre autoritățile centrale/locale și operatorii privați reprezintă un element cheie pentru intervențiile în domeniul multimodal”, este ceea ce se menționează în document.

Nu se precizează unde vor fi construite primele terminale și, mai ales, când.



Proiecte de metrou și de trenuri spre aeroporturi, și în alte orașe

dublarea căii ferate Pajura-Mogoșoaia deranjament pe Magistrala 700 trenurile de Aeroport bilete cu cardul în tren bilete la trenul de Otopeni
FOTO cu rol pur ilustrativ

În programul de guvernare al Executivului care se pregătește să primească votul de învestitură al Parlamentului sunt și unele referiri mai concrete în ceea ce privește terminalele multimodale pentru transportul de călători.

”Terminalul multimodal de pasageri aeroport – stație C.F. al Aeroportului Henri Coandă reprezintă o infrastructură care se poate multiplica la nivelul României în zonele Timișoara, Cluj-Napoca, Oradea, Sibiu, Brașov. Tot în același context, implementarea conceptului de tren metropolitan reprezintă un veritabil exemplu de multimodalitate pentru pasageri în ariile urbane și periurbane ale orașelor precum București, Cluj-Napoca, Sibiu, Timișoara, Brașov, Iași, Craiova, Constanța”, se arată în document.

Tot aici este menționată și viitoarea rețea de metrou din Cluj-Napoca: „Alte proiecte de perspectivă care sunt analizate în relație cu proiecția realizată prin Planul investițional și care a fixat pentru următorii 10 ani viziunea de dezvoltare a metroului în București dar și la nivelul Municipiului Cluj-Napoca. Extinderea utilizării metroului la nivelul municipiului Cluj-Napoca, prin dezvoltarea unei noi magistrale Gilău-Florești-Cluj Napoca”.

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole