spot_img
miercuri, decembrie 7, 2022
spot_img

VIDEO Metrorex schimbă șinele între stațiile Politehnica și Lujerului de pe M3

Metrorex schimbă șinele pe firul 2 între staţiile Politehnica și Lujerului, de pe Magistrala 3 a metroului bucureștean, iar în cea de-a doua jumătate a anului va derula aceleaşi operaţiuni între Nicolae Grigorescu și Republica pe firul 1, pe o lungime de 5 kilometri.

Potrivit şefului Secţiei Linii tuneluri 1 din cadrul Metrorex, Gabriel Gologan, astfel de lucrări se desfăşoară ciclic, iar şinele trebuie schimbate într-un interval de timp de 10-30 de ani, în funcţie de uzura lor.

„În momentul în care capacitatea de transport a şinei este depăşită, aceasta trebuie înlocuită din cauza pierderii capacităţilor fizico-mecanice ale ei. Şinele se schimbă la 10 ani până la 30 de ani în zonele unde circulaţia este mai rară, cu aproximaţie. Factorii care determină înlocuirea sunt uzura fizico-mecanică a şinei şi uzura în timp, iar şinele se înlocuiesc în urma acumulării unei capacităţi de transport”, a explicat Gabriel Gologan, citat de Agerpres.



Metrorex schimbă șinele. Cele uzate sunt vândute prin Bursa Română de Mărfuri

Şinele uzate care au fost înlocuite sunt vândute la licitaţie pe Bursa Română de Mărfuri, ele putând fi folosite în alte scopuri.

„Se valorifică. Se recuperează circa 50% din valoarea de cumpărare, nu din valoarea totală, care include şi foarte mulţi bani ca manoperă”, subliniază Gologan.

Pe interstaţia Politehnica – Lujerului lucrează aproximativ 60 de oameni. „Lucrările constau în special în transportul şinelor noi de la locul de depozitare la locul de punere în operă, înlocuirea propriu-zisă a acestor şine, care implică un grad deosebit de periculozitate şi de risc din cauza condiţiilor din tunel de gabarit redus şi a noxelor. Este o muncă periculoasă din cauza faptului că aproape 95% se realizează manual, se manipulează segmente de şină cu o greutate de peste 7 tone, în condiţiile în care se lucrează în zone cu gabarit redus şi cu multe obstacole în cale: şina veche existentă, balize, antretozele la traverse, deci trebuie o deosebită atenţie, plus că, trebuie să subliniem, toate aceste lucrări trebuie să se termine în maximum trei ore pentru a se putea relua circulaţia în condiţii de siguranţă dimineaţa, pentru publicul călător”, a spus Gabriel Gologan.

CITEȘTE articolul integral pe Agerpres.ro

Ultimele Articole