Metrorex nu poate sustine cresterea salariala ceruta de sindicalisti

Negocierile dintre administrația Metrorex și sindicatul Unitatea Sindicatul Liber din Metrou (USLM) continuă, în conformitate cu legea dialogului social, până la încheierea noului Contract Colectiv de Muncă, anunta Metrorex prin intermediul unui comunicat de presa.

În cadrul negocierilor reprezentanții sindicatului USLM au solicitat o majorare consistentă a salariilor. Creșterea de 42 % cerută de sindicat depășeste limita bugetului și potrivit reglemetărilor legale, nu poate fi acordată deoarece:

  1. Ordonanța nr. 26/2013 prevede că societățile comerciale și regiile cu capital majoritar de stat nu pot mări salariul mediu brut lunar cu mai mult de 60% din creșterea productivității muncii;
  2. Mandatul pe care comisia de negociere a CCM îl are de la Consiliul de Administratie menționează că, potrivit Legii nr. 500/2002 privind finanțele publice, negocierea se va face doar în limita bugetului de venituri si cheltuieli aprobat pentru 2018, pentru că mărirea salarială se va acorda de la 1 noiembrie a.c.

Salariul de bază al angajaților angajaților Metrorex a crescut în 2015 cu 10%, în 2016 cu 10%, iar de la 1 noiembrie 2017 cu 12%.  Salariul de bază a fost ajustat cu încă 21%, astfel încât să acopere influențele aplicării OUG 79/2017 privind trecerea unor contribuții obligatorii din sarcina angajatorului în sarcina angajatului, cu aplicabilitate de la 1 ianuarie 2018.

Pe parcursul desfășurării negocierilor administrația Metrorex a dat dovadă de transparență și a oferit sindicatului toate datele necesare pentru corecta informare despre situația economică a societății și de posibilitățile reale pe care le are compania în soluționarea revendicărilor formulate de partenerii sociali.

Pentru Metrorex, îmbunățirea condițiilor de muncă și funcționarea în condiții de siguranță a transportului călătorilor este o preocupare permanentă.

Strategia de investiții a fost aprobată la nivel de conducere a Ministerului Transporturilor și vizează modernizarea tuturor stațiilor de pe Magistralele 1,2,3 și 4 și a infrastructurii de transport care implicit vor conduce atât la îmbunătățirea condițiilor de muncă (modernizarea stațiilor, a infrastructurii, a ventilației etc.), cât și a siguranței circulației, lucrări care deja au început, iar pe anumite tronsoane au fost încheiate.