Metrorex amână din nou termenul limită de primire a ofertelor pentru trenurile de metrou

Metrorex a amânat pentru data de 19 iulie termenul limită de primire a ofertelor la trenurile de metrou, precedentul termen fiind 10 iulie.

Informațiile figurează într-o erată postată miercuri în Sistemul Electronic Public de Achiziții. Nu este prima dată când Metrorex amână acest termen, alte termene fiind 3 mai, 10 iunie, 28 iunie. Cauza  este „modificarea informațiilor originale oferite de autoritatea contractantă”, potrivit anunțului de erată.

Contractul este destinate funizării a 13 trenuri noi de metrou, simulator instruire personal exploatare, set scule speciale (mentenanță trenuri) și serviciile accesorii (transport, asigurare, punerea în funcţiune, asistenţa tehnică în perioada garanţie, instruire personal exploatare, operare trenuri și folosire aplicaţii software într-un termen estimat de 42 luni.

Este prevăzută opțiunea de suplimentare (cu maxim 17 trenuri noi), destinate operării pe Magistrala 5 de metrou, tronson Drumul Taberei – Iancului, secțiunea Râul Doamnei – Eroilor.

Termenele de livrare pentru trenurile ce pot fi comandate suplimentar (una/mai multe comenzi pentru maxim 17 trenuri) vor fi similare termenelor ofertate și angajate prin contract. Durata estimată de valabilitate a contractului este de maxim 130 luni. Pentru furnizarea a13 trenuri, simulator, scule speciale sunt prevăzute un maxim de 42 luni.

Deși a sfârșit prima licitație destinată achiziționării noilor trenuri pentru magistrala 5 a sfârșit ca obiect de dosar penal la DNA, nici actuala licitație nu se desfășoară fără probleme.

Una dintre firmele interesate de licitația de achiziționare de trenuri pentru Magistrala 5 de metrou, Drumul Taberei-Eroilor, a acuzat Metrorex că vrea să cumpere trenuri “cu design învechit și cost operațional ridicat”.

“Parcurgând specificațiile tehnice și cerințele concrete ale fișei de date, specialiștii noștri au observat o similitudine ce frizează identitatea între prezenta licitație și cele anterioare din anii 2011 și 2014 (cu atât mai mult în cadrul licitației din 2014, urmare a intervenirii unor serioase aspecte de nelegalitate cu valențe penale, licitația a fost anulată), licitații ce au ridicat serioase semne de întrebare cu privire la imparțialitatea și echidistanța procedurilor față de toți participanții la procedură”, a scris în urmă cu ceva timp o firmă într-un document publicat în sistemul de achiziții publice. Documentul publicat nu este atribuit nici unei companii pentru că procedura din sistemul de achiziții publice nu permite acest lucru, însă firma elvețiană Stadler a contestat la CNSC procedura de licitație. Practic, Metrorex a fost acuzată că a lansat din nou o licitație cu dedicație pentru spaniolii de la Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF).

Potrivit documentului citat, Metrorex ar dori să achiziționeze trenuri în a căror construcție trebuie folosit oțelul când există înlocuitori tehnici şi calitativi superiori, precum aluminiul.