Directorul CFR SA, Ion Simu-Alexandru, a adresat în ultima zi a anului un mesaj de felicitare către angajații companiilor de căi ferate, mesaj care însă vorbește prea puțin de salarizarea și condițiile de muncă ale acestora, fiind focalizat mai degrabă pe ceea ce el consideră a fi realizări ale companiei.
În loc de câteva rânduri privind problemele ceferiștilor și soluționarea acestora în 2024, el preferă se le vorbească de realizări, trecând desigur sub tăcere nerealizările. În loc de condiții de muncă, de pensionare, salarizare etc., el le vorbește de PNRR și grad de absorbție.
Redăm în continuare mesajul directorului general al companiei de infrastructură.
„𝙎𝙩𝙞𝙢𝙖𝙩̦𝙞 𝙘𝙤𝙡𝙚𝙜𝙞 𝘾𝙁𝙍-𝙞𝙨̦𝙩𝙞,
𝐷𝑜𝑎𝑟 𝑐𝑎̂𝑡𝑒𝑣𝑎 𝑜𝑟𝑒 𝑛𝑒 𝑑𝑒𝑠𝑝𝑎𝑟𝑡 𝑑𝑒 𝑁𝑂𝑈𝐿 𝐴𝑁, 𝑢𝑛 𝐴𝑛 𝑁𝑜𝑢 𝑖̂𝑛 𝑐𝑎𝑟𝑒 𝑡𝑜𝑡 𝑖̂𝑚𝑝𝑟𝑒𝑢𝑛𝑎̆ 𝑣𝑜𝑚 𝑑𝑒𝑚𝑜𝑛𝑠𝑡𝑟𝑎 𝑐𝑎̆ 𝑝𝑢𝑡𝑒𝑚 𝑚𝑎𝑖 𝑚𝑢𝑙𝑡, 𝑎𝑠̦𝑎 𝑐𝑢𝑚 𝑎𝑚 𝑑𝑜𝑣𝑒𝑑𝑖𝑡 𝑠̦𝑖 𝑖̂𝑛 𝑎𝑐𝑒𝑠𝑡 𝑎𝑛, 2023!
𝐴𝑛𝑢𝑙 2023 𝑒𝑠𝑡𝑒 𝑎𝑛𝑢𝑙 𝑖̂𝑛 𝑐𝑎𝑟𝑒 𝐶𝐹𝑅 𝑆𝐴 𝑎 𝑟𝑒𝑢𝑠̦𝑖𝑡 𝑠𝑎̆ 𝑠𝑐ℎ𝑖𝑚𝑏𝑒 𝑐𝑙𝑎𝑠𝑎𝑚𝑒𝑛𝑡𝑢𝑙 𝑚𝑎𝑟𝑖𝑙𝑜𝑟 𝑐𝑜𝑚𝑝𝑎𝑛𝑖𝑖 𝑐𝑎𝑟𝑒 𝑠̦𝑖-𝑎𝑢 𝑖̂𝑛𝑑𝑒𝑝𝑙𝑖𝑛𝑖𝑡 𝑚𝑖𝑠𝑖𝑢𝑛𝑒𝑎 𝑝𝑟𝑖𝑜𝑟𝑖𝑡𝑎𝑟𝑎̆, 𝑠𝑡𝑎𝑏𝑖𝑙𝑖𝑡𝑎̆ 𝑙𝑎 𝑖̂𝑛𝑐𝑒𝑝𝑢𝑡 𝑑𝑒 𝑎𝑛, 𝑝𝑟𝑖𝑣𝑖𝑛𝑑 𝑟𝑒𝑠𝑝𝑒𝑐𝑡𝑎𝑟𝑒𝑎 𝑐𝑎𝑙𝑒𝑛𝑑𝑎𝑟𝑢𝑙𝑢𝑖 𝑜𝑏𝑖𝑒𝑐𝑡𝑖𝑣𝑒𝑙𝑜𝑟 𝑖𝑛𝑐𝑙𝑢𝑠𝑒 𝑖̂𝑛 𝑃𝑁𝑅𝑅!
2023 𝑒𝑠𝑡𝑒 𝑎𝑛𝑢𝑙 𝑖̂𝑛 𝑐𝑎𝑟𝑒, 𝑑𝑒𝑠̦𝑖 𝑎𝑠𝑢𝑝𝑟𝑎 𝑛𝑜𝑎𝑠𝑡𝑟𝑎̆ 𝑝𝑙𝑎𝑛𝑎 𝑖𝑛𝑐𝑒𝑡𝑖𝑡𝑢𝑑𝑖𝑛𝑒𝑎 𝑐𝑎̆ 𝑛𝑢 𝑣𝑜𝑚 𝑟𝑒𝑢𝑠̦𝑖 𝑠𝑎̆ 𝑛𝑒 𝑖̂𝑛𝑑𝑒𝑝𝑙𝑖𝑛𝑖𝑚 𝑡̦𝑖𝑛𝑡𝑒𝑙𝑒 𝑎𝑠𝑢𝑚𝑎𝑡𝑒 𝑖̂𝑛 𝑃𝑁𝑅𝑅, 𝑎𝑚 𝑑𝑒𝑚𝑜𝑛𝑠𝑡𝑟𝑎𝑡 𝑐𝑎̆ 𝑠𝑒 𝑝𝑜𝑎𝑡𝑒, 𝑖𝑎𝑟 𝐶𝐹𝑅 𝑆𝐴 𝑖̂𝑛𝑐ℎ𝑒𝑖𝑒 𝑎𝑐𝑒𝑠𝑡 𝑎𝑛 𝑐𝑢 100% 𝑔𝑟𝑎𝑑 𝑑𝑒 𝑐𝑜𝑛𝑡𝑟𝑎𝑐𝑡𝑎𝑟𝑒 𝑎 𝑜𝑏𝑖𝑒𝑐𝑡𝑖𝑣𝑒𝑙𝑜𝑟 𝑃𝑁𝑅𝑅! 𝑂 𝑓𝑖𝑛𝑎𝑛𝑡̦𝑎𝑟𝑒 𝑑𝑒 3,52 𝑀𝐼𝐿𝐼𝐴𝑅𝐷𝐸 𝐸𝑈𝑅𝑂 𝑑𝑖𝑛 𝑓𝑜𝑛𝑑𝑢𝑟𝑖 𝑛𝑒𝑟𝑎𝑚𝑏𝑢𝑟𝑠𝑎𝑏𝑖𝑙𝑒 𝑃𝑁𝑅𝑅 𝑝𝑒𝑛𝑡𝑟𝑢 𝑚𝑜𝑑𝑒𝑟𝑛𝑖𝑧𝑎𝑟𝑒𝑎 𝑖𝑛𝑓𝑟𝑎𝑠𝑡𝑟𝑢𝑐𝑡𝑢𝑟𝑖𝑖 𝑓𝑒𝑟𝑜𝑣𝑖𝑎𝑟𝑒 𝑝𝑒 330 𝑑𝑒 𝑘𝑚 𝑑𝑒 𝑐𝑎𝑙𝑒 𝑓𝑒𝑟𝑎𝑡𝑎̆ 𝑠̦𝑖 𝑐𝑟𝑒𝑠̦𝑡𝑒𝑟𝑒𝑎 𝑣𝑖𝑡𝑒𝑧𝑒𝑖 𝑑𝑒 𝑐𝑖𝑟𝑐𝑢𝑙𝑎𝑡̦𝑖𝑒 𝑎 𝑡𝑟𝑒𝑛𝑢𝑟𝑖𝑙𝑜𝑟 𝑙𝑎 160 𝑘𝑚/ℎ 𝑝𝑒 𝑐𝑒𝑙𝑒 𝑑𝑜𝑢𝑎̆ 𝑡𝑟𝑜𝑛𝑠𝑜𝑎𝑛𝑒 𝑓𝑒𝑟𝑜𝑣𝑖𝑎𝑟𝑒, 𝐴𝑟𝑎𝑑 – 𝑇𝑖𝑚𝑖𝑠̦𝑜𝑎𝑟𝑎 – 𝐶𝑎𝑟𝑎𝑛𝑠𝑒𝑏𝑒𝑠̦ 𝑠̦𝑖 𝐶𝑙𝑢𝑗 𝑁𝑎𝑝𝑜𝑐𝑎 – 𝑂𝑟𝑎𝑑𝑒𝑎 – 𝐸𝑝𝑖𝑠𝑐𝑜𝑝𝑖𝑎 𝐵𝑖ℎ𝑜𝑟, 𝑑𝑎𝑟 𝑠̦𝑖 𝑝𝑒𝑛𝑡𝑟𝑢 𝑟𝑒𝑖̂𝑛𝑛𝑜𝑖𝑟𝑒𝑎 𝑠̦𝑖 𝑟𝑒𝑝𝑎𝑟𝑎𝑟𝑒𝑎 𝑐𝑎̆𝑖𝑖 𝑓𝑒𝑟𝑎𝑡𝑒 𝑝𝑒 𝑎𝑙𝑡̦𝑖 640 𝑘𝑚 𝑑𝑒 𝑐𝑎𝑙𝑒 𝑓𝑒𝑟𝑎𝑡𝑎̆, 𝑝𝑒𝑛𝑡𝑟𝑢 𝑣𝑖𝑡𝑒𝑧𝑎 𝑚𝑎𝑥𝑖𝑚𝑎̆ 𝑑𝑒 120 𝑘𝑚/ℎ. 𝐷𝑎, 𝑎𝑚 𝑟𝑒𝑢𝑠̦𝑖𝑡 𝑝𝑒𝑟𝑓𝑜𝑟𝑚𝑎𝑛𝑡̦𝑎 𝑠𝑎̆ 𝑎𝑡𝑟𝑎𝑔𝑒𝑚 𝑓𝑜𝑛𝑑𝑢𝑟𝑖 𝑛𝑒𝑟𝑎𝑚𝑏𝑢𝑟𝑠𝑎𝑏𝑖𝑙𝑒 𝑖𝑛𝑐𝑙𝑢𝑠𝑖𝑣 𝑝𝑒𝑛𝑡𝑟𝑢 𝑎𝑐𝑒𝑠𝑡 𝑐𝑎𝑝𝑖𝑡𝑜𝑙 𝑑𝑒 𝑟𝑒𝑖̂𝑛𝑛𝑜𝑖𝑟𝑒 𝑠̦𝑖 𝑟𝑒𝑝𝑎𝑟𝑎𝑡̦𝑖𝑖, 𝑙𝑢𝑐𝑟𝑎̆𝑟𝑖 𝑐𝑎𝑟𝑒 𝑖̂𝑛𝑐𝑒𝑝𝑎̂𝑛𝑑 𝑑𝑖𝑛 2024 𝑠̦𝑖 𝑝𝑎̂𝑛𝑎̆ 𝑙𝑎 𝑖̂𝑛𝑐ℎ𝑒𝑖𝑒𝑟𝑒𝑎 𝑃𝑁𝑅𝑅 𝑣𝑜𝑟 𝑎𝑣𝑒𝑎 𝑢𝑛 𝑖𝑚𝑝𝑎𝑐𝑡 𝑑𝑖𝑟𝑒𝑐𝑡 𝑖̂𝑛 𝑟𝑒𝑑𝑢𝑐𝑒𝑟𝑒𝑎 𝑑𝑢𝑟𝑎𝑡𝑒𝑖 𝑑𝑒 𝑐𝑎̆𝑙𝑎̆𝑡𝑜𝑟𝑖𝑒, 𝑐𝑟𝑒𝑠̦𝑡𝑒𝑟𝑒𝑎 𝑔𝑟𝑎𝑑𝑢𝑙𝑢𝑖 𝑑𝑒 𝑠𝑖𝑔𝑢𝑟𝑎𝑛𝑡̦𝑎̆ 𝑠̦𝑖, 𝑛𝑢 𝑖̂𝑛 𝑢𝑙𝑡𝑖𝑚𝑢𝑙 𝑟𝑎̂𝑛𝑑, 𝑖̂𝑛 𝑟𝑒𝑣𝑖𝑔𝑜𝑟𝑎𝑟𝑒𝑎 𝑡𝑟𝑎𝑛𝑠𝑝𝑜𝑟𝑡𝑢𝑙𝑢𝑖 𝑓𝑒𝑟𝑜𝑣𝑖𝑎𝑟 𝑑𝑒 𝑐𝑎̆𝑙𝑎̆𝑡𝑜𝑟𝑖.
𝐴𝑛𝑢𝑙 2023 𝑛𝑢 𝑎 𝑓𝑜𝑠𝑡 𝑢𝑛 𝑎𝑛 𝑢𝑠̦𝑜𝑟 𝑝𝑒𝑛𝑡𝑟𝑢 𝑛𝑜𝑖 𝐶𝐹𝑅-𝑖𝑠̦𝑡𝑖𝑖! 𝐴𝑚 𝑡𝑟𝑒𝑐𝑢𝑡 𝑠̦𝑖 𝑝𝑟𝑖𝑛 𝑖𝑛𝑒𝑣𝑖𝑡𝑎𝑏𝑖𝑙𝑒𝑙𝑒 𝑖̂𝑛𝑐𝑒𝑟𝑐𝑎̆𝑟𝑖 𝑝𝑟𝑜𝑓𝑒𝑠𝑖𝑜𝑛𝑎𝑙𝑒, 𝑖̂𝑛𝑠𝑎̆, 𝑝𝑟𝑖𝑛 𝑖̂𝑛𝑐𝑟𝑒𝑑𝑒𝑟𝑒 𝑟𝑒𝑐𝑖𝑝𝑟𝑜𝑐𝑎̆, 𝑎𝑚 𝑟𝑒𝑢𝑠̦𝑖𝑡 𝑠𝑎̆ 𝑙𝑒 𝑑𝑒𝑝𝑎̆𝑠̦𝑖𝑚 𝑠̦𝑖 𝑝𝑒 𝑒𝑙𝑒, 𝑑𝑒𝑚𝑜𝑛𝑠𝑡𝑟𝑎̂𝑛𝑑 𝑖̂𝑛𝑐𝑎̆ 𝑜 𝑑𝑎𝑡𝑎̆ 𝑐𝑎̆ 𝑑𝑜𝑎𝑟 𝑖̂𝑚𝑝𝑟𝑒𝑢𝑛𝑎̆, 𝑝𝑟𝑖𝑛 𝑒𝑓𝑜𝑟𝑡𝑢𝑟𝑖 𝑐𝑜𝑚𝑢𝑛𝑒 𝑠̦𝑖 𝑟𝑒𝑠𝑝𝑜𝑛𝑠𝑎𝑏𝑖𝑙𝑖𝑡𝑎𝑡𝑒𝑎 𝑐𝑎𝑟𝑒 𝑛𝑒 𝑐𝑎𝑟𝑎𝑐𝑡𝑒𝑟𝑖𝑧𝑒𝑎𝑧𝑎̆, 𝑝𝑢𝑡𝑒𝑚 𝑖̂𝑛𝑙𝑎̆𝑡𝑢𝑟𝑎 𝑜𝑟𝑖𝑐𝑒 𝑏𝑎𝑟𝑖𝑒𝑟𝑎̆ 𝑐𝑎𝑟𝑒 𝑎𝑝𝑎𝑟𝑒 𝑖̂𝑛 𝑐𝑎𝑙𝑒𝑎 𝑝𝑟𝑜𝑓𝑒𝑠𝑖𝑒𝑖 𝑛𝑜𝑎𝑠𝑡𝑟𝑒! 𝑆̦𝑖 𝑛𝑢 𝑛𝑒 𝑣𝑜𝑚 𝑜𝑝𝑟𝑖 𝑎𝑖𝑐𝑖!
𝑉𝑜𝑚 𝑐𝑜𝑛𝑡𝑖𝑛𝑢𝑎 𝑐𝑢 𝑎𝑐𝑒𝑙𝑎𝑠̦𝑖 𝑖𝑛𝑠𝑖𝑠𝑡𝑒𝑛𝑡 𝑝𝑟𝑜𝑓𝑒𝑠𝑖𝑜𝑛𝑎𝑙𝑖𝑠𝑚 𝑠𝑎̆ 𝑑𝑜𝑣𝑒𝑑𝑖𝑚 𝑐𝑎̆ 𝑛𝑜𝑖 𝑠𝑢𝑛𝑡𝑒𝑚 𝐶𝐹𝑅-𝑖𝑠̦𝑡𝑖𝑖 𝑠𝑖𝑠𝑡𝑒𝑚𝑢𝑙𝑢𝑖 𝑓𝑒𝑟𝑜𝑣𝑖𝑎𝑟 𝑐𝑎𝑟𝑒 𝑚𝑒𝑟𝑖𝑡𝑎̆ 𝑟𝑒𝑠𝑝𝑒𝑐𝑡𝑢𝑙 𝑐𝑢𝑣𝑒𝑛𝑖𝑡, 𝑢𝑛 𝑟𝑒𝑠𝑝𝑒𝑐𝑡 𝑝𝑟𝑜𝑓𝑒𝑠𝑖𝑜𝑛𝑎𝑙 𝑟𝑒𝑧𝑢𝑙𝑡𝑎𝑡 𝑛𝑢 𝑑𝑜𝑎𝑟 𝑑𝑖𝑛 𝑜𝑏𝑖𝑒𝑐𝑡𝑖𝑣𝑒𝑙𝑒 𝑎𝑡𝑖𝑛𝑠𝑒 𝑙𝑎 𝑓𝑖𝑛𝑎𝑙 𝑑𝑒 𝑎𝑛, 𝑐𝑖 𝑠̦𝑖 𝑑𝑖𝑛 𝑚𝑢𝑛𝑐𝑎 𝑝𝑒 𝑐𝑎𝑟𝑒 𝑜 𝑑𝑒𝑝𝑢𝑛𝑒𝑚 𝑐𝑒𝑎𝑠 𝑑𝑒 𝑐𝑒𝑎𝑠 𝑙𝑎 𝐶𝐴𝐿𝐸𝐴 𝐹𝐸𝑅𝐴𝑇𝐴̆, 𝑎𝑐𝑒𝑠𝑡 𝐷𝑟𝑢𝑚 𝑑𝑒 𝐹𝑖𝑒𝑟 𝑎𝑙 𝑅𝑜𝑚𝑎̂𝑛𝑖𝑒𝑖, 𝑐𝑎𝑟𝑒 𝑡𝑟𝑎𝑛𝑠𝑝𝑜𝑟𝑡𝑎̆ 𝑧𝑖 𝑑𝑒 𝑧𝑖 𝑚𝑖𝑖 𝑑𝑒 𝑐𝑎̆𝑙𝑎̆𝑡𝑜𝑟𝑖, 𝑜 𝑚𝑢𝑛𝑐𝑎̆ 𝑎𝑠𝑖𝑑𝑢𝑎̆, 𝑎 𝑐𝑎̆𝑟𝑒𝑖 𝑔𝑟𝑒𝑢𝑡𝑎𝑡𝑒 𝑑𝑜𝑎𝑟 𝑛𝑜𝑖 𝑓𝑒𝑟𝑜𝑣𝑖𝑎𝑟𝑖𝑖 𝑜 𝑠𝑖𝑚𝑡̦𝑖𝑚, 𝑝𝑒𝑛𝑡𝑟𝑢 𝑐𝑎̆ 𝑑𝑒 𝑛𝑜𝑖 𝑒𝑠𝑡𝑒 𝑑𝑒𝑝𝑢𝑠𝑎̆!
𝑅𝑒𝑧𝑢𝑙𝑡𝑎𝑡𝑒𝑙𝑒 𝑐𝑢 𝑐𝑎𝑟𝑒 𝑐𝑜𝑚𝑝𝑎𝑛𝑖𝑎 𝑖̂𝑛𝑐ℎ𝑒𝑖𝑒 𝑎𝑛𝑢𝑙 2023 𝑠𝑢𝑛𝑡 𝑎𝑙𝑒 𝑛𝑜𝑎𝑠𝑡𝑟𝑒, 𝑎𝑙𝑒 𝑐𝑒𝑙𝑜𝑟 𝑝𝑒𝑠𝑡𝑒 25.000 𝑑𝑒 𝐶𝐹𝑅-𝑖𝑠̦𝑡𝑖 𝑐𝑎𝑟𝑒, 𝑑𝑒𝑠̦𝑖 𝑏𝑙𝑎𝑚𝑎𝑡̦𝑖 𝑑𝑒 𝑚𝑢𝑙𝑡𝑒 𝑜𝑟𝑖, 𝑟𝑒𝑢𝑠̦𝑖𝑚 𝑑𝑒 𝑓𝑖𝑒𝑐𝑎𝑟𝑒 𝑑𝑎𝑡𝑎̆ 𝑠𝑎̆ 𝑛𝑒 𝑎𝑑𝑢𝑛𝑎̆𝑚 𝑓𝑜𝑟𝑡̦𝑒𝑙𝑒 𝑠̦𝑖 𝑠𝑎̆ 𝑚𝑒𝑟𝑔𝑒𝑚 𝑚𝑎𝑖 𝑑𝑒𝑝𝑎𝑟𝑡𝑒!!! 𝑳𝒂 𝒄𝒖𝒎𝒑𝒂̆𝒏𝒂 𝒅𝒊𝒏𝒕𝒓𝒆 𝒂𝒏𝒊, 𝒗𝒂̆ 𝒅𝒐𝒓𝒆𝒔𝒄 𝒔𝒂̆ 𝒗𝒂̆ 𝒃𝒖𝒄𝒖𝒓𝒂𝒕̦𝒊 𝒅𝒆 𝒂𝒄𝒆𝒔𝒕𝒆 𝒔𝒂̆𝒓𝒃𝒂̆𝒕𝒐𝒓𝒊 𝒅𝒆 𝒊𝒂𝒓𝒏𝒂̆ 𝒂𝒍𝒂̆𝒕𝒖𝒓𝒊 𝒅𝒆 𝒇𝒂𝒎𝒊𝒍𝒊𝒊𝒍𝒆 𝒅𝒖𝒎𝒏𝒆𝒂𝒗𝒐𝒂𝒔𝒕𝒓𝒂̆, 𝒊𝒂𝒓 𝒂𝒏𝒖𝒍 𝟐𝟎𝟐𝟒 𝒔𝒂̆ 𝒗𝒂̆ 𝒂𝒅𝒖𝒄𝒂̆ 𝒔𝒂̆𝒏𝒂̆𝒕𝒂𝒕𝒆 𝒔̦𝒊 𝒊̂𝒎𝒑𝒍𝒊𝒏𝒊𝒓𝒊 𝒔𝒖𝒇𝒍𝒆𝒕𝒆𝒔̦𝒕𝒊! 𝑳𝑨 𝑴𝑼𝑳𝑻̦𝑰 𝑨𝑵𝑰, 𝒅𝒓𝒂𝒈𝒊 𝒄𝒐𝒍𝒆𝒈𝒊 𝒔̦𝒊 𝒔𝒕𝒊𝒎𝒂𝒕̦𝒊 𝑪𝑭𝑹-𝒊𝒔̦𝒕𝒊!”