spot_img
marți, iulie 5, 2022
spot_img

Incertitudine privind mersul trenurilor de aeroport. Ce spune directorul CFR SA, Ioan Pintea

Mersul trenurilor de aeroport, care va intra în vigoare pe 12 decembrie, continuă să fie o necunoscută. Pe internet au apărut ”scurgeri” cu Mersul Trenurilor 2020-2021, dar nimeni nu și le asumă oficial. Directorul general al CFR SA, Ioan Pintea, spune că ar vrea ca trenurile spre Aerportul Henri Condă să circule cât mai des, cel mai probabil la un interval de 30 de minute, dar că ”totul depinde de operatori”.

Adrian Bărbulescu

mersul trenurilor de aeroport Iohannis cu Săgeata Albastră

Pe forumul Asociației Pro Infrastructură a apărut o postare despre care se pretinde că ar fi noul Mers al Trenurilor 2020-2021, care va intra în vigoare pe 12 decembrie.

Mersul trenurilor de aeroport, varianta apărută pe internet

Dacă este să dăm crezare celor postate, trenurile spre și dinspre Aeroportul Henri Coandă Otopeni ar urma să circule la un interval de o oră. Astfel, garniturile operate de CFR Călători, cu automotoare Siemens Desiro (cunoscute sub numele de Săgeata Albastră) pe ruta Gara de Nord – Aeroport Otopeni vor circula la o frecvenţă de o oră şi parcurge traseul de 18,9 km în 23 de minute, având două opriri intermediare, la Parc Mogoşoaia şi la patinoarul omului de afaceri Ion Ţiriac.

Primul tren din zi va pleca la ora 5 dimineaţa de la Gara de Nord spre Aeroportul Otopeni, iar următoarele plecări sunt programate din oră în oră, în timp ce întoarcerile de la Aeroport spre Gară se fac la 05,30, 06,30 ș.a.m.d. Ultima întoarcere de la aeroport este programată la ora 23,30.

Trenurile dintre Gara de Nord şi Aeroportul Henri Coandă vor opri la Parc Mogoşoaia şi patinoarul lui Ion Ţiriac în intervalul 7,00-18,00. În afara intervalului menționat, aceste opriri nu vor mai avea loc, aşa că durata călătoriei va fi scurtată la 21 de minute.

Este programată creșterea vitezei între Pajura și Mogoșoaia

Timpul de parcurs ar mai putea fi redus cu câteva minute. Potrivit informațiilor Club Feroviar, Regionala București a CFR SA vrea să ridice viteza de circulație între Pajura și Mogoșoaia de la 80 la 100 km/oră, însă nu este sigur că aceste lucrări se vor finaliza până la intrarea în vigoare a noului Mers al Trenurilor, pe 12 decembrie.

Ioan Pintea: ”Noi am vrea să introducem trenuri la jumătate de oră, dar totul depinde de operatori”

Revenind la informațiile apărute în spațiul online, nimeni nu și le asumă, dar nici nu le dezminte categoric. ”Noi am vrea să introducem trenuri la jumătate de oră, dar totul depinde de operatori. Am vrea să fie ocupată toată capacitatea secției, pentru că asta ne-ar aduce venituri în plus, pentru că la noi trasele sunt de vânzare”, a declarat pentru Club Feroviar directorul general al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, Ioan Pintea.

El a precizat că până în momentul de față doar operatorul feroviar de stat CFR Călători și-a exprimat ferm intenția de a introduce trenuri pe această rută. Cât privește Transferoviar Călători, operator care a realizat testele la noua cale ferată de aeroport, Ioan Pintea a precizat că până în moment nu a primit nicio cerere de trasă, dar că ”încă mai au timp, până la sfârșitul lunii”.

Dan Costescu spunea luna trecută că intervalul de succedare va fi de 50 de minute

mersul trenurilor de aeroport coronavirus la CFR CălătoriRezumând ce a spus șeful CFR SA, din punct de vedere tehnic se pot introduce trenuri pe această relație și la un interval de 30 de minute sau chiar mai mic.

Directorul general al CFR Călători, Dan Costescu, susținea însă pe 16 septembrie că intervalul de circulație va fi de 50 de minute. ”Suntem de luni de zile în discuții cu CFR SA. Ar fi posibil ca trenurile să circule la intervale de 50 de minute, cadențat, dacă vom fi lăsați noi să operăm această legătură, pentru că trebuie corelat și cu circulația celorlalte trenuri, spre Galați. (…) La început, gradul de încărcare va fi mai mic, până se obișnuiește lumea că există posibilitatea de a călători cu trenul la aeroport”, spunea Costescu, El preciza însă că există posibilitatea ca, odată cu intrarea în vigoare a noului Mers al Trenurilor, intervalul de succedare să fie redus la 30 de minute.

Dacă trenurile nu vor circula la 20 de minute, riscăm corecții financiare de la UE

Trebuie menționat faptul că dacă intervalul dintre două trenuri va fi mai mare de 30 de minute proiectul va fi un eșec. Intervalul trebuie să fie de la bun început cât mai mic posibil, pentru că altfel se va răspândi ideea că trenul vine rar și nu are rost să aștepți după el.

De altfel, și în analiza cost-beneficiu, parte a contractului de finanțare cu Uniunea Europeană, scrie negru pe alb că intervalul de succedare va fi de 20 de minute. Dacă nu se respectă acest interval, oficialii de la Bruxelles pot trece la aplicarea de corecții financiare, mai pe românește, să ne deconteze mai puțini bani.

Mersul trenurilor de aeroport. TFC a solicitat trasă, apoi s-a răzgândit

mersul trenurilor de aeroport trenul de aeroportCât privește intenția Transferoviar Călători de a obține trasă pentru linia de Otopeni, ea a existat, chiar și oficial, însă între timp a fost retrasă. ”Transferoviar Călători depusese la noi o solicitare de alocare de trase. În această dimineață (joi, 17 septembrie – n.red.) au revenit cu o adresă prin care și-au retras solicitarea. Au precizat că abia după ce va fi gata linia se gândesc dacă vor mai depune o solicitare”, au declarat la vremea respectivă pentru Club Feroviar surse din cadrul Regionalei București a CFR SA.

Simulări pentru trenuri cadențate la 30 de minute

Referitor la intervalul de succedare dintre două trenuri, Club Feroviar a arătat luna trecută că la nivelul Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA s-au făcut simulări pentru un program cadențat de circulație a automotoarelor Siemens Desiro ale CFR Călători, la un interval de 30 de minute.

Potrivit acestei simulări, trenurile spre și dinspre aeroport ar putea circula la intervale cadențate de 30 de minute, începând cu ora 5,00 dimineața și până la ora 23,30. Timpul de parcurs ar urma să fie de 21 de minute.

Ultimele Articole