Mecanicul locomotivei Rail Cargo implicată în accidentul feroviar de la Toporu din dimineața zilei de miercuri, 17 mai 2023, avea alcoolemie zero.
Mai multe mass-media au relatat în ultimele zile că și acesta ar fi fost băut în momentul producerii accidentului, însă Club Feroviar vă prezintă alăturat, în facsimil, testul de alcoolemie realizat chiar miercuri dimineața, la ora 5,50, prin care se sertifică faptul că nu consumase băuturi alcoolice.
Club Feroviar a anunțat miercuri dimineață că s-a produs un accident feroviar la Toporu – două locomotive aparținând unor operatori de transport feroviar de marfă s-au ciocnit. Accidentul s-a produs pe secția de circulație 103, Rădulești-Giurgiu, linie simplă neelectrificată, între stațiile Toporu și Chiriacu, la km 31,735.
În coliziunea produsă în linie curentă au fost implicate locomotive aparținând operatorilor Constantin Grup (închiriată la Rail Cargo România) și United Railways.
Mecanicul Rail Cargo de la Toporu era treaz, iar cel al United Railways era beat
Inspectoratul de Poliție Județean Giurgiu a anunțat că unul dintre mecanicii de locomoltivă implicați în accident era beat: ”Cei doi bărbați au fost testați cu aparatul drager, rezultatele fiind de 0,64 mg/l alcool pur în aerul expirat pentru unul dintre aceștia, iar pentru celălalt, rezultatul a fost negativ”. Cel testat pozitiv era mecanicul United Railways, firmă căreia ulterior i-a și fost retras certificatul de siguranță de către ASFR.
Mai mult, publicația noastră a dezvăluit că el mai fusese dat afară, tot pentru băutură, de la CFR Marfă și alt operator privat.
Ulterior, așa cum spuneam, unele mass-media au susținut că și mecanicul Rail Cargo de la Toporu ar fi fost băut. Acum avem dovada care dezminte acest zvon.