sâmbătă, octombrie 12, 2024
spot_img

FOTO S-a lipit mastic pe roțile autobuzelor care circulă pe linia de tramvai. Primăria dă cu nisip

La nici 48 de ore după ce primarul general Gabriela Firea și-a pus în practică ideea ca autobuzele să circule pe linia de tramvai a apărut o nouă problemă. S-a lipit mastic pe roțile autobuzelor noi Otokar cumpărate de nici doi ani de zile din Turcia. În afară de anvelopele autobuzelor, incidentul poate afecta și circulația tramvaielor.

Adrian Bărbulescu

Problema a fost semnalată de un utilizator al Forumului Metrou Ușor, care a postat și două fotografii. ”Se pare că avem și ceva probleme. Cauciucurile autobuzelor au început să acumuleze mastic de la etanșarea șinei de tramvai. E posibil să fie ceva de scurtă durată, până se dezlipește complet masticul în surplus. Din ce am înțeles, în alte țări autobuzul nu merge direct pe linia de tramvai, ci cu roțile de o parte și de alta a liniei. La noi nu prea e posibil așa ceva din cauza gardurilor și a peroanelor care nu au fost concepute pentru a circula în acest regim, decât direct pe linie”, a scris forumistul gexge.

Mastic pe roțile autobuzelor. Și circulația tramvaielor e afectată

Din câte se poate observa din fotografiile alăturate, anvelopele noi ale autobuzelor Otokar ce circulă pe liniile de tramvai sunt grav afectate.

Și nu numai autobuzele au de suferit. ”Probleme apar mai mult la tramvaie, pentru că roțile autobuzelor calcă doar pe una din linii de pe fiecare sens și se modifică un pic echlibrul. Dar băieții noștri (vatmanii – n.red.) știu cum să procedeze și să fie atenți”, a declarat pentru Club Feroviar Vasile Petrariu, președintele Sindicatului Transportatorilor București din cadrul Societății de Transport București.

Deocamdată se va turna nisip, dar problema va persista

El susține că de vină este calitatea proastă a masticului utilizat atunci când a fost modernizată calea de rulare a tramvaielor de pe Șoseaua Ștefan cel Mare (în mandatul primarului general Adriean Videanu – n.red.).

”Aproape în fiecare an avem probleme cu masticul, mai ales în perioadele cu caniculă. Nu știu ce fel de mastic au folosit, de nu s-a întărit în aproape 20 de ani de zile. Problema a fost semnalată, iar în perioada imediat următoare probabil se va interveni, se va turna niște nisip. Însă în viitor va trebui rezolvată cauza problemei”, a mai spus liderul sindical.

Un fost lider sindical acuză

Problema a fost semnalată pe Facebook și de Valer Ciobănescu, fost lider sindical la RATB.

”Cât poți să fii de disperată…! să faci campanie electorală de incompetentă pentru fluidizarea traficului în Capitală și să obligi legiuitorul să poată circula pe linia de tramvai și autobuzele, fără să-ți dai seama de consecințe. Dar cum problemele nu întârzie sa apară, acesta este doar începutul. Așteptăm să și plouă ori sa ningă, să vedeți probleme de derapaj ori lipsa frânării în siguranță pe linia de tramvai. Anvelope încărcate cu asfalt sau mastic de la etanșarea șinelor de tramvai, apărute la ,,Otomanele” STB-SA, ce au avut curaj să intre pe traseul acestora. Și lucrurile nu se opresc aici, deoarece în timpul mersului, roțile directoare nu mai au aderență, iar rostogolirea acestora nu este uniformă și produce vibrații în sistemul de direcție, cu posibile smuciri necontrolate ale volanului …..! Să vă mai zic ce implică în plus pe partea de întreținere…?”, a scris el pe rețeaua de socializare.

Primele probleme cu circulația pe linia de tramvai au apărut în prima zi

Începând de miercuri, 1 iulie, au început să circule autobuzele pe linia de tramvai, după ce STB a făcut probe o lună de zile. Este vorba de autobuzele liniilor 135, pe Mihai Bravu, între Calea Vitan și Piața Iancului, 330, de la Dristor până la Piața Iancului, și 182, pe Ștefan cel Mare – Nicolae Titulescu, între Dorobanți și Banu Manta. Ceea ce este ciudat este că într-o lună de teste nu a fost observată problema masticului.

De miercuri, au apărut primele probleme, după cum a arătat Club Feroviar. Acolo unde refugiile sunt față în față, nu pot încăpea simultan un autobuz și un tramvai, unul pe un sens și celălalt pe sensul opus. În unele locuri (cum ar fi la intersecția Șoseaua Mihai Bravu-Calea Dudești), tramvaiul trebuie să aștepte aproape 30 de secunde înaintea refugiului, pentru a pleca autobuzul din stație.

Gabriela Firea vrea să extindă programul și pentru alte liniii

În etapa a doua, traseul autobuzului 330, pe linia de tramvai, se va prelungi şi va circula pe Şoseaua Mihai Bravu şi pe tronsonul cuprins între Gheorghe Petraşcu şi Calea Dorobanţi. Tot în această etapă, autobuzele liniei R439 vor circula pe linia tramvaielor 1 şi 10, pe Şoseaua Olteniţei, pe tronsonul cuprins între Piaţa Sudului şi Romprim.

Ulterior, în etapa a treia, se are în vedere introducerea circulaţiei autobuzelor de pe liniile 101,143, 682 si R409 pe calea de rulare a tramvaiului 21 de pe Şoseaua Colentina, pe tronsonul cuprins între Bucur Obor şi Şoseaua Fundeni.

IN THE SPOTLIGHT

Ciclul universitar la Facultatea de Căi Ferate, Dumuri și Poduri a început cu „Bazele Carierei Inginerului CFDP”

Am putea spune că a devenit deja o tradiție pentru Facultatea de Căi Ferate, Drumuri și Poduri să deschidă ciclul universitar cu „Bazele Carierei...

Ultimele Articole