După problemele apărute joi în traficul transportului în comun, când autobuzele au luat mastic pe roți, semnalate de Club Feroviar, vineri a venit și poziția oficială a Societății de Transport București (STB).
Comunicatul dat publicității de STB nu lămurește fondul problemei, și anume de ce au patinat tramvaiele. În schimb, oficialii societății de transport susțin că nu numai pe roțile autobuzelor se lipește mastic, ci și pe cele ale autoturismelor.
În comunicatul STB se precizează că nu există pericolul de a se dilata șinele pe traseele unde circulă și autobuze, deci nu se poate ajunge la tăierea pneurilor: ”În perioade caniculare, șina de tramvai ajunge la temperaturi foarte ridicate, de peste 60 de grade, fapt ce poate provoca unele probleme în circulația vehiculelor, dar nu pune în niciun caz în pericol viața sau sănătatea călătorilor. Din acest motiv, vara se dilată șina de tip Oțelul Roșu, care nu se regăsește pe traseele pe unde merg autobuze. Dilatarea șinei se manifestă numai pe cea prinsă în dale de beton, fixată cu un cauciuc profilat, fără prindere mecanică. Reparația la șina dilatată se face operativ, de câte ori este nevoie, prin tăierea ei, scurtare și sudare”.
În continuare, conducerea STB încearcă să dreagă busuiocul în scandalul izbucnit din cauza masticului luat pe anvelopele autobuzelor care circulă pe liniile de tramvai, neconvingător însă.
Autobuzele iau mastic pe roți, pentru că se topește la 30 de grade
”O altă problemă care apare în zilele extrem de călduroase este cea legată de lichefierea accentuată a masticului. Dar acesta se folosește la un altfel de șină, de tip nou, care are prindere mecanică și nu apar efecte ale dilatării. La 30 de grade la umbră, masticul se topește, devine mult mai fluid. El este luat și de alte mașini pe roți și pe alte linii decât cele cu cale proprie a tramvaiului. Măsura este de a se completa de câte ori este nevoie în astfel de cazuri”.
După cum se poate vedea însă în imaginile filmate în cursul zilei de joi, a fost dislocată o cantitate apreciabilă de mastic. Dacă el va trebui completat ”de câte ori este nevoie”, adică în fiecare zi, STB va trebui să se aprovizioneze cu cantități impresionante.
CITEȘTE și VIDEO ”Revoluția în trafic”. Tramvaiele patinează pe liniile distruse de autobuze