spot_img
luni, ianuarie 24, 2022
spot_img

Master Planul de Transporturi, modificat de către Guvern, condiție necesară pentru derularea PNRR

Executivul a aprobat joi 30 decembrie 2021, Hotărârea de Guvern pentru modificarea și completarea HG 666/2016 pentru aprobarea documentului strategic Master Planul General de Transport al României, act normativ prin care este aprobat Programul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2021-2030.

Aprobarea Programului Investițional este parte a jaloanelor asumate de România în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență până în 31.12.2021, fiind în același timp o condiție favorizantă pentru aprobarea noului cadru financiar multi-anual 2021-2027, potrivit unui comunicat de presă al Ministerului Transporturilor.

În contextul politicii europene în domeniul transporturilor, care prevede realizarea unei rețele europene integrate, orientată spre dezvoltarea unei rețele centrale, cu termen de finalizare 2030 (TEN-T Core) și a unei rețele globale ce va susține rețeaua centrală, cu termen de finalizare 2050 (TEN-T Comprehensive), România trebuie să crească eficiența investițiilor în infrastructura de transport atât de interes european, cât și de interes național orientate spre dezvoltarea conectivității naționale și internaționale, precum și creșterea accesibilității tuturor regiunilor României la oportunitățile Pieței Unice.



Ce acoperă programul

Programul acoperă nevoile integrale de dezvoltare a infrastructurii de transport din România și prevede necesitatea realizării a 6.624.1 km de rețea rutieră (autostrăzi, drumuri expres, transregio, variante ocolitoare) din care 2.900,5 km aferenți rețelei primare și 3.723,6 km aferenți rețelei secundare. În ceea ce privește rețeaua feroviară, programul vizează realizarea a 3.274,8 km de cale ferată aferenți rețelei primare și 1.228 km aferenți rețelei secundare.

Din perspectiva sumelor prevăzute în cadrul financiar dezvoltat de prezentul Program, este importantă asigurarea capacității de cheltuire a acestor fonduri și de aceea Programul cuprinde prevederi cu privire la creșterea capacității administrative și a cooperării interinstituționale pentru asigurarea unui parcurs eficient al proiectelor prioritizate.

“Aprobarea Programului Investițional este un jalon asumat de către România în cadrul PNRR, care trebuia aprobat până la sfârșitul anului 2021 și ministerul pe care îl conduc s-a ținut de cuvânt. Programul este în același timp și o condiție favorizantă pentru aprobarea noului cadru financiar multi-anual 2021-2027. Prin aprobarea acestui act normativ se vizează o schimbare de pradigmă ce se concentrează pe un set clar de priorități investiționale care să dezvolte rețeaua națională de transport, fie ea rutieră, feroviară, aeriană, navală sau multimodală”, afirmă Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.

Ultimele Articole