Marile șantiere feroviare deschise în România nu au avansat mai deloc în luna iulie, cu mici excepții, reiese din datele centralizate de Compania Națională de Căi Ferate CFR SA și analizate de Club Feroviar.
Proiectele de modernizare a infrastructurii feroviare aflate în derulare bat pasul pe loc, deși unele șantiere au fost deschise de ani buni și ar fi trebuit deja finalizate.
CNCF CFR SA a făcut publică Situația proiectelor de cale ferată aferentă lunii iulie 2022, tronson cu tronson. Club Feroviar a comparat cu situația înregistrată la nivelul lunii iunie, pe care am prezentat-o la începutul lunii iulie, iar concluzia este îngrijorătoare: pe multe tronsoane avansul este inexistent, iar pe altele nesemnificativ, de nici măcar un punct procentual.
Lucrările la podul Grădiștea, singurul avans notabil față de iunie
Singurul avans notabil, de 4,4 puncte procentuale iulie față de iunie, se înregistrează pe șantierul podului de la Grădiștea, de peste râul Argeș, care are ca scop redeschiderea circulației feroviare pe linia directă 102 București-Giurgiu.
Pe aici nu se circulă din 2005, de când s-a prăbușit podul peste râul Argeș de la Grădiștea. De atunci, pentru a ajunge la Giurgiu și, apoi, în Bulgaria, la Ruse, trenurile ocolesc pe Magistrala 100 până la Videle și apoi pe secția 103 – o călătorie de aproape două ore.
Marile șantiere feroviare: stadiul de execuție, tronson cu tronson
Tronson | Km | Antreprenor | Stadiu fizic | Avans față de iunie (puncte procentuale) |
Vințu de Jos – Simeria | 42,26 | Swietelsky | 99,95% | 0 |
Coșlariu – Vințu de Jos | 33,02 | Impressa Pizzarotti &
C S.p.A Italia |
99,95% | 0 |
Instalații semnalizare, ERTMS, GSM-R,
centralizare electronică și Centrul de Control Operațional Simeria, secțiunea Simeria – Coșlariu |
75,28 | Asocierea SC ALSTOM Transport SA – SC ALCATEL Lucent Romania SRL – SC PAS 97 IMPEX SRL | 90,20% | +2 |
Sighișoara – Ațel | 25,314 | Asocierea FCC CONSTRUCCION S.A. –
ALPINE BAU GmbH – AZVI SA |
99,95% | 0 |
Ațel – Micăsasa | 29,624 | Asocierea FCC CONSTRUCCION S.A. –
ALPINE BAU GmbH – AZVI SA – SC STRACO GRUP SRL |
99,95% | 0 |
Micăsasa – Coșlariu | 36,645 | Asocierea AKTOR –
ARCADA” |
99,95% | 0 |
Instalații, semnalizare, ERTMS, GSM-R, centralizare electronică, secțiunea Sighișoara –Coșlariu | 91,583 | Asocierea SC ALSTOM Transport SA – SC ALCATEL Lucent Romania SRL – SC PAS 97 IMPEX SRL | 97,20% | 0 |
Km 614-Bârzava | 41,91 | Asocierea Webuild SpA –FCC Construccion S.A. – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – Thales Systems Romania S.R.L | 73,16% | +1,26 |
Bârzava – Ilteu | 36,04 | Asocierea Webuild SpA –FCC Construccion S.A. – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – Thales Systems Romania S.R.L | 77,64% | +0,99 |
Ilteu – Gurasada | 22,34 | Asocierea AKTOR S.A., Alstom Transport S.A. și Arcada Company S.A. denumită ”Asocierea RailWorks” | 52,65% | +0,15 |
Gurasada – Simeria | 40,88 | Asocierea FCC Construccion SA, Webuild SpA și Contratas y Ventas SA | 63,78% | +0,78 |
Subsecţiunea: 1. Braşov – Apaţa
Subsecțiunea: 3. Caţa – Sighişoara |
84 | Asocierea Alstom Transport – Aktor Technical Societe Anonyme – Arcada Company – Euro Construct Trading 98 S.R.L, denumită Asocierea RailWorks | 13,60% | 0 |
Subsecțiunea 2. Apața – Cața | 28 | Asocierea RailWorks (Asocierea Aktor S.A. (lider asociere), Alstom Transport S.A. și Arcada Company S.A | 9,80% | 0 |
Redeschiderea circulaţiei feroviare pe pod peste râul Argeş, între Vidra şi Comana | 12,86 | PORR Construct S.R.L | 27,53% | +4,40 |