spot_img
miercuri, ianuarie 19, 2022
spot_img

Marian Jean Marinescu: Există pericolul unor decalaje mari între statele membre în domeniul feroviar

Avertismentul a fost formulat zilele trecute, în cadrul dezbaterii online ”Tranziția către o mobilitate inteligentă și sustenabilă. Cum ajungem acolo”.  Europarlamentarul român atrage atenția că cel mai subdezvoltat mijloc de transport european e calea ferată.

Europarlamentarul Anului 2020 Marian-Jean Marinescu despre CEF

Intervenția sa a fost postată zilele trecute pe pagina sa de socializare. „Când vorbim despre transport sustenabil și inteligent nu trebuie să uităm infrastructura. Investițiile în domeniul rutier și cale ferată vor fi foarte mari. Avem nevoie de tehnologie, avem nevoie de cercetare și inovare, pentru ca noile tehnologii să se aplice cât mai repede.

Cât privește infrastructura, nu e de ajuns să echipăm the core network – rețeaua centrală. Dacă vrem să avem emisii zero, trebuie să pregătim toată rețeaua pentru asta”.

Problema energiei necesare

Un mijloc verde de transport necesită energie sustenabilă, a mai spus Marinescu. „Apoi, de câtă energie avem nevoie? Suntem pregatiți să producem energie sustenabilă fără emisii în cantitățile de care aveam nevoie? Prețul acestei energii va fi unul rezonabil, pe care consumatorii să și-l permită? Predictibilitatea este altă temă importantă. Dacă vrei sa vinzi o mașină, trebuie să existe clienți care să își permită să o cumpere, ca preț, dar și infrastructura necesară pentru alimentarea cu combustibil. Un client ar trebui să știe când cumpără o mașină, cât timp va fi posibil să folosească acestă mașină”.

 

„Mutarea transportului de pe rutier pe cale ferată și căi navigabile este o idee foarte bună, dar trebuie să pregătim acest proces. În acest moment, rețeaua internă de canale de navigație nu este dezvoltată suficientă ca să se poate naviga mai mult. Creșterea cu 20% până în 2030 a traficului pe caile navigabile, așa cum prevede Comisia Europeană, este sub potențialul acestora. Este nevoie să se investească în coridorul principal.

Dincolo de asta, trebuie armonizate regulile de navigație, modernizarea si transformarea porturilor în porturi multimodale”, a mai spus el.

Calea ferată, cel mai puțin dezvoltată

„Dar de departe, cel mai puțin dezvoltată este calea ferată. Există pericolul ca anumite state să fie lăsate în urmă, câtă vreme în mai multe state membre rețeaua nu este adaptata pentru trenuri de mare viteză”, a afirmat Marian Jean Marinescu. (D.C.)

Ultimele Articole