Network Rail continuă lucrările de îmbunătățire a călătoriilor de pasageri și de marfă între Manchester și Liverpool pe primul viaduct feroviar din lume, înainte de aniversarea a 200 de ani de la inaugurarea acestuia.
Administratorul britanic al infrastructurii feroviare investește 3,8 milioane de lire sterline (4,4 milioane de euro) pentru a revizui viaductul Sankey din Newton-le-Willows, deschis în 1830.
Lucrările includ vopsirea metalurgiei istorice, instalarea de ancore, îndepărtarea plantelor crescute în exces și graffiti-ului
În următoarele patru luni, o echipă formată din 25 de ingineri și specialiști în schele va ridica turnuri de schele de-a lungul deschiderii pentru a permite efectuarea unor reparații minuțioase, va reface mortarul folosind amestecuri specializate de patrimoniu pentru a se potrivi cu materialele existente și va efectua reparații extinse ale zidăriei. Lucrările includ, de asemenea, vopsirea metalurgiei istorice în culori de patrimoniu, instalarea de ancore pentru a fixa orice fisuri, îndepărtarea buruienilor și a plantelor crescute în exces și curățarea graffiti-ului.
Primul viaduct de cale ferată din lume cu șine duble are o lungime de 160 de metri, cu arcuri semicirculare de 15 metri fiecare. Structura se sprijină pe opt suporți (piloni) până la 21 de metri deasupra fundului văii. Ea poartă șine duble pe care circulă zilnic servicii importante de transport de marfă și de călători.
Viaductul, o componentă cheie a căii ferate Liverpool & Manchester Railway
Viaductul a fost o componentă cheie a căii ferate Liverpool & Manchester Railway (L&MR), deschisă în 1830 între Manchester Victoria și Liverpool Lime Street – prima cale ferată interurbană de pasageri din lume care a oferit un orar regulat.
Deși nu este la fel de cunoscut, de lung sau de emblematic ca Ribblehead din North Yorkshire, Sankey este extrem de important ca primul viaduct feroviar important din lume și locul de naștere al căii ferate moderne.
Cunoscut și sub numele de viaductul „Nine Arches”, acesta a fost proiectat de pionierul căilor ferate George Stephenson pentru a acoperi golul de 160 de metri peste valea Sankey și a fost construit între 1828-1830.
Când a fost inaugurat, a legat Manchester și Liverpool, formând prima rută interurbană de pasageri din lume cu un orar regulat.
Reperul vechi de 193 de ani face acum obiectul unor lucrări de întreținere importante înainte de aniversarea a 200 de ani, în 2030, pentru a-și asigura viitorul pentru deceniile următoare.